Vitte till bråk!
Ifall så att säga jag är vittne till misshandel på krogen va händer om jag underhåller information för att 'skydda' mig själv lite, då igentligen det kanske inte spelar så stor roll? för det va ju inte mellan mig o individen misshandlen uppstod? låt säga att jag jag o min kompis tjabar med 2st andra individer, 1av mina kompisar mot 1 av dom andra, och jag på på den andra... Medans min kompis o den andra börjat slåss, min kompis får då en flaska i huvudet. Jag står o tjabbar med den andra då, han vill ha bråk, han åker ner på marken o får något slag till av mig.... I vilket fall jag uppgav mig som vittne (dumt)... idag ringer polisen o frågar om hela historien o den börjar ju redan om hur mycket jag hade druckit, jag hör att dom 'pikar' om att jag kanske hade druckit lite mycket, men iaf, jag nämner inte att jag slog individen, istället säger jag att det mer va av en diskution o en o annan knuff? Vad kan det bli för följder av sånt här? (bara nyfiken) Om saningen kommer fram, hur ska jag förklara mig bäst då?
om sanningen kommer fram så är det väl rätt uppenbart för alla att du ljög för att skydda ditt eget skinn?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
jo men va kan det bli för följder till det? jag menar det va har ju liksom inte så mycket med 'anmälan' som gjordes att göra ändå?
Vikt P18 om ett vittne som ljuger kan få skit för det? det tror jag allt.
Men teoretiskt sätt ljuger jag ju inte jag undanhåller bara onödig information :P
"jag nämner inte att jag slog individen, istället säger jag att det mer va av en diskution o en o annan knuff?" det är väl att ljuga?
"jag minns inget"
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
"för det va ju inte mellan mig o individen misshandlen uppstod?" -> inte den du deltog i nej. men du deltog ju uppenbarligen i ett annat i och med att du 'misshandlade' killens polare? om det klargörs på något vis att du kommit med osanning inför polisen (i ditt fall) kommer förmodligen ditt vittnande/redogörelse gällandes din polares fall bli markant försvagat då du knappast kan ses som ett tillförlitligt vittne öht.
Nej jag skulle inte klassa uppståndelsen mellan mig och den andra som en misshandel, det blev inga skador, fick just höra att individerna vi grälade med inte har nämt något om uppståndelsen mellan oss ändå, skönt
Toastare
2008-03-30 13:50
Vilken vändning va.. först snackas det skadestånd i den andra tråden. Sen är du rädd om ditt eget skinn och kommer på att det inte var så smart att anmäla.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-03-30 13:54
och nu säger du att din polare tjabbar med två andra individer, innan sa du att de slog flaskan i huvudet helt oprovcerat. Dig hade man ju inte velat ha som vittne i en rättegång..
Nej då har jag skrivit fel eller så har du misstolkat, allt han gjorde va att göra entre i diskutionen med att fråga vad som pågick, han gjorde absolut inget fel, o förtjörnade inte att få någon flaska i huvudet över huvudtaget, och jag sa bara att han stod o tjabade med 1individ dvs. han som slog honom med flaskan
Toastare
2008-03-30 14:04
låt säga att jag jag o min kompis tjabar med 2st andra individer, 1av mina kompisar mot 1 av dom andra, och jag på på den andra... okej ni var one-on-one, men du säger ändå att ni tjabbar och uttrycker det som "jag på den andre" låter inte så bra.
tar om att, vill åndå klargöra härJag och kompis1 går till baren där vi stöter på 2killar, dom börjar hetsa och jag får känslan om att dom vill ha bråk, det uppstår en diskution, jag och min kompis1 pratar på med dom... då kommer kompis2 med i diskutionen och öppnar med "va tjabar ni om" eller något i den stilen, sen rätt som det va så gick kompis2 och individ2 av dom vi tjabade med bort kanske 2 meter ifrån oss och jag hade ingen alls ögonkontakt med dom, individ1 som står kvar med mig börjar knuffa på mig, jag knuffar självklart tillbaka, individ1 knuffar hårdare och det leder till att Jag knuffar hårdare, det slutar med att han åker ner på golvet och att jag lusar till han lite lätt! Men då samtidigt som det händer ungefär så slänger jag en blick mot min kompis2 ( som verkligen är en stor snäll nallebjörn och aldrig skulle starta ett slagsmål) och jag ser att han ligger på golvet med individ2 jag ser även blod på golvet, Vakterna rusar till oss och omhändetar både kompis2 och individ2
"ahh han va iaf grymt oskyldig, o anmäla för att få skadestånd är klart att han ska göra?" "hade ju varit en annan sak iaf han provicerade det ja, men det gjorde han inte så det är klart han ska kräva lite pengar för det?" från den andra tråden... i krogbråk är sällan någon oskyldig som det ju även kom fram här, släpp hela grejen bara vafan. Och sluta säg tjabba..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-03-30 14:21
då har du alltså ingen aning om vad som hände innan din kompis fick flaskan i huvudet. Men du antar att han som är snäll som en nallebjörn inte skulle starta ett bråk. Tyvärr så är du också värsta kålsuparen när det gäller din dispyt eftersom du är den som slår hårdast.. om du nu inte var i en väldigt trängd situation och du avgjorde att det var det som krävdes för att värja dig. aja, det blir väl antagligen rättegång staten vs. din kompis och den andre killen, för att göra ett statment att "så gör man inte" Om inte den andre killen anmäler dig så blir det inget där, inte ens säkert de tar upp det ändå då inga skador kan påvisas etc.
Snara F19 kan inte säga mer än att jag nästan sitter och håller tummarna om att du får en flaska i pannan och ett fult stort ärr som du kan vara nöjd över
BountyBoo F28 Jag är 100% att min kompis inte provicerade fram det, men visst inte lätt för er att tro i med att ni inte känner människan..
Och ja jag gjorde va jag tyckte va bäst i min situation just vid det tillfället...
Tackar så hemskt mycket för att du ville vara med och diskutera o säga dina åsikter, alltid bra o veta hur man kan se grejjen från andra synvinklar
har läst den andra tråden nu... om det finns goda (nyktra) vittnen på hela händelsen och dess förlopp inser du väl att du borde lägga upp alla korten på bordet nu medans du än har chansen innan du trasslar till det än värre än du redan gjort? ditt ord som vittne väger noll om du en gång påkomits med osanning."kan inte säga mer än att jag nästan sitter och håller tummarna om att du får en flaska i pannan och ett fult stort ärr som du kan vara nöjd över" -> tur du fick in ett "nästan" där... verkligen.
vikt: hahaha ta inte i så du bajsar ner dig gubben
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Priyan jag bev bara lite upprörd av att hon menade på att vi skulle släppa hela grejjen, självklart ska vi inte det...
o ville framlägga att det hade nog inte hon heller gjort om hon hade fått ett ärr i pannan på 5tjocka stygn...
men
Snara F19 jag ber om ursäkt,självklart så sitter jag inte o hoppas på att du ska råka ut för samma sak, tycker bara du hade kunnat tänka dig in i situationen lite bättre
vikt: Det man får för bild av det du skriver är att ni är ett gäng som blev för fulla och började bråka och han råkade sorgligt nog illa ut, och nu vill ni mjölka pengar av situationen. Och ju mer du pratar och försöker försvara dig förstärks den bilden. Sen skiter jag fullständigt i hur det går då jag inte känner någon av er. Men jag hade aldrig fått en flaska i huvudet, då jag inte försätter mig själv i sådana situationer. Ta ett djupt andetag. PUSS
nahh kan faktiskt förstå hur du ser på det lite också... Men grejjen är att detta va inte situationen vi satte oss i, grejjen va att det fanns inte EN enda anledning att änvända en flaska som vapen o ge en stackars kille som bara försökte reda ut hetsig diskution meen för livet
Man kan inte bli fälld om man ljuger för att skydda sig själv, men man får straff om man ljuger för skydda andra!
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
för det första hade jag nog inte skrivit om det på internet
Vikt Om du ska vitta vid en rättegång får du inte ljuga, för om rätten anser att du inte har talat om hela sanningen (efter att du svurit vittneseden som du måste göra) så kan du straffas. Om du inte vill tala om hela sanningen så gör du bäst i att inte vinna alls.
som anklagad får du ljuga, annars inte. mened är väll ett artbrott, som alltid ger fängelse(?)
stigili dang dang didan
haha då kan jag ju säga sannigen när jag vittnar för min polare... sen om dom reagerar när jag säger att jag slog killens kompis o väcket åtal för det så kan jag börja ljuga o blåneka haha skämt o sido
neka bara till allt och säg att du var för full för att komma ihåg nått det bästa...
Skyll på att du var kraftigt berusad och inte minns så mycket =)
nej säg att du var full och inte kommer ihåg det!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Under förhöret kan du ljuga hur mycket du vill. Men du verkar ärligt talat inte vara den vassaste kniven så jag tvivlar på att du skulle lyckas hitta på en trovärdig historia. Knip istället.
Walking the street of dreams
Vad du än gör säg inte "Hej jag är ett vitte och vill gärna vitta".
my name is xelly smelly
Haha.. någon borde gå och lägga sig :)
Jag vet :(((
my name is xelly smelly
hhaah knäppisar, jag vet mycket väl att jag skrev fel vittNe
jävla lätt o missa det lilla N:et faktiskt, ser d e fler som gjort
Nej.. det var bara du (och Xelly då).
Haha ja jag missade de me, så klantigt :(
my name is xelly smelly
Jag kan nästan slå vad om att allt bara kommer att läggas ner, är inte många bråk på krogen som reds ut.. Oftast är ju båda sidor lika korkade och onyktra, och nu verkade det ju till sist vara så i det här fallet också Så troligtivis får ni varken skadestånd eller påföljder för er själva, utan ett brev där det står något med att brott inte kan styrkas Blir ju ord mot ord, och vittnen på krogen som dessutom är bra polare brukar väl inte vara någon jätte hit skippa bråket nästa gång istället bara :)
va ju dock både ordningsvakt o en annan nykter tjej som såg "flaskan i huvudet"