I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amsterdam resa, vad ska jag göra där?

Övrigt - Blandat

2008-04-02 10:22

Amsterdam resa, vad ska jag göra där?

Yeah, som ni ser så undrar jag över vad jag kan göra i Amsterdam, bortsett gå in i dimmiga kafeer och museum. Vad mer kan man göra? Är det värt att åka nånannnannstans? Kom med alla möjliga tips och förslag =)

Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2008-04-02 21:19
deras zoo verkar ju fett.

2008-04-02 23:49
Ok trevligt, inget mer da?
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2008-04-03 19:31
finns inte så mkt annat o göra. zoot hade jag också velat gå på, om jag bara orkat.. hehe..
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-04-03 21:22
du kan ju alltid ta en runda till redlight district o roa dej.

2008-04-03 22:26
jo men de de, redlight o cofe shop vet jag redan, men jag vill inte röka ner mig därborta. Har absolut inget emot gräs, tycker bara att de e roligare att vara lätt berusad av en jolle istället för helt spräng bäng efter fem fetingar. Därför vill jag veta vad man kan göra där borta, hittils har jag bara fått höra om zoo'et, nåt mer tack!

2008-04-04 11:46
Gå och strosa i hamnen.

2008-04-07 17:56

gå till albie hein köp juice, öl whatever och sätt dig i vondel park eller vid musemplein och glo på folk och chilla i solen (om du har tur med sol vill säga)

sätt dig på en spårvagn och åk ut till de små samhällena utanför och kolla läget där, är lite mer holland och lite mindre turistigt, hoofdorp, amstelveen och alsmeer är fint, noll röj dock så förvänta dig inte det

gå på riktiga museum typ NEMO science center ska vara rätt coolt

kolla vad som händer på melkweg om dom har nån cool konsert

annars kan man fördriva tid med att bara gå runt och titta, är en fin stad med fin arkitektur och många fina små affärer och konstigt folk

vad är du ute efter?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-04-07 17:58
Ta reda på om dom asen är medvetna om att Sveriges störste skald är från deras land vetja. Har alltid varit nyfiken på det.

Sen ska det tydligen finnas en jättegammal cool biograf i deras huvudstad, som ser ut som värsta pampiga kungliga teatern. Verkar ball iallafall.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-07 18:42
undvik hasch och tortyr museét. Så jävla kasst är det,
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2008-04-13 14:47
du ska köpa kokain på gatan av nån skum snubbe så får du med 99% säkerhet crack
låter väl nice?
mmm precis...

2008-04-14 18:18
hehe amsterdam... vilken stad... finns väl bara ett fåtal saker man åker dit för, röka gräs käka svamp och knulla horor ^^

2008-04-14 22:21
sexmuseet kanske vore något.

2008-04-15 13:47
sexmuseet var mystiskt som fan. men klart rekommenderbart.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-04-18 12:12
Rainman : alla smartshops har ju inte kvar svamp... men har man tur så kan man komma in i nån smartshop som säljer ut all svamp till halva priset.. hehehehe.

och har du problem med sömnen så är flunitrazepam inte narkotikaklassat i holland och verkar relativt enkelt att få ut så man har för en natt eller två.

och till TS : jag hade försökt komma ut på landsbygden lite mer, amsterdam är bara turistfälla. tacka vet jag haarlem!
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.

2008-04-22 11:43
kolla upp någon skön artist som är där och gå på spelning. jag kan säga av egen erfarenhet att spelningar i amsterdam är något utöver det vanliga...
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2008-04-22 23:19
du kan ju alltid dra ut till Amsterdam Bos(?) vilket är ett skogsområde som ligger en bit utanför. ska vara jävligt schysst att trippa där iaf... men lär ju vara soft att bara chilla och typ hyra en kajak eller nåt.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
Manager

2008-04-23 09:49
Seqondz: Som folk säger, undvik haschmuséet och liknande mini-muséer som bara finns till för att blåsa dig. Jag kan rekommendera Van Gogh-muséet men du kanske inte är så down på att kolla på tavlor.

Något som är väldigt turistigt men ganska nice är båtturerna i kanalerna. Det går sight-seeingbåtar hela tiden från lite olika platser som kryssar mellan kanalerna. Och det finns en guide som berättar lite om olika hus och sånt så det är värt, speciellt om det är bra väder.

Fotboll finns såklart, fast du har bättre koll än mig.

Och ska du utanför Amsterdam (som är en stor turistmagnet) så rekommenderar jag Tilburg, en liten stad i södra Holland, nästan vid gränsen till Belgien. Det händer inte så mycket där, men det är jävligt chill att bara promenera i den stan.

Att åka tåg i Holland är skitlätt, så oroa dig inte för det. NÄr du beställer biljetten så kan du be om en "transcript", alltså ett papper där alla tider och byten står med. Det går inte att misslyckas, speciellt med tanke på att deras tåg är fan alltid i tid.
Redline!

2008-04-24 08:15
ja åk till de bos!! tror det är buss 199 som går där utanför iaf om du åker till amstelveen så gåre bussar därigrån, sjukt fint där
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-29 01:17
tortyrmuseet, mäktigt
Vad vore livet with out kyckling klubbor.