det mest romantiska(?)/knasiga du gjort when it comes to brudar/killar
kände att jag måste dela mig:
från campus brukar bussarna gå '08, '28 och '58 varje timma. fråm campus till stationen tar det ca. 12 min. min buss från stationen gick 16.50 och jag var tvungen att ta den som går 16.28 för att hinna med min buss hem. jag råkar missa den, och blir tvungen att kuta för hela slanten, det är en sträcka på, ja 2-3 km? (ni som pluggar i Växjö, vet). svettig, sjukt andfådd stoppar jag bussen mitt i city och hakar på (sjyst busschaufför som fan). vid första trafikljus hinner jag någorlunda hämta andan. jag sätter mig, kör igång med min mp3 och sätter på mig mina enorma hörlurar och börjar gunga till Capleton. nästa trafikljus är det rött, jag är grymt trött, håller på och sluter ögonen så får jag syn på henne. helt sjukt. helt magiskt. jag bara kände: helvete vad fin hon är. nånting drog mig till den tjejen, något jag fortfarande inte kommit underfund med i skrivande stund. utan att tänka så mycket, trycker jag stopp och hoppar av vid nästa hållplats. kutar (återigen) och hinner få tag på denna tjej. inga tricks, går fram till henne och säger: "ursäkta, men jag tycker att du ser sjukt fin ut". första intrycket jag får är att hon tycker att jag är en våldtäktsman. jag frågar henne till slut om hon är sugen på ett fik och det var hon och på den vägen är det.
pubertalt? ytligt? tyck vad ni vill men jag tyckte att det var så destiny över det hela. nu understår det att undersöka hennes insida.
berätta om era egna historier!
what's good for the goose is still good for the gander.
|