I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hunduppfödare/hundkunniga SE HIT

Övrigt - Blandat

2008-02-25 00:53

Hunduppfödare/hundkunniga SE HIT

Vad bör man göra om man har en blandrasig tik som precis fött en massa valpar?
En helfrisk blandrasig valpkull (LABRADOR-ROTTIS/GOLDEN). 

Självklart är man ju medveten om att veterinärbesöket och att de ska bli en hel del pengar
att spendera. Jag syftar mer mot all "papperwork" DVS alla blanketter, chipp, registrering, vacc osv osv

Kan någon länka en bra steg för steg sida till mig för att läsa om detta?
Tips och rådgivning uppskattas.
Kanske du därute vet precis vilka blanketter som behövs...

INFORMERA MIG PLEACEEE

PS: Endast seriösa svar TACK
o inga  kommentarer från arga kenneluppfödar-rasister

MVH//Hispanic

I need femine venoms in the system, in order to function in the rhythm

2008-02-25 00:55
Hör med en veterinär, dom ska jue ha ngt ID nr i  örat å shit
No you!

2008-02-25 01:11
http://www.skk.se/
kanske kan hitta nå där, svenska kennelklubben, eller så googlar du lite! ;)
((MAAD))

2008-02-25 01:21
shiet, att jag inte hade syrran här, hon kan allt sånt, jag går bara ut och matar hundarna.. meeen google är din bästa vän:)
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2008-02-25 01:43
imorgon lär du ha ett par hundra svar.
precis varenda whoait är ju hundexpert.

2008-02-25 01:56
haha såg en rolig grej, reklamen från google finns precis här under^^
aldrig tänkt på det förr..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Toastare

2008-02-25 10:32
ring din lokala veterinär och hör efter. De ska id-märkas, sen vaccineras vid 4 veckors ålder och så. De måste också kolla så tiken är okej.. du måste registrera dem hos jordbruksverket också.
Jag skyller allt på Emma!
Manager

2008-02-25 11:18
Man ska inte gråta över spilld mjölk, men borde du inte ha kollat upp det här för länge sedan?
Redline!

2008-02-25 19:42
Jordbruksverket, chip i nacken, vaccineras & avmaskas..
"if you cant beat them, join them"
Toastare

2008-02-25 19:43
ja, mamman ska också avmaskas då hon kan smitta genom modersmjölken..
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-25 19:43
avsmakas, avsmaskas,
((MAAD))

2008-02-25 21:28
mera mera meraaaaaaaa
TACK

vill veta kostnader osv

2008-02-27 20:02
Precis som Dr.Octagon sa, borde du inte kollat upp allt sådant INNAN du startade din köksavel? Och hur kan du kalla dem "helfriska" då du inte verkar ha varit hos vetten med dem än?

Hurray för ännu fler Blocket-valpar.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-02-28 15:07

KÖKSAVEL<?????????

vem sa att jag skapat en köksavel? jag ställde bara frågor...
höredu PIMPSLAP, jag ville bara lära mig något nytt.

Kan man aldrig fråga utan att få negativt kritik.... blir galen på er människor

2008-02-28 15:39
Som sagt, borde du inte FRÅGAT alternativt TAGIT REDA PÅ all sådan fakta, och lite till, innan du ens tänkte tanken på att börja mangla ut valpar? Vad förväntar du dig egentligen, att man ska stryka dig medhårs? Och, än en gång, HUR kan du kalla dem "helfriska" då du inte verkar ha varit hos vetten med dem än? 

"Kan man aldrig fråga utan att få negativt kritik.... blir galen på er människor"
Kan man aldrig få ställa skeptiska motfrågor utan att vederbörande börjar skruva på sig och gå till motattack? Blir galen på er peddlers.

Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-02-28 20:53
Kostnader? Ja det beror på vilken veterinärstation du uppsöker. Alla har olika priser, vissa är snordyra och andra har ett mer rimligt pris.
"if you cant beat them, join them"