I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Goda otraditionella matblandningar

Övrigt - Blandat

2008-03-11 20:54

Goda otraditionella matblandningar

Såg tråden om att någon snubbe hade blandat lite mat som han hade hemma och tyckte att det blev skitgott.

Så vad är det godaste du har blandat ihop, alltså saker som man kanske tänker "blä!" när man hör bara, men smakar underbart.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Sångare

2008-03-11 21:12
Jag minns att jag åt snabbmakaroner med socker på hos en kompis när jag var liten.. jag tyckte att det var rätt gott. Men det kanske var för att barn gillar socker.

2008-03-11 21:14
knäckebröd med philadelfia och banan!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Toastare

2008-03-11 21:20
Min storebror gjorde en smörgås i förrgår när vi pratade i telefon med ost och senap. Han sa att det smakade sjukt gott.. sen kom jag på att i ungsbakad falukorv har man ju ost och senap.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-11 21:32
Vet inte om det e vanligt lr inte, men Popcorn å sen Aromat krydda, SÅ JÄVLA GÖTT!!!
No you!

2008-03-11 21:45
Vaniljglass, chokladsås och skagenröra - smakar som: vaniljglass, chokladsås och skagenröra, inte som nån läskig blandning :9

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-03-11 21:49
stvuade makaroner med lingonsylt ketchup o rivna morötter, mums. vaniljglass o cola. saltad rå skalad potatis.

2008-03-11 21:50
just de ostbågar me dipp o ostbågar doppade i smält choklad e också gott=)

2008-03-12 02:31
när jag va liten hade jag ketchup på mackan, och det var the shieeeet.
fast jag var ju smygkär i ketchup, brukade smyga in till köket öppna kylskåpet och sen suga på kecthupen direkt från flaskan.

En annan UNDERBAR sak! råder er alla att prova på detta
Nutella + Philadelphia
och vem fan är du?

2008-03-12 02:48
Remy P21
Fyfan jag älskar ketchup och har alltid gjort det men aldrig sugit på flaskan. rös till när jag läste det:P

En gång så tog jag en kexchoklad och sourcream chips mellan två brödskivor med smör och ost. det var inte så gott.

2008-03-12 03:08
Satte mig framför datorn. I skrivbordet fanns det två glas, ett glas som jag hade druckit oboy med, de va ganska mycket oboy kvar på bottnet, och ett annat glas som jag druckit cola på.

Var inne på en intressant läsning, och glömde kolla vilket glas jag hällde colan i, drack upp colan, tyckte fan de smaka bra, tänkte vafan har cola börjat me nån god smak nu eller? Tog en jävla stund innan jag fattade att det var oboy glaset som jag hällde colan i.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2008-03-12 03:22
Mabande,
det där var en märklig kombination. Hur kom du på att ens pröva den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-03-12 09:01
Mabs leder hitintills.. det där hade jag aldrig, aldrig fått för mig att smaka.

Skissen, ååå choklad och ostbågar är asgott. Jag brukade alltid köpa en marabou chokladkaka och en påse ostbågar innan.

2008-03-12 09:11
Choklad och pringles och banan är också sweet!
Min sambo äter alltid nudlar med happy tuna och tabasco i, jag vet inte om det är gott men han säger det! ser ut som en spya iaf!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-03-12 09:49
choklad och sourcream&onion chips<3
vegan power

2008-03-12 09:50

jag brukar ha keso i nudlarna,
men det kanske är vanligt?
asgott iallfall.

jag är discoverys ansikte utåt

2008-03-12 09:58
popcorn och sötstark senap är jättegott.
popcorn och smält ost.
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....

2008-03-12 10:04
Jag och en polare har en egen maträtt vi brukar göra.
Vi hade inget speciellt att göra och bestämde oss för att göra ett mini-lan.
Första dagen så käkade vi bara pizza och chips och cola, andra dagen var vi less på detta och begav oss in i köket där vi tog fram allt vi kunde hitta. Det innefattar makaroner, korv, köttfärs, gurka, majs, lök, tomat, ost, creme fraiché, majonäs, champinjoner, salt, peppar, tabasco.
Man kokar makaronerna, sedan steker man allt annat utom majsen som man kokar i vatten med mkt smör. Sedan så rör man ihop allt i en stor jävla bunke. Riktigt jävla gott.

Den kanske inte är så bizarr som glass med skagen, men det är ändå en jävla röra och smakar himmelskt. Den kallas Macerenz röra.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-03-12 10:24
magnolia_ F19 : En vän lärde mig att man man har socker på sina stuvademackaroner i Danmark..

Sångare

2008-03-12 12:25
Nöjd: Aha! Hade ingen aning om det faktiskt. Men lite weird är det?

2008-03-12 14:05
Mjukglass,  mosa ner såndär snabbmats-kedje-paj och pommes,   och bea ovanpå.
kungligt!
jag är discoverys ansikte utåt
Toastare

2008-03-12 16:21
nu såg jag på rachel ray och nått snackföretag i USA bjöds på snacks... chips doppade i choklad. de har säkert ostbågar doppade i choklad också. Kan sverige ta hit mer onyttigheter!!

2008-03-12 16:37
chips doppade i choklad låter ju svingrymt..
jag som brukar äta choklad o sourcream&onion-chips samtidigt.
Toastare

2008-03-12 16:42
nu måste jag köpa cheezeballs och choklad..fan då.

2008-03-12 16:55
Mariekex+lätta+kalles kaviar.
eller tacoskal+M&M (utan nötter)+jordgubbs sorbé.

That's Munchies!
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120
Moderator

2008-03-12 17:06
Kanske inte mat men en drink dem flesta är tveksamma för är Jäger, Cola och ett par skedar vaniljglass.

sen gillar jag Kalles banankaviar också
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-03-12 17:18
under munchiesattacker kommer man ju på dom konstigaste blandningarna..
fast har nog inte gjort något vidrigt...vad jag kommer ihåg.

2008-03-12 17:29
Efter att ha läst den här tråden tappade jag suget efter snask för all framtid...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-03-12 17:32
macka med leverpastej & majonäs!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 17:39
Vaniljglass med ostbågar, sanslöst gott. Samma sak med Makaroner, korv och bea sås.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-03-12 17:41
Bre smör på kalla pannkakor, kanel, socker, rulla ihop och ät.

2008-03-12 17:42
blodpudding med stekta äpplen och keso..fett gott!
"I welcome all the hatred you can aim at my name"<br>Roadlake

2008-03-12 17:42
nilsL - Ehm, det var några timmar efter efterfesten, så jag var lite hungrig och grejerna bara fanns där :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-03-12 17:43
Glömde säga att jag pressar citron på mina pannkakor också, och socker till såklart.

2008-03-12 18:30
magnolia_ F19 : Jajo, men förvånande nog så smakade det gott.

2008-03-12 19:37
Jonka, det är ju inte ovanligt med socker kanel och smör på pannkakor?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-03-12 19:40
har en god vän som iaf när vi var mindre hade kaviar & äpplemos blandat på sina mackor, han påstod då att det var jätte gott, vet ej längre om han tycker detta.

någon som testar får gjärna medela mig om svaret.

jag har något jag brukar blanda i mat som folk tycker är konstigt, men kommer tyvärr inte på det just nu. återkommer om det påminner sig i huvudet.

2008-03-12 19:45
BountyBoo:

du bor väll i GBG, om jag inte misstar mig. där finns iaf en del Amerikanska mataffärer, de borde ha överdivan USA-blandningar som chips med choklad och liknande.
bara att leta i gula sidorna (kanske bara jag som fortfarande använder telefonkatalogen i stället för internet iof)

ursäkta off topic

2008-03-12 19:46
Asså min polare blev grymt förvånad (och lite äcklad) när jag sa att jag brukade steka bacon, och medan fettet rinner av steka lite rödlök och morötter. Sen blandar jag i baconet och käkar allihop med pasta. Är det konstigt?

2008-03-12 20:10
-Nisse-
det är väll rätt normalt, förutom att bacon inte går att äta då det i sig smakar vidrigt,
Toastare

2008-03-12 20:35
Fiyah, nej så många butiker finns det ju inte här med amerikansk mat och de tar bara in det vanliga. Det här var nått nytillverkat.

2008-03-12 21:03
mattheew
är det? jag har alltid tyckt att jag varit lite extra äcklig varje gång jag ätit det.

2008-03-12 21:14
BountyBoo:

ok, viste bara att det fanns och så. de bör väll iof kunna ta in om du ber snällt. lycka till iaf

2008-03-12 22:00
En blandning mellan brist på mat i kylskåpet och ingen ork att handla:

Det man behöver:
2 skivor pågen rasker
Några sourcream onion chips
Några bacon slices
Creme Bonjour
Oregano

Så gör man:
Smöra brödskivorna med creme bonjour, släng på baconet du just stekte toppa med chips och oregano.
Släng in mackorna i en toaster, vänta ett par minuter.

Voila, du har just gjort dig en Tjödda Supreme !
Producent

2008-03-13 06:19
peacerich, det kallas korv stroganoff
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-03-13 09:34
knäckebröd/rostatbröd, smör, banan och örtsalt...
Jag älskar det.

En annan sak som jag faktist inte har någon aning om hurvida det är vanligt eller ej är att ha citron och socker på pankakor.
...

2008-03-13 15:39
Nej det kallas det inte då man tillsätter allt detta i en enda röra. Och majonäsen och creme Fraichén tillsätts kalla i efterhand.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-03-13 16:00
chilifriesär ju inte så vanligt i sverige, men jag gör min egna variant här.

pommes
köttfärssås över
med ost och gräddfil på

mums

2008-03-13 16:05
Peppis, det där lät typ sjukt gott :D
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-03-13 16:28
åt de i dag. mumsmums. även chili con carne me pommes funkar (de är ju mer likt  ursprungliga chilifries)

2008-03-13 17:09
tortelinin med bearnaisesås?