Deklaration för inkomstår 2007
Vad fick ni för besked att ni ska få tbx på skatten då? Jag får 5000 kr i juni. Eller får ni betala tbx ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Civish om du deklarerar via internet/mobilen så får du väl tillbaka tidigare? :s
Kaneida X0 Nej jag deklareade nu nyss för 9 minuter sen och jag ska få tbx innan midsommar säger de.
Det står så här
"Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbakaskatten redan i juni men då måste du senast den 5 maj 2008 deklarea via internet sms eller telefon."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja, innan midsommar! Jag fick 9000:-. Betalade över 2000:- till kyrkan, så det är dags att gå ut ur skiten.
jagvillocksåhaenblog.com
vart deklarerar man då
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Chico man får hem ett stor typ a4 likande föremål i brevlådan med alla papper och hur mycket det står du tjänat under året och vad du blir skyldig staten eller får tbx.
och sen kan man deklarera som jag sa via telefon sms eller internet eller gammla vanliga sättet.
Får tillbaka 2900. Så länge man inte får betala tillbaka får man väl va nöjd.
matadåren P26 ah om man får betala tbx så är man ju aldrig nöjd speciellt sommar tid.
en av mina kompisar jobbar som snickare trode han skulel få tbx massa pengar fick betala 6 lax
sen annan kompis fick eller han betalar iofs nu också 60 lakan tbx till staten fast han tjänar ju bra så det spelar ingen större roll för han men ändå,
jag trodde jag skulle få 10000. sen visade sig att 5000 var skattereduktion för räntekostnader. som min pappa ska få. för det var han som betalade räntekostnaderna (lång komplicerad grej, mina föräldrar bor utomlands). så nu är det 5000. fan. 10000 kändes så mycket bättre.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
8500 så jävla lysande!
Ingen klass - Bara stil
"Uppskattat belopp tillbaka" 13000 kr :) Känns bra
Ingen aning här själv, hoppas bara på och slippa betala tillbaka =) Måste förbi mitt andra lägenhet för att se om jag fått kuverten ännu.
Kaneida: Min andra lägenhet Det spelar väl ingen roll om du får tillbaka några tusen, du låter ju redan stormrik! ;)
får tillbaka 7800
RekFoto
vart såg ni att det stog att man får tillbaka innan midsommar? jag deklarerade just nyss via internet men så inget om de t?
RekFoto
Ifall man ger dem sitt kontonummer så går det att få innan midsommar.
jagvillocksåhaenblog.com
Vilken viktig information. Vill folk skryta eller vad handlar det hela om?
One chapter a day
Jag har inte ens fått deklarationspappiret ännu, wtf har ni fått det och inte jag!
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Midas P26 om man deklarerar via internet ger man väl den automatiskt eller? min var redan inskriven iaf. men vart ser ni att det står att man får det innan midsommar ? ? såg inget om när man får tillbaka det.
Zoned F19 du bara avensjuk för du får betala säkert :)
RekFoto
Peacerich P25 jag har inte heller fått mitt än, senast 18 april! >_<
Moderator
2008-04-04 12:25
Är jag den enda som måste betala? Tidigare år har man fått en ganska rejäl summa som boostar ekonomin när det behövs som bäst. Men inte i år. Nej i år ska man betala nästan 400 kronor till de jävla utsugarna. Funderar på att spränga skatteverket.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Zoned: Ja, vi vill skryta. Kom och skryt med oss! REB Ja, ifall man angett den tidigare är den där automatiskt. Jag minns inte var det står, jag tryckte OK på mitt innan jag fick mina papper i brevlådan.
jagvillocksåhaenblog.com
hur många hustlar och fifflar med avdrag då? I år ska jag bannemig bli rik på återbäringen
Zoned Helt rätt där! Det är ett i-lands viktiga information och man skryter! =)
9300 kr!!! im rich bitch..es
um dois...
Jag drar inet av något, jag orkar inte hålla på. Vet inte om jag skulle kunna göra det heller.
jagvillocksåhaenblog.com
ska få tillbaka 3000+nåt.. fast jag har resor till o från jobb och dubbelt boende som ska deklareras...så jag får inte mina pengar förrän till hösten :(
We call them winerbrods.
Jag fick tillbaka 450:- =/ Polare fick dock 26.000... han pendlar rätt friskt med bil
Rock out with your cock out!
Inte fått nåt besked men spontant så känns det som att jag kommer att få betala. Vet inte varför men..
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Midas P26 vadå efter du fått papprena i brevlådan? jag har deklarerat idag och jag hade fått papprena i brevlådan redan. äh skit samma (;
RekFoto
Jag deklarerade på deras sida, innan jag fick papprena i brevlådan. Got it? Hur mycket kan man dra av på dubbelt boende?
jagvillocksåhaenblog.com
mm jag deklarerade på deras sida skatteverket efter jag fått papprerna.
RekFoto
man behöver itne ha fått papprena för att kunna deklarera på nätet, jag gjorde de innan jag fått papprena, får bara tillbaka 1800 men jag är glad ändå.
Det bästa egentligen är om man får tillbaka typ tre kronor eller något. Staten tjänar enorma pengar på detta, då som sitter och tar ränta på de pengar som skall återbetalas i skatt. Dvs om du får tillbaka 5000kr så har dom tjänat in ränta på dina pengar.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Jag lånar tråden lite. ni har antagligen mer erfarenhet av detta än jag.. 2 frågor:1 .Jag fick en lön på 2100 och borde egentligen fått en på 1500 ungefär, dem hade alltså inte dragit något skatt. Kommer jag nu få att jag måste betala in? 2. Jag skattejämkade 2007 och betalade alltså ingen skatt alls nästan, jag sa att jag skulle tjäna 18000 och tjänade kanske 24000, kommer jag då få skatta på det över 18000?
Fast det är ju alltid kul att få tillbaka pengar
Nehe, jag fick tydligen tillbaks pengar.. några laaaks är alltid trevligt på sommaren! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Shit, jag vet inte ens vad jag klirra hem i kassan förra året. dekleration är inte min grej.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
kanske beror på att jag inte fått min dekleration än
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
fick tillbaka typ 8000
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Redaktionen
2008-04-04 16:05
Yes, jag fick 67 svenska riksdaler.
namaste
Redaktionen
2008-04-04 16:06
...Ja jag är fattig.
namaste
Skyldig staten 80 000 fick min far, inte lika roligt.
http://www.herrbitter.blogg.se/
1 .Jag fick en lön på 2100 och borde egentligen fått en på 1500 ungefär, dem hade alltså inte dragit något skatt. Kommer jag nu få att jag måste betala in? Om du inte har tjänat tillräckligt mycket för att behöva betala skatt kommer du inte behöva betala in. Har du gjort det måste du betala skatt för dina intjänade slantar. 2. Jag skattejämkade 2007 och betalade alltså ingen skatt alls nästan, jag sa att jag skulle tjäna 18000 och tjänade kanske 24000, kommer jag då få skatta på det över 18000? När du jämkade räknade de ut hur mycket skatt du skulle betala utifrån dina 18000. Tjänade du 24000 behöver du antagligen betala mer skatt än om du tjänar 18000. (jag vet inte riktigt var gränserna går.)
you know i spell girl with a B
får ca 5500 tillbaka- men nästa år räknar jag stenhårt med att jag missförstått helt vad de gäller min firmas första deklaration så kommer försöka lägga undan typ 15 000 bara för att vara säker, men dessa 5500 hoppas jag hamnar på ayia napa eller ibiza i sommar.
okej tack, är beredd på ett bakslag snart
Om det är under 200 så får man inte ut sina pengar lr?
Highfive anyone, anyone?
räknar med att få betala circa 20.000, får se om det har kommit när man kommer hem idag
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Moderator
2008-04-04 16:28
Peacerich På vilket sätt är det dåligt att staten tjänar pengar på pengar som du ändå kommer få tillbaka?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
restskatt på 1600.. blir så förbannad.. ska dra av typ 10k på skitsaker och hoppas att det blir nollat.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
fick 9000 kr, jävligt konstigt faktiskt.
http://www.earforcefm.blogspot.com