Förr: Pamela Nu:Mischa Barton
Jag satt och tänkte på det förr ville mesta dels av tjejerna se ut som Pamela Anderson, jag vill inte dra alla över en kant men så jag talar inte om alla tjejer!
Tjejerna ville ha silikonbröst jätteblong hår, stora läppar med mera! ja kopior av Pamela
Nu är det mer att tjejerna vill vara stilikoner, starta bloggar, ha den bästa stilen på kläder, det är inte så mycket utseende fixering det handlar mer om rätt kläder vilket jag tycker är skönare va nöjd med hur du ser ut du kan u andra på dina kläder!
Mischa kanske inte var bästa exemplet jag har inte så stor koll på vem som är den ledande stilikonen
Är det någon mer som har tänkt som jag? och vad säger ni tjejer om detta påstående. Och vad tycker ni killar vilka av dessa två steriotyper föredrar ni?
Du är ett lat stycke mat!
jag gillar utvecklingen. framför allt att trenden med löjligt stora bröst är så gott som bortblåst. dock går det ju lite åt andra hållet och anorexi börjar bli inne. men överlag bättre.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Ja, enorma sillisar är riktigt skabbigt. Men lite sådär halvstora sillisar är snyggt som fan. Hade inte bangat att sätta båda två :)
Asså jag kan inte låta bli och sakna den "klassiska" skönheten lite. Alltså kuriva modeller med böljande lockar, stora markerade ögon och putiga läppar. Kvinnan som utstrålar sex. Inte kanske just Pamela Andersson och plastikkirurgi utan tvärtom snarare.. Jag vet inte går inte att förklara för jag kan tycka Carmen Electra, tidig version av Silvstedt, Anna Nicole osv går in inom den kategorin (innan det blev för plastigt). Saknar THE WOMAN! Nu förtiden ska man va skinny som satan. Klä sig som en kille och va så jävla speciell. Några ups and downs finns juh kanske lite 50-tals och dita von teese looken men overallt så är alla modeller så jävla smala. Ser ut som pojkar. Osminkat skare va. Framhäv inget utan låt de naturliga komma fram. Iofs bra men tråååkigt tråååkigt.. Modebloggar och all hysteri har gått för långt. Fult blir snyggt och alla ska va så jävla speciella..
your bitches ain't nothing compare to meeeee
Moderator
2008-03-11 21:53
Varför kan inte alla kvinnor sträva efter att vara som jag vill att de ska vara?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Från vad jag sett i alla modebloggar som det finns gott om i hela jävla sverige + överallt i USA så handlar det mest om smala tjejer, men då menar dom nicole richie, kate moss, mary kate olsen (eller vad hon heter) och lindsay lohan. Jag vet inte varför alla tycker att deras klädstil är så bra, jag tror dom alla gillar dom enbart pga deras otroligt smala kroppar. Med andra ord smalt=vackert och det är därför det finns så många pro-ana sidor där ute...för att alla vill vara som dom. Vem fan säger något om Oprah Winfreys klädstil? Fattar inte grejen... Iofs fattar jag inte ens vad modebloggar har att erbjuda, vem bryr sig om dagens klädstil om alla ser exakt likadana ut?
What I said, yo!
Moderator
2008-03-11 21:54
Haha I feel you Meeelodi!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Ta mig tillbaks till järnåldern! Brudar iklädda lakan, med feta flätor i håret.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
va? vilken tjej ville se ut som pamela? jag ville se ut som cindy crawford eller christy turlington eller någon annan supermodell på den tiden.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Hon har Pamlea som förebild.
När jag var ung (tonåring) ville jag se ut som Nacy Spungen, Marc Bolan och Paul Simonon i en. Det gick inge bra.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Kul att ha Pamela som förebild...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
your bitches ain't nothing compare to meeeee
Meeeeelody: Ja funderar till och med på att blondera håret...öh
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
"Sen när är Linday Lohan smal? Hon är för fan fet." -> kan vi ta och definiera begreppet 'fet' här?
Anledningen till att detta blivit det allenarådande idealet är för att man väldigt sällan hör människor ( läs MÄN) säga att dom föredrar något annat än just idealet. Visserligen finns det dom som kan häva ur sig att kvinnor ska vara naturliga, utan att ens överväga möjligheten att de som de tror är naturliga i själva verket är photshoppade till oigenkännlighet och är långt ifrån naturliga. Och då pratar jag ändå inte om pubertala tonårspojkar utan vuxna människor. Detta drabbar även de få som faktiskt gör sitt yttersta för att inte fall till föga. Betänk bara på hur de bilder som Ugly Betty, America Ferrera ser ut. Denna tjej är i mina ögon raka motsatsen till idelaet, och helt nöjd med det. Men det är helt uppenbart inte resten av världen och det är så sjukt tragiskt.
Moderator
2008-03-11 23:09
medoria Knappast så att alla killar som säger att de vill ha naturliga kvinnor pratar om photoshoppade bilder. De flesta menar nog naturliga och i verkligheten.
corpius P22 jag vet att du inte menar alla, men jag tror att du har helt fel i ditt grundantagande. pamela anderson hade aldrig ett utseende som tjejer ville ha.
visst - alla killar jag kände hade pamela-affisher uppsatta på väggarna. hon var skönhetsidealet - för killar. men inte för tjejer, för alla tjejer ville vara supermodeller på 90-talet.
Det är väldigt lätt att få en skev uppfattning om vad som är naturligt och inte, just eftersom de bilder vi dagligen översköljs med är digitalt bearbetade men på ett sätt som inte märks. Det finns i dagens samhälle väldigt lite utrymme och tolerans för kroppar som inte tillhör normen, hur ogärna jag än vill använda det ordet. Att jag som är lite överviktig men ganska vältränad blir fullkomligt UTSTIRRAD när jag har en kjol där man faktiskt får leva med mina feta lår vittnar om den saken. Och det är så sjukt tragiskt, det krävs rätt mkt självförtroende för att inte orka bry sig och gå hem och bli bulimiker.
Moderator
2008-03-11 23:18
medoria Så för att du är kraftig har alla män helt vridna skönhetsideal? Jag har aldrig varit med om att någon överviktig har blivit fullkomligt utstirrad för att hon har en kort kjol. Eller jo, kanske på högstadiet, men det är en kort tid som många mognar efter.
kapten krok: skrev jag det? jag skrev att idealen lett till att det inte finns utrymme för alla typer av kroppar. kroppsidealen ser väldigt olika ut i olika delar av världen, och jag tycker det är tråkigt att de i västvärlden är så onyanserade. det finns liksom bara ett sätt att se snygg ut på, det är per automatik kvinnligt, och allt som inte ser ut så är ful och okvinnligt. detta märks så snart någon väljer att inte följa normen.
Moderator
2008-03-11 23:29
medoria Nej jag tolkade fritt från tonen du använde. Kanske inte utrymme i media och reklam, men i verkliga livet finns det gott om människor som gillar många olika sorters människor.
Håller med om att idealet har gått från kurvigt till smalt. Tycker båda är snyggt, fast jag föredrar kurvor.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
snorty F24
ja kanske inte alla, men vart fick linda rosing, carolina gynning, och alla dem sin stil ifrån?
jag menar på att stora bröst och sånt där börjar försvinna!
Jag gillar saftiga bröst och en liten tight rumpa!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
corpius P22 fast de är ju undantagstjejerna, som andra tjejer i värsta fall ser ned på. dessutom viker de ut sig i herrtidningar. om stora bröst försvinner har det nog mer att göra med att tjejernas tjejideal anammas av fler killar i dagsläget.
snorty F24
ja det är det jag menar att de håller på att försvinna! alltså stora bröst! så då kommer vi till frågan vad tycker du om det? är du en bloggare?(inget illa menat =)
corpius P22 jag har nog ingen egentlig åsikt om stora bröst, eftersom jag ändå inte är så tänd på tjejer. vill personligen helst inte ha det, men ungefär där slutar jag bry mig.
om stora bröst "försvunnit" så är det nog bara en tillfällig nyck.
Stora bröst kommer alltid vara störst, så enkelt är det!
http://www.earforcefm.blogspot.com
sexsymbolerna såg bäst ut på 60-talet.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
barton är vansinnigt sunkig.
cuthbert is the bomb
Synd att dom har bytt ut hennes ansikte och kropp till ditt våta ideal i PS bara.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Tjock? I think not.
What I said, yo!
Dom ser ut som chiuauor hela bunten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
OBS! Länkade de två sista bilderna till Mellanöl, inte för att jag tycker de är snygga (Lindsay Lohan och Nicole Richie)
What I said, yo!
fy fan va vidrigt smala dom är
SKU - SKU - SKULASON!
så smala tjejer e såå fruktansvärt äckligt!! mischa barton..varför vill man se ut som hon...hon e ju sjukt överskattat också... ja tycker alla ska eftersträva pamela...mmmmhmm.... mer sillisar åt folket!
vi är överallt!
CiL: haha hon är ju en exakt kopia av en ung Pamela? Bäst på 60talet my ass, itteration my friend. Hajjaru: Cuthbert är ju inte speciell nånstans, gå på vilken gymnasieskola som helst i Sverige och 50% kommer se ut exakt så. Dock kanske det var det som var din poäng, va vet jag. Endorfin: tror det handlade om mer än hårfärg här.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Vi kanske bara kan enas om att alla har olika smak och att de som väger väldigt lite inte verkar må så bra? Jäkligt onödigt att slänga skit på folk, oavsett om man känner dom eller inte. Vem mår bättre av att du skriver hur äcklig du tycker att en kändis är? Att skriva att Lindsay Lohan är tjock är ju f.ö inte helt klockrent. MEN om hon nu vore det. Vad tusan spelar det för roll? Alla attraheras av olika saker. Att säga vad man attraheras av är en sak men att klanka ner på det man inte attraheras av är ju rätt onödigt. Mer intressant är väl att diskutera fenomenet skönhetsideal. Oftast är ju det rådande något som går tvärtemot det som varit. Det som var snyggt på 1800-talet var inte "snyggt" på 1700-talet. Det som alla eftersträvade på 60-talet är rätt långt från det som eftersträvades på slutet på 90-talet. osv osv Personligen tycker jag att det är betydligt bättre ju mer naturliga och realistiska idealen är. Att man bara kan vara snygg för att man gör om sig och skaffar sig delar man inte föddes med är ganska trist och skapar osäkerhet och komplex.
Bilderna på Lindsay och Nicole som någon postade är ju flera år gamla. Lindsay ser inte ut sådär nu, hennes kropp är mer hälsosammare.
playa-ws Ok, men EN gång var hon så och följde allt vad Nicole hade att säga om, eller hur? Bara för att HON är hälsosammare betyder det inte att dagens skönhetsideal har ändrats? Alla ser ju fortfarande ut som dom.
What I said, yo!
men de där bilderna är ju gamla, så ser hon ju inte ut nu
Frågan är hur mycket energi man borde lägga ner att ens bry sig om ideal hit och dit? Det är ju inte idealet som är det viktiga, man försöker ju ändå hitta de tjejer som inte bryr sig ett dugg om idealet utan kör sin egen stil. Personligen anser jag att den kvinnliga idealbilden av sin kropp borde vara kurvig, precis som de gamla grekerna ansåg, stora bröst och breda höfter och långa ben.. Förstår inte överhuvudtaget hur man kan uppskatta silikonbröst och andra plastikingrepp, bordem man inte uppmuntra till att kvinnan ska vara stolt över sin kropp och låta den vara i så naturligt tillstånd som möjligt? Samma sak gäller givetvis mannen, enligt de gamla grekerna då, timglasform, med breda axlar och smal midja, långa starka ben. Givetvis ska båda könen vara vältränade och muskulösa, men som sagt anser jag att inget borde vara överdrivet, då man främst skall träna för sin hälsa och inte för sitt utseende.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Management X1 ja och? på 90-talet ville ju sexikonerna återta den där gamla hederliga sexiga stilen med blondt hår etc. brigitte bardot är ju fan en av de största. men på 60-talet var de mer naturella + att kläderna och sminkningen även de gör min åderpåle hård om man ska uttrycka sig i en lekmans termer.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
sorry för jag inte hänger med i svängarna men vem är denna "Mischa Barton" ?
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
dra alla över en kam heter det.