I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart finns engångsfärg?

Övrigt - Blandat

2008-03-16 21:04

Vart finns engångsfärg?

Alltså sån färg som man kan färga håret med och sen duscha bort om man tycker det blev fult? Hittar det ingenstans. Skulle vilja prova mörkbrun färg på håret men vill inte färga det "på riktigt" innan man vet ungefär hur det ser ut.

Har någon något bra tips om vart man kan köpa det och kanske rekomendera något bra märke?

Haters gon' hate...

2008-03-16 21:08
Brukar de inte finnas på typ....H&M ?

2008-03-16 21:38
ja hittade iaf inget :p
 Haters gon' hate...

2008-03-16 22:09
knalla in hos en frisör och fråga?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-03-16 22:16
Det finns väl något liknande, typ färgmousse, från Wella (tror jag det är), en gul, smal förpackning. Fast det ska iofs hålla i 8 tvättar. Det enda jag kan komma på som tvättas bort så fort. Om man inte köper en sån där spray som finns på leksaksaffärer, fast de brukar ju bara finnas i rosa, grönt etc.

2008-03-16 22:19
Brio.. Vet att det fanns där inan.. Rätt så kul att ha på fester, den som deckar först..
No you!

2008-03-16 23:51
Kallas Photoshop!

2008-03-17 13:09
Om du är ljusblond kommer det dock inte gå ur efter åtta tvättar, det kommer sitta kvar tills det växer ur. Jag har testat.

2008-03-17 13:35
det är ju det som är skillnaden mellan en toning och en färgning, tonar du håret så ska det i regel försvinna efter ja, typ.. 20 tvättar kanske medan en färgning sitter kvar tills det växer ut. dock är det väl så att om du köper en toning från typ Wella som du gör själv hemma så kan du nästan sätta samma pengar på att toningen inte kommer försvinna om du t.ex. har blont hår och tonar det mörkt. det kommer troligen finnas en stor chans att du missfärgar håret också (som jag gjort bland annat) då färgen du använder inte stämmer överrens med den färg du har sen innan på håret.

jag skulle aldrig i mitt liv färga eller tona håret hemma igen, fyfan va hemskt det kan bli och dessutom så blir man indirekt tvingad till att lägga ut storpengar på frisör i alla fall trots att det var det man ville slippa.

2008-03-17 13:42
det brukar finnas hos frisörer, när jag var mindre ville jag ha mörk lila hår så jag köpte en sån burk hos frisören som man kunde tvätta ur efter 2 dagar typ. så du kan ju fråga hos din frisör.

2008-03-17 15:45
det finns ju sånadär geléer och sprayer, men då blir ju håret antingen kladdigt eller jättestelt.

2008-03-17 15:56

om man vill ha tex rosa som sitter i längre, alltså färgning, vart hittar man det ? eller måste man gå till frisören?

2008-03-17 16:00
karamellfärg va ju classic när man va mindre. luta förfan inte huvudet mot något bara :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-17 17:03
jag skulle aldrig i mitt liv färga eller tona håret hemma igen, fyfan va hemskt det kan bli och dessutom så blir man indirekt tvingad till att lägga ut storpengar på frisör i alla fall trots att det var det man ville slippa.

lät avskräckande :( kanske är lika bra att låta håret vara i sin naturliga färg då...
 Haters gon' hate...

2008-03-17 17:24
Blingbling89 F2 Jag tror inte att det finns rosa färgning, utan bara toning. De sitter dock i rätt bra. Finns bl.a. att beställa här, om du inte har någon lokal punk/goth affär. I Stockholm finns de på Bluefox på Gamla Brogatan.
vegan power

2008-03-17 17:45
Ta karamellfärg smart huvve.

2008-03-17 19:48
fast är man ljus ska man passa sig för karamellfärg, det sitter i längre än man kan tro.

2008-03-17 22:21
Karamellfärg sitter i för evigt!
Det vet jag för min polare färgade en slinga av sitt hår med grön karamellfärg & det fick växa bort. Det var såklart inte knallgrönt hela tiden, utan mer ljugult mot slutet, haha.

& vadå aldrig mer färga håret hemma? Vet man vilken färg man ska ha är det ju inga problem?

2008-03-18 08:07
Och bara så du vet, när man färgar/tonar håret mörkbrunt blir det nästintill svart. ta naturbrunt, ljusbrunt eller någon lite ljusare färg om du är ovan. det blir mörkt ändå.

2008-03-18 08:10
Kaal P19

jag tycker du ska testa att tona/färga håret, blir det för illa kan du alltid kapa av det, plus att du verkar ju vara korthårig, så det skulle ju inte ta så lång tid för det att växa ut.

det är ju det som är så bra med hår, man kan göra ungefär vad man vill med det, det växer alltid ut ändå.

2008-03-18 15:52
aa får se hur ja ska göra, skulle vara nice och prova, känns det som. fast ja är livrädd för kort hår, alltså kortare än typ 1cm :p ser sjukt ful ut i det, vet det eftersom att sist ja var hos en frisör (typ 02) så blev det ett missförstånd om och dom snaggade en typ 10 cm lång remsa i nacken på mig så dom var tvugna att klippa allt kort sen ;(

har inte varit hos en frisör sen dess...
 Haters gon' hate...

2008-03-18 17:40
Kaal

mitt tips är mest att låta någon som faktiskt VET vad dom gör sköta jobbet :) klart du ska färga, slinga eller tona håret om du vill men jag känner efter mina erfarenheter (och som jag vet hos andra när dom också gjort hemma) att det inte alltid blir så jävla tjusigt. lägger hellre några hundralappar extra på saken än att ha grönt/orange/rosa hår när man egentligen ville ha det blont eller brunt ; )