I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Första dejten-aktivitet? OBS exklusive fika

Övrigt - Blandat

2008-04-08 20:40

Första dejten-aktivitet? OBS exklusive fika

Tjo!

Skulle bara vilja ha lite tips från er om vad göra på första dejten, visst fika i all ära men vad kan man mer göra? nåt annorlunda!

Pz

2008-04-08 20:44
lite pool kanske? Eller på ett konstgalleri.
Lo veo pero no lo creo

2008-04-08 20:46
ha samlag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-08 20:51
laga mat tillsammans
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-08 20:51

Badhuset! Bubbelpool, vattenlekar & hud mot hud, + att du får se henne utan smink. Köp inte grisen i säcken!

Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-08 20:52
Grillkväll kan också vara en nice aktivitet nu då vi börjar gå mot varmare tider.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-08 20:55
naturhistoriska!
fast bara om man bor i Stockholm.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 20:56
supa sig full, eller bättre upp supa henne full och öka chansen för samlag
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2008-04-08 20:59
barhäng. nått båda kan gå ifrån om dom skulle vilja. och träffas inte allt för länge. 45 typ.. inga aktiviteter som tar längre än det är bra

2008-04-08 21:01
Enola: bra tips. Fjärilshuset hade en kompis till mig dejt på. tydligen rätt romaniskt och skit

2008-04-08 21:14
ok, ok fett mycke tack alla.. vet inte om jag kör på samlag dock, inte för att jag har något emot det men inte sådär på en gång :P

Naturhistoriks, fjärilshuset, sånna grejer, tror jag ska satsa på något av dem :D

pz

2008-04-08 21:21

Gå på cybertown och slå vad om nåt, tex en kyss från henne om du vinner :D

elr vad är hon för slags tjej föresten :p

2008-04-08 21:24
Vilket är det romantiskaste museet? Medelhavsmuseet? Biologiska på djurgårn? Det är iaf creepy, kanske har samma effekt som en skräckfilm.

2008-04-08 21:33
tack, tack..

medelhavs museet är coolt faktiskt!

2008-04-08 21:46
Fjärilshuset kan vara väldigt varmt och fuktigt, jag hade inte gillat det då håret kukar ur av fukt.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 21:48
Enola F22
Liiite divigt faktiskt :p

2008-04-08 21:51
pimpslaps alternativ var absolut bäst, tänkte föreslå det själv. skönt oseriöst

2008-04-08 21:52
Ghb            
-

2008-04-08 21:54
paaandy
men på en första dejt vill man ju vara lite fin.
desstutom kan vissa ha fobi för fjärilar, bla min syster.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 22:02
Enola har en poäng.. men är naturhistoriska så jäkla nice då? var iof evigheter sen jag var där så jag kanske uppskattar det mer nu när jag varit vuxen ett tag hehe

2008-04-08 22:04
nej men va fan.. nu blandar jag ihop det.. naturhistoriska var det inte länge sen jag va på hehe

2008-04-08 22:06
Enola F22
hahha aa om dejten har fobi för fjärilar är det kört xD

2008-04-08 22:06
Naturhistoriska är rätt tråkigt, det var därför jag tyckte vi skulle göra en lista. På de bästa museerna, ur dejtingsynpunkt. Moderna är nice, men det kräver ju lite för att inte bli stelt.

2008-04-08 22:23
Men naturhistoriska har ju dinosaurier!
dessutom är det stort nog att ströva runt på i en evighet.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 22:25
har du sett deras dinosaurier, jag skulle kunna göra bättre med lite hönsnät och papier-maché

2008-04-08 22:37
ja jag vet, jag var helt lyrisk när jag var på Museum of Natural History i London och fick se archeopteryx (den "felande länken" mellan fåglar och dinousaurier)

Men som sagt så är Naturhistoriksa bra till ytan, man kan bara gå och prata.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 22:41
nej och enola:

ska inte ni gå på dejt? :P

2008-04-08 22:42
om jag inte hade andra förpliktelser (sambo)
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 22:48
haha :)

2008-04-08 22:55
så man kan inte dejta om man har sambo?
det var la typ de mest trångsynta jag hört....

förslag på aktiviteter kan ju va massa... ta en mysig promenad, picknik (obs fika inte :P) eller varför inte bara boka ett hotellrum? xD

//ydebrinkarn - just jump already
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-04-08 23:42
picknick på berget vid västerbron om det är en fresh solnedgång.
se till att bringa spelare, ta med lite hembrända platter etc. bjud på baguett med nån trevlig smörja och bärs. GJUTET.
RATED R!

2008-04-09 01:16
Teddybjörn P21
En ultimat date, fan. Ska pricka in allt det där nu i sommar
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-04-09 12:07
cosmonova.. biljard.. bowling.. gå promeand längs djurgården, fast nu snöar det ju, jävla bajssnö.. det finns mass alternativ bara man använder fantasin lite och dessutom så behöver det inte gå på mer än nån hundring om man tex spelar biljard å så kan man prata men ändå sysselsätta sig lite med händerna ås man inte ser nervös ut :)

2008-04-09 12:27
första dejten kör jag typ uteslutande bara en promenad. jag kan utan problem se till att det inte blir nå pinsamma tystnader, men jag vill se att hon också kan det.

gör man nån "kul aktivitet" kan man ju ha kul med en tråkig brud utan att märka att hon är tråkig. sen paff på tredje dejten ska ni gå och fika och allt blir skit för att hon inte kan tjattra och jag måste hitta på samtalsämnen om när jag bröt armen liksom. uuuh
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-04-09 12:28
edit: speciellt när jag inte ens har brutit armen...
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-04-09 12:45
Cluny talar sanning. Promenad är fan tillräckligt för att man kunna avgöra om det är värt att spendera tid med någon. Har ni inget att prata om så är det ju fett ovärt att köpa henne massa fika liksom.

Promenix is the shit.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-09 12:50
Överlag är väl saker som inte är krystade jävligt najs. Gå och shoppa är en höjdare. Visst, du får stå ut med en massa tråkiga affärer och så, men du får veta vad hon tycker om för saker och det blir mycket pratande också. Och om ni funkar lika bra ihop som leverpastej och smörgåsgurka kommer ni garanterat ha små moments där ni retar varandra som ett par nykära fågelungar.

Tjej: tihi, va söt denna var.
Grabb: Mycket sötare på dig, tihi puttinutti
Tjej: Äh, sluta fjanta dig *slår grabb lite löst på armen*
Grabb: Slår lika löst tillbaks, tihi.

Kom igen, vem bangar det liksom? :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-09 13:31
haha fett!

2008-04-09 13:54
Jag skulle ta min date på Tomtits. Där finns bra lägen för "pre"kärleksbus och det är samtidigt utbildande. Dessutom blir det en tur utanför Sthlm vilket i sin tur kan vara en upplevelse...

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-04-09 16:39
Glöm inte att berätta vad ni gjorde på dejten baldur och hur det gick =)
Rappare

2008-04-09 16:57
Varför säger du exklusive fika? Jag tycker en allmän plats som båda kan gå ifrån är kanon, tidsramen man ska sikta på är 30 minuter så det inte blir för mycket, jag har haft 5 timmars långa första dejter och seriöst, man har inte så mycket att snacka om då, utan 30 minuter, när det börjar dö ut ska man vara snabb på fötterna och bara: Jo men jag måste kila, vi får höras igen! Till Dejt 2 så drar man biografen eller nå och kör handhållning och kiss close, sen äre klart.

Det sitter ändå inte i aktiviteten utan det är hur du är som person som kommer vara avgörande, visst man kan kanske öka sina chanser om typ hon är galet intresserad av nå och så styr man det dit, men jag tycker ändå det är till senare, första dejten ska vara kort och effektiv, sen kan man sprö på med raggningen om man är intresserad.

Första dejter är ju ändå mer utav en granskning om det är värt att investera tid och pengar (middagar, biografbiljetter, födelsedagspresenter) i den här människan, det är inte ett tillfälle då man ska försöka imponera, vi är för bra för att sitta och imponera på folk :P Am I right?
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-04-09 17:37
du har helt rätt.
förutom att bio är rätt obra i dejtsammanhang tycker jag. Sitta och hålla käften tillsammans, det kan man göra när man är ihop.

2008-04-09 17:44
Bio kan ju ändå funka då man träffas ett tag innan och så kan man prata då, och går allt bra kan man ta en fika efter filmen och då har man ju något att prata om

2008-04-09 17:52
Fiyah: ja, det kan säkert funka för andra. Jag tycker inte det är optimalt.

2008-04-09 17:54
Bjud på middag är nice, speciellt om man kan laga maten tillsammans!
Follow the dao, right about....NOW!

2008-04-09 19:37
prommenad är najs.
bio går fett bort, man ska ju kunna prata med varandra. gå runt lite på stan, sätta sig på nån bänk och bara chilla
forever feels like home

2008-04-09 22:14
Aquaria är najs också. Titta på fiskar.

Lär dig kunskap innan och släng lite trivia ibland.

2008-04-09 22:22
Jag hatar folk som ska pussas och ha sig på bio, jag vill bara slå dom riktigt hårt med ett baseballträ.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-09 22:26
Enola F22
Thats the spirit :D

I say cybertown!!

2008-04-10 16:28
Ta med och shoppa, promenad, gör något som du gillar men som andra parten kan tycka är skoj också. Tycker inte det ska vara något då någon av parterna "bjuder"(om det inte handlar om småsummor), blir för krysstat.
Något i en naturliga och bekväm omgivning, så man får chans att visa mer av sig själv och känna sig komfortabel.

2008-04-10 16:35
ta henne till kungliga biblioteket, där märker man inte om det är pinsam tystnad eller inte
i'm always telling the truth even when i'm lying.