I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-28 16:47

Istanbul

Hey fokes!
Om cirka 10 dagar så åker jag med mor och syster till istanbul i en vecka..

Någon som har lite roliga tips på restauranger/barer/sevärdheter/shopping.

2008-03-30 23:10
bra respons

2008-03-31 01:47
haha nej sorry.. har inga tips.. Jag har varit där. Men enligt mig var det en besvikelse.. Iof så är det roligt att dra runt i turistkvarteren.. men efter ett tag tröttnar man.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 21:54
Okej, :(

2008-04-01 14:04
Gå till bazaren, kolla moskeérna, kolla coola jazz/worldställen som babylon och balans.
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2008-04-11 21:55

MunQ

min polare är turk boendes i Istanbul, han säger att party livet är vilt! Plus nice shopping samma affärer som i sveriges storstäder plus andra västerländska shyssta butiker. Så för shysst shopping och uteliv är Istanbul en stad att räkna med!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 03:53
om du frågar om shopping så åker du till precis rätt ställe, basaren har över 4000 små butiker, asnice
http://soundcloud.com/albertgranholm

2008-05-05 11:28
hej.

utelivet ar schysst, sidogatarna till istikal ( i narheten av taksimtorget) har bade barer och klubbar i en prisklass av billiga stockholmspriser och det finns ett musikutbud for de mesta smaker. Kolla babylon pa internet, de brukar ha manga bra spelningar.

sevardiheter finns det massor av, las garna pa lite innan om du har tid och lust, istanbul och turkiet har en djup historia! Ta garna en battur pa Bosporien, vacker utsikt och skont under varma dagar. Sedan kan ni ta er till Kadikoy, trevligt omrade pa den asiastiska sidan som jag tycker ar vard en dagsutflykt.

Far ni lust att fordjupa er kulturellt sa kommer det vara seminariumdagar under tiden ni ar dar, kolla www.citizenswithoutboundaries.org for schema.

extratips1: Skamt om landsfadern Atatürk uppskattas inte.
extratips2: Nar man gar runt pa basaren sa kommer det hagla where are you from? vand pa det och stall samma fraga, fa ar fodda i istanbul och istallet for att vara ett objekt kan det leda till spannande samtal.

hoppas ni far en fin vecka i den vackra sagostaden!

2008-05-08 20:40
hahahah schysst ställe att åka med sin mor OCH syster hahahaha...