Wassenius Gött mos! Det är jag å min Sambo som ska åka och vi ska stanna i LA i 3-4 dagar det första vi gör....vi bor nog på hotell relativt nära Venice beach...som ligger nära flygplatsen...vi kände att det är skönt att bara landa, ta ut hyrbilen eller taxi...åka till hotellet å bara chilla lite...vi landar nångång på kvällen nämnligen. Vi kollade också på husbil men det kändes grymt overkill alltså....vi älskar hotell å hotellfrukostar...och precis som du säger så är det ju helt värdelöst inne i städerna. Vi kollade runt på massvis med olika hyrbils firmor..hertz, avis, europecar, Alamo, kollat på pricerunner etc..alla hamnade mer eller mindre runt samma peng...men ni ska boka här i sverige så det är betalt och klart...blir billigare så enligt mina källor =D....precis som du säger så skiljer det i priset om man är under 25 (jag fyller 25 två dagar innan vi åker hahaha)..om vi bokar hyrbil så blir det via doodle.se för dom hamnar runt 2800.- för två veckor...dom andra hamnar runt 4500.... men vi har inte bestämt oss om vi ska ha hyrbil eller ej....finns mycket som talar "för" självklart, men å andra sidan så är vi bara där i två veckor och då kan vi lika gärna lägga dom slantarna på nöjen, shopping, AMtrak tåget mellan LA-SF och flyg t/r till Las vegas.....men som sagts tidigare så är infrastrukturen helt värdelös, men vi tror att vi kommer överleva det med ;)...men det slutar säkert med att vi skiter i det å hyr en bil iallafall....
tut!