I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur får man tag på övnings modeller?

Övrigt - Blandat

2008-03-31 22:51

hur får man tag på övnings modeller?

jag har ett litet problem.. eller det är rätt stort faktiskt! har precs börjat på en utbildning i Stockholm till Make Up Artist och fick idag reda på att om två veckor måste vi börja ha med oss modeller till skolan som vi kan öva på!

Detta är ju hur kul och bra som helst, problemet är ju bara att jag precis flyttat hit och inte känner massa folk som kan vara modeller åt mig.. Ska jag gå fram till folk på stan eller hur ska jag fixa det här! Någon på whoa som vill va test modell!? :D

2008-03-31 23:03
Vore kul men tyvär ingen smink fantast hehe =)
"Jag hatar citat"

2008-03-31 23:06
skumt att du skall tillhandahålla modell.

men visst tror jag du kan fråga folk på stan om du inte känner någon. eller testa att fråga på gymnasieskolor, de tycker nog det kan vara kul att få vara övnings modell för en dag eller så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 23:11
Jag kan utan vidare ställa upp beroende på tider & sådär! Ser ut som shit run over twice så det kan onekligen behövas. Kompenserar det med personligheten istället ;)
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-31 23:19
det finns väll övningsdockor anpassade för att sminka på som är lätta att regöra och sådär annars
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-01 22:50
hehe ahh det är lite svårt faktiskt eftersom jag inte är härifrån.. jag kan sminka på mig själv också men det blir inte riktigt samma grej! jag behöver olika hud toner, ansiktformer ahh träna på olika ansikten helt enkelt! och det är det som gör det lite svårt med dockor också..

perfekt ju om du vill ställa upp vore jätte snällt! tiderna är ju dock ett problem.. mellan 9 till 1 på dagarna.. detta gör ju att problemet att hitta modeller blir ÄNNU svårare.. de flesta jobbar ju!

det där med skolorna va ett bra tips! tack! kan ju kanske gå och sätta upp lappar..

2008-04-02 08:22

ptja. du kan få öva på mig med.=)

men på dagtid kan det bli lite kärvt . men jag har för mig att det ibland är på kvällstid? jag har varit det förut iaf och då var det lite senare på dagen/kvällen. så om du fåt ngt senare pass kan du fråga mig, annars är det som sagt smart att sätta upp lappar, speciellt på skolor i närheten. finsn ju tråkigare saker att ägna lite håltimmar åt =)

2008-04-02 09:16
Söker du bara tjejer eller duger killar också? TenFingers kanske kan lära dig ett och nått.. :P

2008-04-02 09:35
--matilda-- F20: Jag kan tyvärr inte dem tiderna alls :/ Jobbar 9 to 5... Men vid kvälls- eller helgpass är jag all good to go. Sän's tips om lappar på skolor lät väldigt bra annars!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-02 18:29

för tillfället är det bara tjejer eftersom det är det vi får lära oss först... men senare kommer vi även lära oss manli make up och även olika effekter.. som skotthål och skärsår! då går det ju bra med vilket som..

jag hör av mig då om det blir någon tid på kväll eller helg och så räknar ja med dig! haha

2008-04-02 18:39

Min vän blev stoppad på stan av någon som frågade och satt väl som modell typ två ggr. Så, det är väl så de flesta går till väga tror jag.

Delam tange barat

2008-04-02 19:29
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-04-02 19:42
ahh jätte bra sida ju! tack!

2008-04-02 21:00
Kaneida hahahahaah

2008-04-03 23:17
om det är fler som är intresserade så skriv ett mail till mig! vill ha så många som går

2008-04-04 16:26
När jag gick i skolan hade de en lista på folk som alltid ställde upp som man kunde ringa.
Annars kan du sätta upp lappar på ICA, på gatan, nära skolan, gymnasieskolor osv.