I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skriva om sig själv 2 sidor

Övrigt - Blandat

2008-04-07 13:57

Skriva om sig själv 2 sidor

Tja. Jag ska söka till santa monica college och i ansökningen ska man ha med 2 sidor om sig själv på engelska. Jag har nu skrivit lite mer än en halv sida och känner att jag har skrivit allt jag kan komma på. Har någon något tips på hur man får en lång text och vad man kan skriva om?

jag har alltid rätt.

2008-04-07 13:59
upprepa dig lite, och sväva ut ordentligt, ta med lite historier från din barn/ungdom som är lite halvroliga också.

hoppas du kommer in.

du kan ju alltid ändra radavståndet med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-07 13:59
*screenshotar och länkar bilden till intagningsnämnden i santa monica*

2008-04-07 14:04

Mal på om din födelse, uppväxt, din personlighet, dina drömmar, dina mål, hur det kom sig att du sökte dig till just Santa Monica College, bara sväva ut ordentligt med målande beskrivningar och massa mumbojumbo så får du LÄTT ihop två sidor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-07 14:05
upprepa INTE dig, det dödar hela ansökningen. Skriv om dina ambitioner, varför vill du läsa på just den skolan, vad tänker du göra för att de ska tycka att du är en lämplig elev för deras institution, hur kommer du använda det du har lärt dig senare i livet, hur kommer du betala tillbaka till samhället/skolan/familjen som såklart vill att du ska gå just på denna skolan. dina intressen, varför har du dem och hur kan dem bidra till din utbildning, vad gör du för att bli en ännu mer professionell människa, vad är dina dåliga sidor och hur har du lyckats vända dom till något bra? om du ska skriva om din barndom så måste den vara relevant för din ansökan, skriv inte bara att du och pelle gillade att cykla ner till korvkiosken för att käka piggelin. Berätta hur du tänker jobba och balansera skolan samtidigt och basera det på att du har klarat det innan (ljug för fan lite om det nu inte är sant)

lycka till.. Upprepa inte dig och skriv inte att du vill läsa psykologi om santa monica nu inte ens erbjuder psykologi kurser. ta reda på hur skolan profilerar sig och spela på det ;)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Poet

2008-04-07 14:08
Skriv om din familj, det gjorde jag och fick ihop ett helt A4. Hjälper att ha 4 syskon ibland :-)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-07 14:12
"Mal på om din födelse.."
Vet inte hur mycket krut man ska lägga på det.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-07 14:18

Hehe nej inte så mycket krut på detmen vet man något om den man kan inleda med "jag föddes en stormig natt under omskakande omständigheter", berätta lite om det sedan kronologiskt ta sig till hur man sökte sig till Santa Monica. Att skriva biografiskt/skönlitterärt som att man bjuder på sitt levnadsöde har alltid funkat för mig.

2008-04-07 15:22
tack så mycket för tipsen! 
jag har alltid rätt.

2008-04-07 16:15
ja skulle kunna skriva en hel bok om mig själv, men de e mest för att jag e så intressant, och en gnutta egocentrisk...

skriv vad du tycker om saker o ting, om maoismen eller nått, eller skriv om din första fylla..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här