I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra hårklippare?

Övrigt - Blandat

2008-04-08 01:09

Bra hårklippare?

Yo, jag har länge varit på jakt efter en riktigt bra hårklippare, men i detta hav av alternativ i dagens konsumtionssamhälle får jag allvarlig beslutsångest. Snälla finns det någon vänlig själ där ute som kan vägleda mig på rätt spår.

Vad jag är ute efter är en riktig bra apparat som jag kan raka mig själv med utan hjälp. Den får kosta runt 400-700 kr. Jag beskostar hellre nåra penningar extra för att få det bästa men det får inte gå överstyr. Jag har fått tips om att Babyliss Magnus Samuelsson edition (den tidigare modellen e707mse) ska vara  riktigt bra men vågar inte chansa.

Känner ni till någon bra maskin utifrån egna erfarenheter?

Tack på förhand.

2008-04-08 01:14
Jag hitta en på tradera från "melissa" som är den bästa jag haft. Gick bara på 50 kr :) Han hade en massa av den modellen ute på aktioner så du kan ju kolla om det finns kvar någon

2008-04-08 01:18
Denna har min pappa haft i några år och funkar fortfarande utmärkt. Kan säga dig direkt att priset kommer inte ge dig någon skillnad, jjag har klippt med denna som kostar 249:- och de som kostar över 1000 och märker ingen skillnad, inte ens i hur länge de håller.
Den enda skillnaden är om du har en frisörklippare eller en "vanlig". Frisörklippare går dock på 1400 och uppåt och du måste köpa dem via en snäll frisör som "köper ut".
Så, så länge du tar hand om den rätt är det bara att köra!

2008-04-08 01:22
moser!
HMOR

2008-04-08 01:30
Köp inte babyliss eller Philips det är riktigt skräp, håller inte för fem öre!
Köpte ny igår efter att minna två tidigare har pajjat, blev en Moser den kommer förmodlingen hålla ett bra tag eftersom den är av bra kvalité och de känner man genast när man klipper sig också.. Man ser direkt vad som är bra kvalité, ser den rubust ut så är de bra grejjer som håller, ju mindre plast desto bättre!
my name is xelly smelly

2008-04-08 15:49
Okej, tack så mycket. Nån som har fler tips?