I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ont i armen efter dropp?

Övrigt - Blandat

2008-03-25 21:31

Ont i armen efter dropp?

Igår fick jag dropp i armen för första gången i mitt liv och det jag nu undrar är om det är vanligt att få ont i armen efter?

Jag har fått som en röd rand som går längst med höger biceps och det gör skit ont att sträcka ut armen och om man trycker lite lätt på den röda randen!
Är det någon som fått så själv och vet varför det blivit så?

Jag kan inte ringa sjukvårdsupplysningen, såvida det inte är gratis, har inga cash på luren.

hrm. 
hjälp!

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-03-25 21:36
Det låter konstigt, har aldrig haft drop själv, men kompisar som har haft drop har ju inte haft speciellt jobbiga efterkänningar i armen av just drop.

Du bör nog kolla upp det där.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-25 21:36
Jag har haft i några IV-slangar och liknande, brukar ömma några dagar eller så. Hur pass ont har du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-25 21:37
ömmade lite för mig.. men inte så att man blev orolig
Men lika glad är jag för det!

2008-03-25 21:40
ta foto och visa osss stackare....

jag har haft dropp, Och sånna "kranar" i armarna som man tar ut blod osv och ja har aldrig fått ont iaf.

pz
Sleep is the cousin of death

2008-03-25 21:40
samma här, det ömmade och var lite rött, men tänkte inte nå mer på det, så var ju inga större smärtor

2008-03-25 21:44
Det gör ont när jag rör armen, men inte överdrivet ont!

Inte så jag är rädd, undrade mest om det var vanligt! Har ju som sagt aldrig haft dropp innan! Det jag tycker är konstig är att det sitter vid biceps, alltså en bit ifrån där själva droppet satt. hm.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-03-25 21:44
Varenda gång jag har haft dropp så har jag varit ömm och haft ont efteråt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-25 21:49

Anka
Bra! : D

2008-03-25 21:52
jo jag hade också ont i armen efter mina sjukhusvistelser i vintras. ömmade rätt mycket i armvecket. är nog inget ovanligt direkt.
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2008-03-25 21:54
*..emelie..* jag får samma sak av sprutor och sånt. så du behöver inte oroa dig =).

2008-03-25 22:26
*..emelie..*

ibland när man får sprutor/dropp så sticker de hål på blodkärlet, d v s de drar nålen rätt igenom istället för att stanna inuti kärlet. då får man en liten blödning, ungefär som ett blåmärke fast djupare.
  det är absolut inte farligt men det kan göra ont som fan! jag skulle dock vara lite aktsam om du får domningar eller om det sticker/kryper. men att det är ömt är oftast koolers.
behave young scallywag!

2008-03-25 22:34
Tror vi rundar av där,
annars får du försöka googla upp nummer till vårdcentral/sjukhus.

/Mod