I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta hicka?

Övrigt - Blandat

2008-04-09 23:00

Sluta hicka?

Kära whoa, jag har hickat till och från i snart 48 timmar, känns vid det här laget som att tarmarna är på väg att flytta ut, och upp genom halsen.

Jag har provat de flesta knep jag kan komma på. Om någon ligger på något gammalt tricks som mormor eller farmor, eller ja egentligen vem som helst, lärt er så dela med er!

Help.

2008-04-09 23:02
ring vårdguiden på telefon 08-320 100

2008-04-09 23:03
Jo, för de har säkert inte viktigare saker för sig än en stackars flicka som inte kan sluta hicka.

2008-04-09 23:05

stå på ett ben och drick några klunkar vatten samtidigt. måste vara ur ett glas, du listar snabbt ut att du dricker från den "bortre" kanten.

annars kan du be någon hetsa dig att hicka genom att säga typ "du får tusen spänn om du hickar igen", och sen när du hickar förnekar personen att du hickat och börjar om med tjatet. tror det har att göra med att man blir medveten om hur man hickar, och att den koncentrationen gör att det försvinner.

om inget av ovanstående hjälper får du sikta på värlsrekordet istället: tror det ligger på runt 50 år eller så.
behave young scallywag!

2008-04-09 23:10
har du provat att dricka upp och ner, som det brukar heta? alltså att dricka från motsatta änden av glaset medan du böjer dig framåt.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2008-04-09 23:11
Håll andan ända tills du tror att du ska dö. Så håller du andan lite till efter det. Under hela tiden ska du svälja.
Brukar funka för mig om man håller tills man verkligen verkligen inte kan längre.
One chapter a day

2008-04-09 23:16
Tänk så får du så att du har hicka hela ditt liv :|

Nu blev du orolig när du läste mitt inlägg :)
Men hoppas det går bort. hade gett samma förslag som boondock, men ja hon snodde det från min hjärna. DAAMN YOU
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-09 23:17
wikipedia!

Testade ngn av domdär och det funkade. Kommer inte ihåg vilken av dom dock..
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-04-09 23:19
Är inne på samma spår som Zoned. En spanjack sa att jag skulle blåsa uuuuuuut, All, all, all, men verkligen ALL luft ur lungan. håll andan! Blås ut lite till... Oh, nu tuppar jag av. NEJ, Blås LITE till! Du klarar det! Oj oj oj, vilken pärs, håll andan.. dö inte. BLÅS! Liite lite mer.. sådär.. blås, blås... kläm ut lite mer... håll andan.. Blååås lite till!

MEN, du får absolut ICKE dra in luft under denna övning, då pajjar du allt.

Jag har hicka i tre dygn en gång :D Då gjorde jag lumpen och bodde ute i skogen. Så djävulskt fult när jag låg i tältet och hickade av och an, i tre dagar. . .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-09 23:21
Det verkar som att Carlos_Lopez föder barn i sitt inlägg.
One chapter a day

2008-04-09 23:25
Nu fick jag hicka.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-04-09 23:33
Så hur går det då? Har du kvar den?
One chapter a day

2008-04-09 23:35
Hicka är djävulens påfund, jag föddes med ett fel på min magmun som det så äckligt nog heter, och har alltid haft problem med det, men inte fan har jag lärt mig något bra.

F.ö så fick jag en femhundring av min pappa igår för att jag inte slutade fast att han hetsade mig i en halvtimme att jag skulle få den om jag bara hicka eeeen gåååång till.
Slappt sätt att tjäna lite pengar på :P

Ska kolla wikipedia som nån tipsa och gå igenom hela repertoaren till det slutar, thanks!

2008-04-09 23:36
Shittt, jag vet ett skitbra sätt att få bort hicka har funkat flera ggr.. Men om du får reda på det så kmr det inte funka.. Har du någon nära kompis på whoa, som du träffar/prettar med ofta?

2008-04-09 23:37
Prettar med?

2008-04-09 23:39
pratar med :p

2008-04-09 23:41
Jaha... jo, finns det väl... men jag tror att de kottarna sover just nu.

2008-04-09 23:46
Asså någon som umgås i dina kretsar mer typ.. Men ja, finns ett skitbra sätt

2008-04-09 23:55
Okej, kul att du vet då!

2008-04-10 00:17
drick mycket vatten under en lång tid, borde fixa skiten. annars sätter du på en man united match o kollar på någon av grabbarna i laget, borde skrämma dig.

2008-04-10 00:20
  • Att tugga i sig och snabbt svälja en till två matskedar strösocker
  • Svälja tre gånger samtidigt som man håller andan
  • Hålla andan direkt efter första hickningen
  • Att man blir överraskad eller skrämd av något
  • Hålla för näsan och samtidigt dricka vatten
  • Hålla andan genom att stänga munnen och hålla för näsan
  • Dricka vinäger
  • Dricka upp och ned
  • Ät en matsked senap
  • Tugga en sockerbit och svälja ner den med vatten samtidigt som man håller andan
  • Dricka så mycket vatten som möjligt i en enda klunk
  • Blöta en sockerbit i ättiksprit och äta upp den
  • Ät en tesked sylt
  • Hålla för öronen, med fingrarna, så att man inte hör något tills hickan är borta.
  • Mun-mot-mun metoden (hjälper mot "fyllehicka")
  • Trycka på nerven på bröstkorgen hårt tills hickan går över. Nerven ligger mellan två ytterst små "gropar" och är ganska svår att hitta, men effektivt.
  • Ta in ett snabbt och djupt andetag och håll munnen helt öppen under tiden man håller andan. Det fungerar som om man blivit skrämd av någonting.
  • Killa/kittla sig i svalget.
  • Att hålla andan så länge du kan samtidigt som du putar ut din mage så mycket du kan (så det gör nästan ont)
källa: Wikipedia

hoppas det var till lite hjälp änna.
oh no he didn´t!

2008-04-10 00:38
En tesked kanel in i munnen och svälja, funkar varje gång...

2008-04-10 01:08
lingonsylt har jag hört e bra.. hörde det på radion för ca 5 år sen .. sjukt minne.. vissa saker kommer man ihåg
+'et!

2008-04-10 08:45
jag brukar försöka kontrollera min andning och andas så jämnt som möjligt. fungerar jäättebra för mig.

är hickan kvar än? om inte, hur fick du bort den? :)
vegan power

2008-04-10 09:06
Sex brukar funka bra.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-04-10 12:00

boondock_saint

rekordet är 68 år och inte 50 ! :D

God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.

2008-04-10 12:58
håll andan tills du itne kan hålla andan längvre och när du vill börja andas börjar du halsa ett glas vatten det funkar alltid för mig..

2008-04-10 19:00
testa käka en matsked lingonsylt, funkade på mig iaf :p
- men nog om dig nu.

2008-04-10 19:08
Jag hittade mitt knep för tillfället, men nu är hickan tillbaka igen... tack för alla tips.

Och en del av dem på  Wikipedia var ju bara sjukt, kan man äta matskedar med socker utan att må riktigt illa ... ? :S

2008-04-10 20:39
jag brukar ligga ner på golvet och dra upp bena mot magen. om det inte hjälper så lägger jag mig på mage och tar tag i mina fötter liksom bakifrån. aja ni fattar säkert :P
forever feels like home

2008-04-10 20:43
be en kompis skrämma skiten ur dig när du inte är beredd

2008-04-11 00:23
conspicuous, testa en tesked kanel, det brukar försvinna mer än en liten stund då. Alla gillar inte smaken, men den försvinner ändå på ett par minuter

2008-04-11 17:53
conspicuous F20
Men nej menade inte att skryta med att jag vet! Menade att, du inte får veta det.. Dina kompisar måste få reda på det, för att sedan utföra det..

Och det är inte att bara dyka upp och skrika bu

2008-04-11 18:54
Hickan har nu hållt sig borta i hela fem timmar!