I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plugga i US and A!

Övrigt - Blandat

2008-04-16 01:59

Plugga i US and A!

ja som sagt...hur gör man detta?

jag vill plugga någonstans i USA..helst i atlanta eftersom jag har boende där (awesome!)
men jag vet inte vad jag vill plugga... hur fan får man kontakt med någon syo eller ngt?
och måste jag tenta upp en massa ämnen eller är det bara att åka iväg så länge man har cashen???

let me knoooow!!

um dois...

2008-04-16 02:03
testa att kontakta din lokala vuxenutbildning, de bör kunna hjälpa dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 02:14
gracias
um dois...

2008-04-16 02:15
eller är det bara att åka iväg så länge man har cashen???

Ja, som bekant så är det ju skitenkelt att komma in i USA.

För att få plugga här så måste du först skaffa visum, för att skaffa visum måste du prestera följande:

• Komma in på en skola och få skriftligt besked från dem.
  • Bevisa att du kan försörja dig själv under tiden du är här.
  • Styrka att du är du, att dina föräldrar är dina föräldrar och att dina syskon är dina syskon, du behöver även två oberoende personer som vittnar om att du är du.
  • Bevisa, genom språktest, att du talar tillräckligt bra engelska.
När du har allt det där så kan du boka tid hos ambassaden i Stockholm, betala lite dollars, åka dit för intervju (stå utanför i kö i flera timmar) och fingeravtrycksscanning. Sen får du vänta en vecka innan du får besked.

När det här är klart kan du boka din biljett och åka iväg.

Lycka till!

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-04-16 02:16
såååja! tack för info!
um dois...

2008-04-16 02:18
Låt mig förtydliga lite. Språktestet är inte för att komma in i landet utan för att komma in på en skola.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-04-16 10:13
På tal om språktest... Det heter US of A. United States of America

2008-04-16 10:22
whatone

Det förkortas i och för sig USA, men det tror du inte han visste? Du missade den tydliga boratpassningen?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2008-04-16 10:31
Albin, Boratpassningen? Det kan bero på att jag inte är så förtjust i Borat. Att det förkortas USA vet nod dom flesta, ska man dock sätta något mellan "US" och "A" så är det dock of och inte and.

2008-04-16 10:33
ska själv plugga i usa efter sommaren, i Santa Monica. Tog kontakt med IM Education och dom hjälpte mig hela vägen
jag har alltid rätt.

2008-04-16 12:20
man måste fixa toefl testet först tror jag...
-.-DMX-.-

2008-04-16 16:48
cambridge testet kanske också funkar?

2008-04-16 17:41
finns massa olika organisationer som kan hjälpa dig. typ ibs, sta och allt vad de heter. jag har pluggat i santa barbara, kalifornien i 2 år nu, åkte hit genom ibs min allra första termin. sen sade jag upp allt med dem för att de är helt enkelt kassa. :)
California, knows how to party!

2008-04-16 22:23
US av A
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-04-17 02:03
whatone 

kolla på borat filmen så förstår du
um dois...