Seqondz: Som folk säger, undvik haschmuséet och liknande mini-muséer som bara finns till för att blåsa dig. Jag kan rekommendera Van Gogh-muséet men du kanske inte är så down på att kolla på tavlor. Något som är väldigt turistigt men ganska nice är båtturerna i kanalerna. Det går sight-seeingbåtar hela tiden från lite olika platser som kryssar mellan kanalerna. Och det finns en guide som berättar lite om olika hus och sånt så det är värt, speciellt om det är bra väder. Fotboll finns såklart, fast du har bättre koll än mig. Och ska du utanför Amsterdam (som är en stor turistmagnet) så rekommenderar jag Tilburg, en liten stad i södra Holland, nästan vid gränsen till Belgien. Det händer inte så mycket där, men det är jävligt chill att bara promenera i den stan. Att åka tåg i Holland är skitlätt, så oroa dig inte för det. NÄr du beställer biljetten så kan du be om en "transcript", alltså ett papper där alla tider och byten står med. Det går inte att misslyckas, speciellt med tanke på att deras tåg är fan alltid i tid.
Redline!