Skriva ut A3 bilder billigt?
Hej kära whoaiter. På måndag ska jag skicka iväg min ansökning till en konstutbildning. Detta innebär att jag måste skicka in ett flertal av mina målningar eller kopior av dessa. Och det i A3 format. Detta gäller då 3 målningar som jag ska ta kort på och skicka in. Saken är den att det är så satans dyrt, enligt mig. Jag kollade med min granne butiken Expert och de tog 99:-/st. Jag vill fan inte slösa bort så mycket pengar på att få fotona utskrivna! För saken är den att jag kanske måste skriva ut ytterligare tre stycken, och då landar det på 600:- :/ Därför vänder jag mig till er. Vet ni något ställe i Stockholm som tar superlite eller i alla fall en aning mindre är 300:- för att skriva ut tre foton i A3 format, så hjälp mig! Min deadline är måndag!Så. Någon som vet var man kan skriva ut A3 bilder billigt?
Delam tange barat
detta är bara en vild changsning men kan du inte skriva ut på två A4 och sammanfoga dessa, eller är det inte tilllåtet i ansökningen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiyah Jag har ingen färgskrivare. Eller ingen bra sådan i alla fall..
Delam tange barat
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
ok, hoppas du lyckas hitta något bra ställe (det bör väll finnsa någon form av kopierings/printerföretag i sthlm, som bör vara billigar än expert iaf)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vidar don't you google me! jag vill ha säker information då det här handlar om min utbildning!
men det där låter hur bra som helst, så tar nog och ringer dem imorgon och checkar läget iaf. merci.
Delam tange barat
Toastare
2008-03-08 17:08
arkitektkopia är billiga.
Jag skyller allt på Emma!
rachel. de jag mena att du kan ju kolla upp företaget =) om de är dåliga skit i dem, de tryckerier osv jag varit på har ofta sådana provgrejjer de visar för en osv. så man kan ser hur bra/dåligt det blir men ok
Toastare
2008-03-08 17:51
vidar, när man ska skriva ut en A3 trycker man inte. Hade blivit sjukt dyrt i sån liten upplaga som ett exemplar. De gör heller inte något provtryck. Här handlar det inte om tryckerier utan ställen med A3 skrivare.
hade du varit tidigare ute med frågan så hade jag kunnat skriva ut dem åt dig gratis på jobbet oh skickat via post, har en sjukt bra skrivare på jobbet
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
BountyBoo Kan inte hålla med om att arkitektkopia är billiga direkt, beror ju dock på vad man jämför med. Jag kan rekomendera mailboxes finns vid grevturegatan samt regeringsgatan, snabba, bra priser, kvaliten är OK men inte dom bästa. Om du vill ha toppkvalitet så kostar ju det därefter..
Tack alla som gett tips! Nu blir det så att jag går imorgon till det som verkar bäst, har inte blivit klar med det jag skulle fota så..Tips är fortfarande välkomna! :)
Delam tange barat
Toastare
2008-03-09 18:57
aje, min kompis jobbar där så jag får rabatt.. tipsade bara om att det fanns. (för att få mer rabatt)
bounty: ao ja my bad. ja de blir ju sjukt dyrt.. lyckatill med ansökningen o sånt glömde man ju säga .
pm'a mig så kan vi snacka pris ! skrivare -canon pixma pro 9500 skriver ut och säljer annars med. mest i reklam/marknadsföringssyfte.
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
Bounty Alla har ju inte kompispriser, hehe Om du vill ha kvalitet och bra service och är beredd att betala rekomenderar jag Typografen TBK
Jag drar upp den här tråden åter igen då jag tydligen inte lär mig och står i samma situation som tidigare, då den jag skulle ha lånad skrivare sa idag att jag inte fick skriva ut där. Kollade upp arkitektkopia och det verkar ju bara vara för företag(?) och Kista Snabbtryck tog en kostnad på 200 kr + 10 kr per utskrift. Så. Det var inte så billigt nej... Så. Fler förslag välkomna...igen. Heh.
Delam tange barat
hahha du skämtar?? nästan på dagen ett år senare:P
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Rachel F21 297 kr e inte farligt ss
Rachel F21 Jag måste faktiskt hålla med BountyBo om Arkitektkopia. Jag använder dom för alla mina arbetsprover och är inte bara för företag (Har förvisso enbart använt dom i Malmö och Göteborg). Anledningen är att dom är väldigt effektiva och ger bra resultat. Om du kikar på hemsidan finns det vissa Arkitektkopia-tryckerier som är inriktade mot företag och vissa mot privatpersoner. Om du går till den som är lokaliserad på "Lindhagensgatan 76" (08-50 60 70 10) så är jag helt säker på att du kan be dom skriva ut dina A3-kopior och det lär inte kosta mer än 200 kr om du ska ha utskrifterna på kanske 160-170 gram glansigt eller matt papper. De kan även tänkas ha studentrabatt, de hade dom i Malmö och Göteborg.
DejaVu Om du säger det så, så ska jag höra av mig till dem. volt Är det så märkligt med tanke på att det gäller samma arbetsprover? har gått nu en annan utbildning ett år och fick för mig att söka på nytt :)
Delam tange barat
jag jobbade för arkitektkopia förut, och nej det är inte bara för företag. Billigt är det med, ca 10 kr för ett A3 4CC 160 gr. Call 'em! ;)
Hey