I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoafolket, help me! ( flytta, bla bla )

Övrigt - Blandat

2008-04-08 15:11

Whoafolket, help me! ( flytta, bla bla )

Okej! Jag är 20 år gammal. Har bott hos päronen tills nu. Nu är det så att jag har hookat med en dam, vi har dejtat och så. Och träffats några gånger. Och det klickar verkligen, jag är sugen på att flytta ner dit vart hon bor. Jag har ju lite polare där och så, så det är lugnt. Plus att jag har tröttnat på skitstället där jag bor, och vill pröva på något nytt.

Så hur bär man sig åt nu då? Jag är helt grön på det här med att flytta till en annan stad, och sådär. Vad ska jag tänka på? Ge mig några punkter eller lite anvisningar förfan :). Jag ger nog skenet av att vara totalt handikappad, men jag är bara nervös och allt sånt där hehe.

Så please WHOA, help me haha!

2008-04-08 15:15
Är det bara jag som missuppfattar, eller har du och denna "dam" inte träffats särskilt länge? Att flytta ihop är en ganska big deal.
My heart lives in my vagina.

2008-04-08 15:17
Står att han ska flytta ner dit, inte flytta ihop med henne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-08 15:18
Ah, att missuppfatta saker är min sak.

2008-04-08 15:18
Alltså vi har träffats ett tag. Men jag tänkte mestadels flytta ner dit asså, eftersom att jag vill testa på något nytt. Sen att jag har flickvän därnere är ju också bidragande faktor. Men det handlar mycket om att jag är trött på allt häruppe där jag bor..

2008-04-08 15:19
jag tror du ska åka ner till henne va med henne en vecka! Jag bor just nu ensam, men många av mina tjejkompisar som jag känt länge har kommit hit och hälsat på och det blir lätt att man störsig på varandra när man bor tätt inpå, jag har iofs haft en tjej som har varit här i 10 dar och jag trivdes som fisken i vattnet, men så är vi bästa kompiar också =)

så får du känna på hur det känns att vakna upp med henne varje dag och så!
Du är ett lat stycke mat!

2008-04-08 15:21
corpius, kanske är värt att pröva på det först då. Både jag och hon är ju verkligen galet kära i varann. Men det lät faktiskt som ett bra tips.

Men som sagt, jag bör väl i första hand fixa mig ett jobb därnere, innan jag kan söka bostad o så? Det är just lite där jag e osäker.

2008-04-08 15:24
alltså grejen är att när man är kär och inte träffas hela tiden, så ser man inte alla dåliga sidor som kan dyka upp, som när du eller hon har en dålig dag, så prova först att åka ner en vecka eller så=)
Du är ett lat stycke mat!

2008-04-08 15:28
Veckotipset verkar som en bra idé. När den första förälskelsen lagt sig är det lättare att se klart.

2008-04-08 15:32
corpius: de ska ju INTE flytta ihop. snubben ska flytta till samma stad.

zxisstyle: har du jobb där du bor nu? om inte, vad lever du på? hör med polarna och damen om var du kan tänkas hitta ett jobb. försök fixa ett jobb innan du flyttar. kan bli svårt att betala räkningarna annars...
you know i spell girl with a B

2008-04-08 16:31
Ja, alltså.. vi flyttar INTE ihop.

Just nu har jag inget jobb här, men jag har ett litet kapital sen förut. Ahh då får jag försöka fixa mig ett jobb därnere. Tack för vettiga svar, det underlättar bra mycket hehe.