I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vitte till bråk!

Övrigt - Blandat

   

2008-03-30 13:02

Vitte till bråk!

Ifall så att säga jag är vittne till misshandel på krogen

va händer om jag underhåller information för att 'skydda' mig själv lite, då igentligen det kanske inte spelar så stor roll? för det va ju inte mellan mig o individen misshandlen uppstod?


låt säga att jag jag o min kompis tjabar med 2st andra individer, 1av mina kompisar mot 1 av dom andra, och jag på på den andra...

Medans min kompis o den andra börjat slåss, min kompis får då en flaska i huvudet.
Jag står o tjabbar med den andra då, han vill ha bråk, han åker ner på marken o får något slag till av mig....


I vilket fall jag uppgav mig som vittne (dumt)... idag ringer polisen o frågar om hela historien o den börjar ju redan om hur mycket jag hade druckit, jag hör att dom 'pikar' om att jag kanske hade druckit lite mycket, men iaf, jag nämner inte att jag slog individen, istället säger jag att det mer va av en diskution o en o annan knuff?


Vad kan det bli för följder av sånt här? (bara nyfiken)
Om saningen kommer fram, hur ska jag förklara mig bäst då?