Krogen tjabb
Tjenare igår va vi på krogen o en polare fick en flaska i huvudet, fick sy 5stygn.. tänkte kolla med er om ni har någon information om straff o skadestånd med mera, vaktera såg allt och så, det underlättar ju en del
misshandel. din kompis kanske får max 4000kr skadestånd för sveda och verk och ca 15000 för kränkning. men finns inget fattigare än att anmäla för att få ut skadestånd, om det nu inte var totalt oprovocerat. men på krogen är ingen oskyldig.
ahh han va iaf grymt oskyldig, o anmäla för att få skadestånd är klart att han ska göra? polis va på plats och tog killen som gjorde det... hade ju varit en annan sak iaf han provicerade det ja, men det gjorde han inte så det är klart han ska kräva lite pengar för det?
ne om det är på det viset så är det klart att ni ska följa upp anmälan som förmodligen gjordes redan på plats. jag reagerade mest på att du frågade efter skadestånd och jag känner till många fall av folk som gjort anmälan hit och dit inte för att få någon slags rättvisa utan för att tjäna pengar på sin situation.
Det känns ganska självklart att man vill få ut skadestånd om man får en flaska i skallen och tvingas sy, don't you think? Eller du kanske är gangsta och föredrar att skjuta killen i stället för att anmäla honom?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
haha, nej. det var inte alls så jag menade även om det kanske lät så... klart brott ska anmälas och skyldig straffas, jag reagerade på att han frågade efter skadestånd. men nä, jag tycker inte att det är rätt att man ska få ut en massa pengar för att man råkat ut för något brott. ersättning för sjukhuskostnader samt ersättnign för missad inkomst om man inte kan jobba.
Så ersättning för sveda & värk, ärrbildningar, eventuella mentala men etc. ska inte utbetalas? Jag är lite nyfiken på varför. :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
för att det är saker som inte bör ersättas med pengar ändå, ger folk fel uppfattning om att pengar kan ersätta allt. och dom där jävla summorna blir bara större och större för varje år som går. låt idioterna som slår böta till cancerforskning eller nåt istället.
aja denna killen förtjärnar absolut att betala, tattare, fördomar eller inte ett sliskigt raggarsvin
Vikt P18 Säg till din vän att ringa sitt försäkringsbolag på måndag. Då kommer han MINST få 6000 inom några dagar bara
sluta jiddra, börja trolla!
klirr i kassan dära, han kommer inte ångra den kvällen kan jag lova, nästa krogbesök kommer han desutom ha fler ragg än nånsin pga det där sexiga ärret,
En kompis blev oprovocerat påhoppad i en korvkö, stygn från ena örat, till det andra, rakt över huvudet, han fick 4500 totalt, polis, väktare, tio personer som vittnen, man ska inte hoppas på för mycket...
äee, du kan få mycket om du spelar dina kort rätt.
självklart vill han ha så mycket som möjligt??? va tycker ni jag ska ge han för tips ? ;)
psykiskt lidande är alltid bra, har han kvar ärr efter 1 år kan han casha in ytterligare. alltid bra o veta!
3 år är det. När det har gått 3 år och man fortfarande har problem (tex ärr och skada) så räknas det som permanent skada och man då får invaliditetsersättning. Är själv i full fart efter några stampningar i huvudet så synen gick ner till 15%
det var 1 år innan, tror jag? nästan säker, men kan ha fel.
Kanske är olika från vilka försäkringsbolag det gäller. Har Folksam och där är det 3 år för permanenta skador. Fast det är nog skitsamma för de vill inte ge mig ett skit. Fast jag var hos optikern 5 dagar innan händelsen så hävdar de att det är medfött. Har papper från både läkare och optikern, men nog fan ska de gnälla ändå
har du det svart på vitt så e det bara o hetsa fanskapen. Men man får ligga i. Dom e duktiga på att ta ens dollar men betydligt långsammare i sin utbetalningspolitik. Undra om CSN är ett dotterbolag till folksam..verkar på samma premisser iaf.
Har snackat med en advokat som sa att jag har stora chanser att vinna om det går till rätten. Har ett läkarbesök kvar och efter det så anlitar jag advokaten och får mycket cash :)
ja det e klart, du har ju rätt o dom har fel...svart på vitt.
Ha hjälm nästa gång på krogen, eller be förövaren ta en petflaska ist.