I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söka jobb som Bussförare???

Övrigt - Blandat

2008-02-26 19:40

Söka jobb som Bussförare???

Tja! jag har jobb och allt men är skapligt less på det och vill testa något nytt! har läst nu att dom söker bussförare, att dom tom betalar busskortet om man har ett vanligt bil körkort. så jag undrar om ni själva kör buss eller känner någon som gör det kanske och kan dela med er om vad ni vet. (stockholms regionen)

jag är lite nyfiken på detta och det är ju alltid soft med ett gratis busskort.

Toastare

2008-02-26 22:58
**Tråden rensad**

Nån som sitter på fakta och inte bara ska spotta negativitet?
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-26 23:30
jag har kört buss.. dock inte i sthlm
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2008-02-27 06:50
"haken" är väl att man signar upp på att jobba minst 8 veckor under semestermånaderna, om jag inte minns fel är det åtta veckor i sträck som gäller. Men å andra sidan är väl de flesta sommarkneg så sega...

Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-02-27 18:13

är väll ingen hake att jobba 8 veckor i streck? har fan jobbat 5år i streck  :)

Hangaround

2008-02-27 21:27
Kolla med ams,dem har flera utbildningar inom sl som ledde till jobb. Eller ja,dem hade det för dryga halvåret/året sen. Så vet inte hur det ser ut idag,men det kan vara värt ett försök.

2008-02-27 23:56
jag var på ett sådant möte för ett par år sen, men jag valde att inte börja jobba med det eftersom dom tyckte att man skulle jobba från typ 5 på morgonen och sen vara i tjänst 14 timmar i sträck med någon sorts håltime mitt i passet på några timmar då man de föreslog att man skulle gå o simma på eriksdalsbadet. äsch inget för mig, jag vill jobba och sen vara ledig. sen kan jag inte sitta o köra så länge för man får ONT I RYGGEN. tänk på det, se det som en varning, jävligt vanligt bland chaufförer.
shimmy shimmy yo