Dessa sömnproblem, hjälp mig eller nått!
Vet inte varför jag ens gör denna tråd men måste skriva av mig ellet nått. Jag har skitsvårt att sova på nätterna oftast sover jag någon timme eller oftast ingenting alls... det har inte varit så förut men nu på senaste tiden blir det så! Jag har haft jävligt mkt problem sista tiden och har ibland djup ångest men det borde väl inte påverka att man kan somna tycker man... För 2 år sen mådde jag riktigt dåligt pga att jag vart inlagg på ett ställe för psykiska problem, men efter det hämtade jag mig och allt vart bra och jag hade aldrig problem att sova Nu på senaste tiden har jag bara haft problem som inte alls varit lika stora men som gör en stressad... så jag tror inte det beror på det att jag inte kan sova Det är så hemskt att tvingas skolka eller säga nej till allting för man är så trött på dagarna så man vill bara ta det lungt eller sova (sover bra på dagarna och på helgerna dock) ni vet ju själva hur det känns att missa en natts sömn, men när det blir typ 3 dagar i rad så blir man stressad för minsta lilla,orkar inte ens prata med folk osv Och just ja, åt helvete med alla dessa piller man trycker i sig som har hemska biverkningar... en polare till mig (samma problem) fick nå starkt skit som gjorde att han vart att må ännu värre och fick tom självmordstankar Vill bara finna någon natrulig lösning till detta Tack på förhand
Psykiska problem, det låter lite hårt så allvarligt var det inte... jag är ju ingen dåre eller så
Moderator
2008-04-15 12:51
Fanns en tråd med massa olika sömntips i. Kommer inte ihåg vad den heter och hittar den inte nu. Men prova att söka.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Ångest har väl i allra högsta grad att göra med om du kan sova eller inte.
jag har lite samma problem ligger o funderar på saker och då kan jag inte slappna av och kan därför inte somna,så jag tror ångest och problem har stor inverkan på sömn..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag hade/har sömnstörningar.. blivit mycket bättre sen jag började träna 2-3 gånger i veckan dock. vet inte varför, men nu sker det väldigt sällan att jag ligger och stirrar i 4-5 timmar..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Får ju inte uppmana till något olagagligt, men större mängder cannabis brukar lösa problemet enligt forskningsresultat.
MR - J Kolla in tråden jag skapade förut,
jävla sömnproblem Kanske hittar något tips där
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Kaneida X0 Jasså, verkar skumt
Skissen F23 Varför i helvete ska jag gå till en läkare? har extreamt dålig uppfattning av dom flesta läkarna (iaf dom jag varit vid)
"hur mår du" "varför kan du inte sova" sen typ "jaha, men försök ät rött och rör på dig hejdå!
sånna saker man vet och som man försöker göra nått åt redan
Tikkan P18 ait ska kolla
Be om att få imovane eller stillnoct utskrivet, eventuellt beställ från något internet apotek. I vårsta fall kanske nån Bensodiazepin skulle vara något? De får en att må bra och sova!
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
MR-J Tränar du rent fysiskt då? Kan hjälpa och kroppen och göra av med energi och därmed trötta ut dig så att du somnar?
nej, har skrivit in mig på gymet man man har helt enkelt inte tid att gå dit
Snarare Propavan med tanke på att han verkar ha problem med att fortsätta sova. Eller ROHYPNOL
jani, är väldigt tveksam till läkemedel måste jag säga... ska man ha något som hjälper i detta fall måste man ha starka grejjer och då får man lida av biverkningar som tex mer ångest osv det står tom på medicinen typ "kan ge djup ångest, 1000 av alla som ar det får självmordstankar osv osv"
Du verkar behöva äta mer fisk snarare
Har också haft mycket sömnproblem.... melatoninkapslar har funkat för mig till viss mån..
mg? har du fått nå biverkningar osv?
1mg per kapsel dos 1-2 stycken... inga biverkningar, fast de funkar inte lika bra som i början... men man får lite djupare sömn, normalt brukar jag vakna flera gånger per natt nu brukar jag max vakna en gång och kunna somna om...
sitt vid datorn mindre och träna mer och ät nyttigare, inte läst vad du skrivit ;D men ifall det är något av det du inte gör peeeeeace lycka till
personligen tycker jag melatonin är katastrof, blir segare än på något annat, dagen efter
johanone P22 menar ju det! många känner av biverkningar mer än andra... en enkel sömntablett blir jag helt javla seg av hela nästa dag tex
Melatonin ska man ta en till två timmar innan sänggående
MrJ: Det låter inte som du har några fysiska sömnproblem då du sover bra på helögerna t.ex utan det verkar vara psykiskt. Provat med avslappningsövningar? Att tänka för mycket när man ska lägga sig är döden för nattsömnen. Jag tror inte på självmedicinering eftersom du inte blir av med roten till problemet, att dessutom ordinera någon benso utan att veta denna personens sjukdomsbild är oansvarigt och idiotiskt.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
_theaerocrew X4 exakt! men grejjen är att jag kan inte slappna av har jag märkt nu... sen att räkna timmarna blir också en stress i säg nu är den 2 när ska jag somna typ
Igår hade jag grym sex,drack nå jävla "relax" te,fick massage och kunde iaf inte sova
köp omega 3, börja träna elelr gå promenader (gör nåt fysiskt så kroppen blir trött), kolla inte på klockan hela tiden då du inte kan sova då blir du stressad, ha svalt i rummet.ciao
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MR-J> Gå till en doktor och se om du kan få remiss till kanske en mindfullnesskurs. De har övningar hur man gör sig av med stress, alltid värt ett försök menar jag eftersom du inte vill käka piller.
shimmy shimmy yo
Med garanti att whoaadmins/mods kommer ta bort mitt inlägg så kan jag säga att been there, done that. Det som hjälpte mig att få till en schysst sömn var benzo (xanor depot 1mg 2ggr om dagen) men benzo är farligt för oss som gillar benzo.. lätt att bli pillertrillare och lätt att göra dumma saker tyvärr. har du testat att springa längre sträckor osv. en stund innan du ska lägga dig? brukar hjälpa ibland. sen vill jag också säga att jag tycker både att imovane och stilnoct är värre än de flesta benzos som finns för på dom jävla sömnisarna får man blackout vilket verkligen inte är vanligt när man käkat en enda xanor.. och OM du nu skulle bli sugen på att bota din sömn med piller, gå förfan till läkaren! självmedicinering är KASS om man inte har världens hårdaste disciplin.. vilket jag inte hade. hahahahhaa
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Testa att ha allting klart för läggdags, så att du bara kan hoppa i sängen. Sen går du och simmar eller gör något annat fysiskt ansträngande och hoppar direkt i sängen när du är klar med det. Jag blir iaf väldigt trött av att simma. Förövrigt verkar det lite som att du lider av dålig dygnsrytm. Om du har svårt att sova på nätterna så bör du inte sova på dagarna för att du är trött då. Om du är vaken på dagarna istället för att ta en tupplur motsvarande borde du rent teoretiskt bli så trött att du efter ett tag somnar på kvällen, kanske går att synka in dygnet efter det. Kör på gamla hederliga sömntips, tror dom går att lita på.
Hade sömnproblem förut, och jag vet inte varför det kanske var psykiska skit grejer elr nt, men jag sov i min syrras säng, och somnade på en gång.. Prova att gå och sov i någon annans säng :P?