Dialekter
Olika dialekter finner vi ju överallt i vårat avlånga land. Men vilken dialekt faller er bäst respektive sämst i smaken? Jag måste nog säga att jag hatar skånska det kanske hade klingat lite bättre i mina ögon om jag hade förstått det. Och Göteborska är nog fan den finaste dialekten. Så härligt! Så berätta nu? Fulaste och finaste dialekten?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Klart göttebosska e den finaste! Annars blev jag helt kär i en blackjack.dealer som va från Skellefteå, fan va fint hon prata!
Det finns fan ingen jag inte gillar. Diggar skånska absolut. Men jag skulle vilja höra hur stockholmska låter i andras öron. Eftersom jag pratar det själv. Och därmed inte hör den.
äääälska skånskan. alla fina skåningar låter grumt mycket hetare med dialekten. o nej, inte göteborska. den klara jag mig utan.
Hej FRA! Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse! puss
Haha, göteborgska e den roligaste å på 2 plats kommer din ;) Skånska lär jue ska vara den fulaste. "Finaste" måste jue vara min ofc, inte för att jag vet vad jag har för ngn^^
No you!
Jag hatar alla dialekter. Usch!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skånska och götebosska är schöööönt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ProNoob X16 Din förstår man ju inte ens :S
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Skånska är riktigt fult och göteborskan låter grymt irriterande. Låter verkligen som folk från göteborg gör till sig :P ifs ska jag väll inte säga så mkt, norrländska är inte så populärt heller
Jag gillar göteborgska inte sånna som kommer här ifrån, utan dom som pratar det helt normalt. Jag gillar inte så dom pratar i älvdalen, älvsjö, whatever jag fattar inte vad dom säger
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Skånska var rå mobbat innan Henke, Timbuktu, Zlatan och dendör bombade jävla Big brother bruden drog in det i TV!
+ Göteborgskan, kanske för att man kommer härifrån.. Skånskan- Stockholmskan sen är ju alla andra bara charmigt
chana_masala P19 hur skulle du beksriva stockholmska? är det IIIIna? och E istället för Ä?
ungefär något
sådant här fruktansvärt vidrig dialekt på han som ställer frågorna..
Toastare
2008-03-17 16:19
+ skånska, speciellt Lundadialekt..home sweet home. Viss skånska, som göingedialekt går bort helt. Göteborgska helt klart, eftersom jag bor här. Stockholmska gillar jag också.. - östgötska (sorry mamma) värmländska västgötska (trollhättan, skövde, mariestad etc)
Jag skyller allt på Emma!
Vi stockholmare har den korrekta dialekten ;)
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
chana_masala P19 hahaha willie bäckström. HEJJA DJURGÅN. Men seriöst han har ju en väldigt eget sätt att prata. Låter som han gnäller. Men vadå kan du inte beskriva istället för att länka. Jag pratar ju själv stockholmska så jag hör inte om du bara länkar.
Alla dialekter suger, ren rak svenska tack. Jämför med nån rapportnyhetsuppläsare..
Jag lovar att GAIA pratar grov dialekt själv. Och inte innser att det inte hörs för en själv. :)
nej P26 det är ju inga lätta frågor du ställer här, alltid svårt att peka ut något specefikt.
tänk på skillnaderna bara mellan göteborgskan och stockholmskan så hör du inte vad jag gillar..
detta inlägg tog några minuter att skriva för jag satt verkligen och tänkte på vad det är, men alla låter så bratiga och att dem står över alla andra, får intrycket av det när man hör det..
chana_masala P19 Ah jag förstår att det är svårt.
Jag tänker själv när jag verkligen hör utpräglade lidingö-I'n att fyfan va fult det är. Men jag tror jag säger så själv faktiskt. Har fått höra att jag verkligen pratar stockholmska av flera olika personer. Vore kul liksom att förstå vad det innebär.
skånska och norrlänska är finast, hemskast? Jo det måste vara smålänska
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....
norrländska är riktigt fint, typ sånt som han marcus i idol snackade. sen svenska med samisk brytning låter sjukt nice också, fast de kan man nog inte kalla för dialekt iofs. fulast är bonnig småländska, trust me.
Haters gon' hate...
skånskan är ju finast, men det kanske jag bara tycker för att jag själv pratar skånska.. men göteborgskan klarar jag inte av...har en liten spärr där :) Kaal - men åh. bonnig småländska är ju skitgulligt..lyckades hamna i en liten liten småländsk by för några år sen, vi körde vilse och var tvungna att fråga nån om vägen. och givetvis stöter vi på en liten superblond pojke á la Emil som förklarar var närmaste kiosk är... jag dog lite.
We call them winerbrods.
nej Vilken dialekt skulle det vara? ^^ 5 år Oslo 8 år Stockholm 12 år Karlstad Och lite annat däremellan, nja jag pratar rätt icke dialektalt, sen om du vill tro på det eller inte är din sak, ^^
stockholmska, skånska, göteborska, gotländska, finskbrytande är fult.. norrländska, kalix(dialekt?) & bodenska är skönt
"if you cant beat them, join them"
Göteborska, Skånska & Norrländska är fett sköna, fyfan.. :-)
be the change
Obs, finskbrytande är niceness också!
be the change
GAIA P26 haha jag tror du pratar en blandning. Nej men antagligen så växte du väl upp någonstans. I Karlstad? Tills du var 12? Då gissar jag på att du springer runt och skriker chipp chipp hela tiden. chipp chipp väljkommen till hajk
nej Nej, det var Sthlm.. Som sagt, varför ska jag bevisa ngt för dig? :)
Gaia : Bevisa? Ja det kan man undra. Jag har ju inte begärt nått bevis. Men då är du väl som jag kompis. Jag trodde också jag pratade som dom på TV men alla mina landsortsvänner bara skrattar åt det påståendet.
Det är inget medvetet val, har varit så många influenser från olika ställen och så mkt polare som varit och är invandrare eller utlänningar (t.ex. utbytesstudenter) så hela mixen blir typ helt neutral till slut.
Det vore iofs sjukt coolt att prata typ vart annat ord göteborska och vart annat ord skånska. Vilken mind fuck! Det ska bli mitt nästa projekt
Det är helt klart skånska som är bäst ;) jag snackar ju det :P Annars älskar jag norrländska, jag kan däremot inte gilla stockholmska
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
+ Skånska är nog det charmigaste. Ett tag funderade jag på att dra till Skåne någonstans ett tag och jobba eller nåt bara för att få lyssna på folk :D Göteborska har jag mest stört mig på, men börjar finna den rätt charmig nu den med. Sen är ju Norrländska way up (boden och luleå) ren kärlek då jag själv är uppväxt där och den ger mig nostalgikickar :) - Småländska är för gnälligt för min smak, annars så diggar jag nog de flesta dialekter egentligen..Eller den där "näsan upp i vädret" dialekten som en del snackar i Lidingö får mig irriterad.
Delam tange barat
Hatar skånaska låter som dom pratar med gröt i mun. Gillarbäst rinkebysvenska. Fattaru läään? Ey shooooo!
Piz nigga!
Fan vad alla hatar på småländskan då... Känner mig smått ansatt här, men visst - det finns avarter av denna dialekt som inte låter särskilt trevligt. Själv representerar jag ju Växjö-dialekten, en av de bästa i Sverige... + Småländska (måste få lite upprättelse...) Skånska (låter nice helt enkelt) Göteborgska (goa gubbar och vitsar utanför Feskekörka) - Blekingska (det sämsta från småländska och skånska i en hemsk mix) Östgötska (vad sa du sa du?) Värmländska (klarar inte av'et) Västgötska (tjena Bert Karlsson)
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
"Själv representerar jag ju Växjö-dialekten, en av de bästa i Sverige..." Vår dialekt är den bästa!
"I welcome all the hatred you can aim at my name"<br>Roadlake
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Lyricist
2008-03-17 18:39
Min dialekt! Norska blandat med bohuslänska.
köpingdialekter är ju dom roligaste/fulaste lätt ; )
((MAAD))
Fulast - Grov göteborgska och småländska.
Alla grova dialekter är fula..