Louie Vutton!!
E de någon som vet var man kan köpa sånna LV bälten för herrar?? Helst på weben men tipsa butiker oxå...
louis vuitton, Birger Jarlsgatan 17 A (Östermalm, Stockholm)
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Louie vutton-skärp kan du nog hitta i närmaste turkshop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ha ja men ja vill inte ha en falsk kopia vill ha en riktig... o ja bor i skåne finns de ingen annan butik som inte e i Stockholm??
Jag tror inte att de säljer såna bälten längre...
enbart i sthlm.... bara o googla luis vuitton sa kommer d alltid upp nan sida
vi är överallt!
rajhoe!! Varför tror du de?? Var har du hört de?? NoVA Jag har googlat men enda jag hitta e den som meskker tipsa mig i Sverige :(
e väl bara deras affär i sthlm som säljer lv i sverige..
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
LV har väl sin egna onlinebutik?
Du är ett lat stycke mat!
om du bor i skåne så åk till köpenhamn. Men jag kan inte förstå varför du vill betala 1000:- för ett skärp som alla ändå kommer tro är fake.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Speciellt inte om du inte ens kan stava till märket
Why the fuck can't emcees emcee no more?
finns en LV-affär i köpenhamn om du nu är från skåne.
SKU - SKU - SKULASON!
tycker inte du ska köpa ett lv skärp om du inte ens kan stava till det.
corpius Vad heter hemsidan då där man kan beställa online från då?? Vet du de??R0feman Kompis, ja skiter i vad folk tror jag gillar inte ha falska grejer på mig för min egen skull inte för andra ;) Till er andra som sa att ja inte ska köpa skärp som jag inte ens kan stava till: Haha, ´vad spelar de för roll om jag inte kan stava till de? Ja tycker den ser nice och annorlunda ut och de e inte många som har sån i sverige, jag ska inte gå me den på någon stavningstävling :)
du vill alltså bara ha en pryl av YSL för att leka lite stek. tönt.
MunQ P18 de va lv de va frågan om inte ysl
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
det där fattar jag inte. Man klär väl sig för att andra ska tycka man är snygg. Givetvis är det viktigt att man själv tycker man ser bra ut det är prio ett. Men det är viktigt vad än omgivning tycker. Så tycker dina vänner att du ska köpa ett LV skärp så borde dom SKÄRPA sig. Tänk på vad du kan få för dom pengarna du lägger på skärpet!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Du är ett lat stycke mat!
Haha, ´vad spelar de för roll om jag inte kan stava till de? Ja tycker den ser nice och annorlunda ut och de e inte många som har sån i sverige, jag ska inte gå me den på någon stavningstävling :) haha det spelar faktiskt roll. du var ju knappt nära ens :P sen är http://www.eluxury.com ända stället du hittar äkta LV online. (tror det är samma som den som länkades till innan)
Det spelar väl verkligen ingen roll om man kan stava till det eller inte? Han vet ju vad han vill ha, och det är fan bättre med folk som vill ha saker för att de tycker att de är fina än folk som vill ha saker för att de är av ett visst märke.
Okej Eksem, förlåt, jag stalkar dig verkligen inte. Han vill ha ett LV-bälte. LV gör fler än en typ av bälte. Men han ber inte om info om någon specifik design, endast varumärket. Det han menar är ett monogram-bälte. Vars enda disignprincip är att få plats med så många loggor som möjligt.
Sen vill jag inte påstå att man inte kan tycka dom är fina. Men det är absolut för loggornas skull i sånt fall.
Jag hade av någon anledning utgått från att det var det där typiska mönstret han var ute efter.
Ah möjligt, men det är ju samma där. Varumärke. Typ som Burberry-rutor. Folk tycker säkert att det är fint när dom köper det. Men det är ändå ett stort mått av den typen av märkestänk som du beskriver. Eller tycker du inte?
Fast jag måste definitivt dra en gräns mellan att bära en logga och att bära ett mönster, hur karaktäristiskt och kopplat till märkesvaror och dess medföljande status det än må vara. Särskilt LV-mönstret eller BB-mönstret går ju ändå att tycka att det är väldigt fint.
Jag förstår hur du tänker. Men man kan ju tycka att loggor är snygga också. Det handlar ju inte bara om loggor heller. Många statusvaror inte har någon uppenbart synlig logga, och ändå köper folk dem pga statusvärdet och inte estetiken, eller vad man ska kalla det.
"man kan ju tycka att loggor är snygga också." Hm, jo, jag har ett par Nike som jag köpte för att swoschen var snygg. Så det går ju det också."Många statusvaror inte har någon uppenbart synlig logga, och ändå köper folk dem pga statusvärdet och inte estetiken, eller vad man ska kalla det." Fast hur kan du veta det? Och för att det skall finnas något statusvärde måste det ju finnas något synligt sätt att identifiera att det är ett statusplagg.
Fast hur kan du veta det? Det är klart att man inte kan veta exakt hur folk resonerar, men jag trodde vi var överens om att det finns folk som köper märkesvaror till stor del pga att de har hög status. Du skrev "...än folk som vill ha saker för att de är av ett visst märke." Och för att det skall finnas något statusvärde måste det ju finnas något synligt sätt att identifiera att det är ett statusplagg . Det finns många exempel på saker som har hög status utan iögonfallande logga. Vissa går det jättebra att identifiera pga deras design. Andra går det inte att skilja från motsvarande billiga varianter, t.ex. rolexklockor. Man kan köpa en klocka som ser nästan exakt lika dan ut, som har samma funktion och som är billig. Det är olika typer av konsumtion, statusen behöver inte komma från att folk direkt känner igen ett märkesplagg. Men det är ändå frågan om att man tycker dessa saker är snygga delvis pga statusvärdet. Tror jag iaf.
slarvar "Men det är ändå frågan om att man tycker dessa saker är snygga delvis pga statusvärdet" Med man här menar jag den personen som köper t.ex. en rolex. Meningen innan fick det att verka som att jag menade att den är snyggare än en motsvarande billig, trots att man kanske ser dom på håll och kan skilja på dom. blabla.
hAHAHAH och INTE kan skilja på dom. mer kaffe.. sorry
Jag tror jag bara missförstod dig, jag förstår nu att du menar att folk köper märkesvaror för statusvärdet; och inte för att de tycker att de är fina. Ja det förekommer ju helt klart, men frågan är om man måste kunna stava till ett plagg för att vilja ha det? Snarare är det väl tvärt om, att om man inte kan stava till ett plagg, är det väl troligare att man tycker om hur det ser ut, snarare än att man vill åt statusen. Även om det förstås inte finns några som helst garantier.