I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tittarsiffermätarboxar

Övrigt - Blandat

2008-04-07 20:10

Tittarsiffermätarboxar

är det någon som har en sådan? eller är det någon som (helt ärligt, kom igen då) känner nån som känner nån som har en? jag börjar mer och mer tro på "konspirationen" att dom inte existerar. jag har då iaf aldrig ens hört talas om nån som känner nån som vet en som har en.

och om dom nu finns, vilket dom ju egentligen borde göra, liksom, det finns ju ingen anledning egentligen till varför dom itne skulle göra det. hah. mja. iaf, så är det ju sjuuukt orättvist att typ 1500 hushåll eller vad det nu är bestämmer över vad 9 miljoner ska sitta och dumstirra på dagarna i ända. sååå. mja. låt oss diskutera detta tills någon kommer in och säger "båda parter har rätt"!

Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2008-04-07 20:17

Ja en tittarsiffermäter lär ju inte vara större än en vanlig vcr! och priset lär ju vara det samma som en dvd.
Varför skulle en svensson ha utrustning för 100k hemma i vardagsrummet, som enbart kan mäta tittarsiffror..

2008-04-07 20:19
Det är ju såklart att de bara uppskattar siffrorna, som allt annat.

2008-04-07 20:23

2008-04-07 20:27
båda parter har rätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-07 20:45
jag har aldrig ngnsin hört talas om en sådan mätare hos ngn jag känner eller ngns familj jag heller. och farbror sport har ju rätt- om man samlas på en fucking biograf o ser på fotboll, hur mäts då det.

däremot är jag o mor min del av ....sifo? temo? vad de nu heter som ringer upp o frågar än massa frågor, speciellt inför val. men de kanske alla blir påringda om? har dock för mig att ngn av dess aundersökningsgrupper är av staten o typ följer folk genom livet o grejer. aja whateva....ge mig bevis på tittarsiffror!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-07 20:56
Jag har en sån. Så enkelt var det.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-04-07 21:05
opiar, öh, det är inte så att du kan gå in till din lokala elgiganten och be att få en box som registrerar vad du tittar på. det är ett mediemätningsföretag som, enligt egen utsago, gett sånna boxar till (tydligen) 1300st väl utvalda svenssonfamiljer, ensamstående mammor, självmordssuktande tonårsflickor osv.

swagman, bildbevis krävs!

2008-04-07 21:14
sportevenemang är ju ändå ganska ointressant i sammanhannget tycker jag, det är klart det är omöjligt att mäta hur många som står och kollar på en storbildsskärm, men att 1300 människor bestämmer vad för tv som är populärt, dvs generar intäkter, dvs produceras mer av är ju löjligt orättvist. dom borde ju isånnafall minst ha en halv miljon boxar ute eller nått.

eller bara ge mig en box så ska ni få se på bra tv.

2008-04-07 21:16
Vi borde ha som i Frankrike... Lite mindre demokratiskt kanske men.. Där ser de vad varenda en i landet tittar på och de för statistik över vad vissa "klasser" i samhället ser på. Arbetarklass vs. överklass osv...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-07 21:41
vi som har en får inte berätta det.

2008-04-08 09:43
kontrast, det var ju inte mindre demokratiskt eftersom då är alla med och påverkar. hellre det än det vi har nu!

the_real_marwin, pfft. "vi som har". du har ingen och swagman har ingen. fram med bildbevis isåfall. jag tror knappast mms sitter på whoa och bevakar er så sitt inte och var duktiga nu.

2008-04-08 10:41
http://img515.imageshack.us/img515/6105/dsc00609am0.jpg

Under Sega MD-konsollen står den i all sin prakt; storebror i klassiskt svart och retrogrönt.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-04-08 14:45
utter
Jo, menade mest om man ser det ur ett "big brother" synsätt där staten övervakar allt vi gör :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-08 14:53
haha, skön bild
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-04-08 15:06

kan 1 300 av 9 000 000 verkligen vara statistiskt tillförlitligt?