Moderator
2008-02-26 19:35
Varför så små fickor?
Jag beställde hem ett par byxor förra veckan och de kom igår. Snygga och så, kanske lite väl stela för min bekvämlighetsnivå, men det löser sig nog. Men en sak som verkligen förbryllade mig var framfickorna. De är så pass små att mina händer knappt ryms däri. Eller knappt och knappt, händerna går inte ned fullständigt i fickan helt enkelt. Finns ju inte plats att ha någonting alls där i. Varför gör man såhär? Finns det någon estetisk poäng med att ha så små fickor? Vafan liksom?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Eller hur! Jag har samma problem med ett par nyinköpta jeans, det är riktigt jobbigt att inte kunna ha mobilen och knappt nycklarna i fickan. Vart ska jag nu ha dem?:(
Word. Det är en dealbreaker när jag köper byxor. En del där man inte får plats med plånboken i fickan ens. Jag menar, what the fuck? Ska man gå med handväska då eller?
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Har ett par DC jeans, vilka även är mina favoriter, som är sådär. Dom är hur sköna som helst, men framfickorna är sjukt små!
Moderator
2008-02-26 20:46
Men varför är det så då?!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Troligvis för att många designers är dumma i huvet och låter design gå före funktionalitet. Min bror har till exempel några fina ovala tallrikar som lutar lite framåt vilket ser schysst ut men om man råkar lägga vikt på fel ställe så tippar de och spiller ut maten. Design gone mad!
Moderator
2008-02-26 20:53
Men ser det bättre ut?
Design of the absurd. lite offtopic, men ja, det släpptes nyligen en bok om sån arkitektur, "Architecture of the absurd" handlar om hur många av världens mest omtalade och "nyskapande" arkitekter är totala idioter enligt författaren. hus som läcker, saker som inte ser bra ut utan snarare bara har någonting nytt, oavsett snygg/ful grad. on-topic, om du är händig, sy om de :) inte så svårt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nä, jag vet inte. De tycker väl det. Kanske tycker det är snyggt när folk står och försöker trycka in två fingrar där för att få fram nycklarna.
Jag hatar "byxor" med lilleputt-fickor så mycket att jag vill döda, kittla och förnedra personen som från första början påstod att dessa irritationsmoment skulle kallas byxor. Idioten anser med all säkerthet även att designade fejkmobiler är funktionella och att skyltdockor går att dejta. Nej, utan rejäl plats för mobiler, mp3spelare, kameror, yoggi-yogurt, nycklar, korthållare, linjaler, studsbollar, cigg, snus, mynt och miniräknare är byxor helt enkelt värdelösa. Lämna tillbaka skiten.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Moderator
2008-02-26 21:04
CameraObscura Jag är inte så händig, men jag har en mamma som snart kommer på besök :) Men kommer det se fucked up ut eller kan man göra det helt osynligt?
KaptenKrok Neat att morsan kommer. ah, nae, jag har ingen aning, jag är inte så händig. men det borde la gå rätt osynligt, beror väl mer på vad du har i de kan jag tänka mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2008-02-26 21:32
Fast jag har för mig att mamma sydde ut ett par fickor förut och att det blev bra. Jag kommer åtminstone inte ihåg vilka byxor det var på, det måste ju vara ett bra tecken.
Graffare
2008-02-29 16:41
Word! blev riktigt besviken på mina eckö jeans som jag köppte!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Dags för midjeväskan igen tycker jag
Moderator
2008-02-29 19:40
Jag tänkte skriva en massa anledningar till att man inte borde ha midjeväska. Men så kom jag på att det ju vore skitbra. Förutom att det är fult.
Krok: På dig kanske, men på mig som är snygg ser det bra ut.
Ähh Midjeväska är sjukt snyggt, kommer jävligt stort hösten -08! Det är jag nästan helt övertygad om!
Soolåång sucker
Absolut! Tycker det var konstigt att midjeväskan inte kom igen i höstas. Investera i en redan nu i vår.
Moderator
2008-02-29 22:38
Jonka Jag förstår att du tycker det, eftersom du bor i Ånge. 80talsmodet hos turister har väl kommit till er nu? Fast jag har fan läst att midjeväskan skulle komma tillbaka. Dock kanske det gick över lika snabbt som det kom.
om vi säger så här, jag importerar midjeväskor direkt från Las Palmas, har väl kanske 10 stycken i olika färger, favoriten är en limegrön! I Luuuuv It! Soo fresh´n funky!
Soolåång sucker
KaptenKrok Är inte du från Östersund eller nåt? Isåfall är du ju minst lika retarded som jag.
Sjebba Oh, är dom fina? Du råkar inte ha en orange?
Jonka: Dom är väldigt fina, tror jag har en orange. Men den brukar jag bara använda när jag har uppdragna shorts, instoppad piké och lädersandaler med strumpor.. Får väldigt mycket fina och snälla kommentarer av folk..
Soolåång sucker
på tal om midjeväskor , lr nej , fickorna på byxorna handla de om ja , alla jeans ja köpt på senare tiden har haft soora fickor , Vokal o PellePelle säger ja ;)