upprepa INTE dig, det dödar hela ansökningen. Skriv om dina ambitioner, varför vill du läsa på just den skolan, vad tänker du göra för att de ska tycka att du är en lämplig elev för deras institution, hur kommer du använda det du har lärt dig senare i livet, hur kommer du betala tillbaka till samhället/skolan/familjen som såklart vill att du ska gå just på denna skolan. dina intressen, varför har du dem och hur kan dem bidra till din utbildning, vad gör du för att bli en ännu mer professionell människa, vad är dina dåliga sidor och hur har du lyckats vända dom till något bra? om du ska skriva om din barndom så måste den vara relevant för din ansökan, skriv inte bara att du och pelle gillade att cykla ner till korvkiosken för att käka piggelin. Berätta hur du tänker jobba och balansera skolan samtidigt och basera det på att du har klarat det innan (ljug för fan lite om det nu inte är sant) lycka till.. Upprepa inte dig och skriv inte att du vill läsa psykologi om santa monica nu inte ens erbjuder psykologi kurser. ta reda på hur skolan profilerar sig och spela på det ;)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...