Uttryck du undrar över Själv fattar jag inte riktigt vad en "rain check" syftar på riktigt; visst, innebörden är klar (man står över en gång).Eller "the more things change the more they stay the same". Mkt underlig. Förklaringar eller andra skumma uttryck?
"lika bra"t.ex: -ska vi gå hem nu innan det börjar regna? -Ja, det är lika bra. lika bra som vadå? som att INTE gå hem innan det börjar regna?
The expression has migrated from its original context in to general use. It is most often used casually, either when declining an invitation or to suggest continuing at a later time an activity which has been interrupted. Examples: "I'll take a rain check on that drink tonight, if that's all right" or "I can't play tennis this afternoon but can I get a rain check?"
"Använd alltid kondom"
I was born by the river in a little tentOh and just like the river I've been running ever sinceIt's been a long, a long time comingBut I know a change gonna come, oh yes it willTyp, det har varit en jobbig tid eller?
Badkruka? Aldrig förstått vart det kommit ifrån. Jag menar om en person inte vill bada/simma så borde han väl vara en torrkruka och inte badkruka? :SOch en grej jag säger ofta, utan att ens veta ursprunget ifrån, är att "jag inte tänker betala ett sketet korv öre" för något hehe.Whata heck is a korv öre anyway hehe?
Skoja lite med _ai