I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uttryck du undrar över

Övrigt - Blandat

2008-03-08 19:39

Uttryck du undrar över

Själv fattar jag inte riktigt vad en "rain check" syftar på riktigt; visst, innebörden är klar (man står över en gång).

Eller "the more things change the more they stay the same". Mkt underlig.

Förklaringar eller andra skumma uttryck?

It's only gay if balls are touching

2008-03-08 19:40
klart som korvspad. wtf liksom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 19:42

"lika bra"

t.ex: -ska vi gå hem nu innan det börjar regna?
       -Ja, det är lika bra.

lika bra som vadå? som att INTE gå hem innan det börjar regna?

Tu m'emmerdes!
Toastare

2008-03-08 19:50
  • Rain check, a new ticket for the make-up game, if a baseball game is started but does not reach the point of becoming official. The invention is credited to Charles Ebbets.
  • Rain check, (US English) an agreement to provide to a customer an item that a merchant has run out of. (The most similar word in British English is shop reservation.)

The expression has migrated from its original context in to general use. It is most often used casually, either when declining an invitation or to suggest continuing at a later time an activity which has been interrupted. Examples: "I'll take a rain check on that drink tonight, if that's all right" or "I can't play tennis this afternoon but can I get a rain check?"

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-03-08 19:58
glömde att skriva att jag trodde rain check betydde typ att man tog det en annan gång och att det var för att det typ regnade ursprungligen..

2008-03-08 20:08
Jag undrar över dom här.

"Hoppa inte i bäcken förrens guldet är sålt."

"Du kan inte raka geten förrän du har sålt skägget"

"Raka inte älgen om du inte kan gå över bron."

2008-03-08 21:02

"Använd alltid kondom"

Dysläktikär

2008-03-08 21:03
"jag ärt om du ärt"??!!?!??!

Jag har fan hört det ett par ggr, men fattar inte ett skit av det!
No you!

2008-03-08 21:48
om du kallar mig hora så säger jag, jag är det om du är det. så för att jag ska bli hora måste du också vara det. typ.

2008-03-08 22:52
Din jävla ost,,, den har jag undrat över hur länge som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 23:14
Du kan inte raka geten förrän du har sålt skägget

Du ska inte sälja något iom du inte har det typ.

Korvspad är jätteklart, bet väll alla :D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-03-08 23:39
_ai
Korvspad är väldigt klart? vad förstår du inte av det

2008-03-09 04:26
va betyder lol*?

2008-03-09 12:09
"It's been a long time coming" har jag undrat över ett tag. Har aldrig hört det användas i talspråk men däremot i flera låtar.

Exempel:

I was born by the river in a little tent
Oh and just like the river I've been running ever since
It's been a long, a long time coming
But I know a change gonna come, oh yes it will

Typ, det har varit en jobbig tid eller?

"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2008-03-09 12:15
det har varit väntat?
Evil under Good
Poet

2008-03-09 12:35

Badkruka? Aldrig förstått vart det kommit ifrån. Jag menar om en person inte vill bada/simma så borde han väl vara en torrkruka och inte badkruka? :S

Och en grej jag säger ofta, utan att ens veta ursprunget ifrån, är att "jag inte tänker betala ett sketet korv öre" för något hehe.

Whata heck is a korv öre anyway hehe?

At the gates of Eternity...

2008-03-09 17:45
Kruka kan även betyda en feg person och uttrycket härrör från ett av Herakles tolv storverk då Herakles hade fört hem vildsvinet från Erymantos till Mykene på uppdrag av Eurystheus. Denne blev så förskräckt av galtens åsyn att han sprang och gömde sig i en stor kruka som han låtit tillverka enbart för sådana ändamål.

från wiki

mao, en badkruka är en person som är rädd för att bada.
vadå? jag dyster?

2008-03-09 20:10
"Undantaget som bekräftar regeln" är nåt som jag har svårt för.
Har fått det förklarat för mig men det gjorde inte saken bättre.
One chapter a day
Toastare

2008-03-09 20:15
korvspad är inte klart och hela det uttrycket är ironiskt men innebär ändå att något nästan är självklart..inte många som förstår det, vilket man ser i tråden.

2008-03-09 20:23
"Tänk efter före"

2008-03-09 22:55

2008-03-09 22:56
oj hela kom inte med där. Skulle stå. "Suck att du alltid ska förstöra glädjen med att komma med rätt svar i alla trådar"

2008-03-10 20:43

Skoja lite med _ai

MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"