I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lära mig tatuera

Övrigt - Blandat

2008-02-24 20:16

Lära mig tatuera

Tjenare gottfolk. Jag har fått för mig att jag skulle vilja lära mig att tatuera. Har läst på lite sidor att det är väldigt bra om man kan bli lärling hos någon tatuera så tänkte ge mig ut på stan och kolla ifall någon är villig att ta emot mig. Jag är inte världens bästa google sökare av mig, så tänkte höra med er här på whoa ifall någon vet en bra "Tatuerings guide" man kan läsa på internet, eller tips på böcker man kan låna/köpa.

Texten är kanske lite luddig men hoppas att folk förstår :) Tack på förhand.

MVH

- OKAAAAJ

2008-02-24 20:28
Jag personligen skulle rekomendera dig att prata med din "local tattoo shop" Och så. De tillhandahåller väl med det du behöver som lärling så det skulle väl inte vara några större problem tycker jag. Av egen erfarenhet så fick jag verkligen mycket hjälp i den tatueringsstudion jag hängde i ett tag. Liksom de har massor utav grejer som du kan öva på/ lära dig utav så det e bara o höra med dem.

kanske inte var det svaret du sökte men aja..
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Hangaround

2008-02-24 20:31
att vara bra på att rita är en början.

en polare till mig gick som lärling hos en tatuerare i två veckor, tatuerade varje dag.
sen kom han hem och hela kompiskretsen blev prydda av halvtaskiga gaddningar, nu 4 år senare är han riktigt grym och drar in en hel del pengar.

2008-02-24 21:22
Tack så mycket. Jag ska fråga på lite ställen imorgon. Tänkte även gå till biblioteket och se om de har några böcker som jag kanske kan lära mig utav :)

Jag har ritat en hel del, nu vill jag gärna lära mig på riktigt.
Det monkeywriter skrev låter väldigt bra, om jag skulle få en lärlingsplats med såna förmåner skulle jag bli väldigt lycklig.

Ingen som vet nån bra guide på nätet man kan läsa och lära sig lite grunder? Jag vet ju i princip inget om hur man gör osv. Så överdriv gärna med information!
- OKAAAAJ
Hangaround

2008-02-24 21:43
Har du nån dum polare så är det ju bara att köpa grejer och börja köra.
Min svåger köpte ett kit på nätet, fick med en instruktionsdvd som han inte riktigt kollade på och sen satte han igång att tatuera mig..har en par riktigt fuckade tatueringar nu:)

men det jag vill ha sagt, det enda sättet att lära sig är att öva.

och för att faktiskt bidra med nånting till tråden och inte bara snacka massa skit så får du den här http://www.academyoftattoo.com/
Hangaround

2008-02-24 21:44
fuckade länken, vi försöker igen.
HÄR

2008-02-24 22:07
Grunder i att tatuera eller rita "tattoo motiv"? Om det är tatuering skall man helst lära sig av sin "mästare" Eftersom alla har olika stilar. Det är också ett sätt att undvika konflikter tex: Nu viktor ska du lägga skuggan såhär. Är du säker? För jag läste blablabla... Som sagt jag tycker att du hör med någon "in person"

Lycka till!
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2008-02-24 22:53

2008-02-25 12:56
Har en vän som är väldigt duktig på att rita osv, han fick ett tattoo kit av farsan sin och började på en gång, han gjorde sin första på mig efter att ha tränat på träningsskinn ett par gånger, och det vart skitbra, vissa har det i sig andra inte. Men han läste mycket och kollade filmer från youtube som faktiskt hjälpte mycket. Du kan gå kurser som kostar en liten summa och där lär du dig det mesta.
Blir du lärling är det lätt att du får städa lokalen istället för att få gadda, vilket i min mening skulle vara väldigt tråkigt. beställ träningsskinn och läs massor. Peace.
Shit bre

2008-02-25 13:23

Snacka med Joel413 här på Whoa, han har bra koll på sånt här och jag hoppas han gärna svarar så jag inte sagt för mycket nu haha.

va?

2008-02-25 15:37
Tack så mycket allihop :) Ni har varit till stor hjälp! Jag ska läsa vidare på internet. Ge mig gärna mer information om ni har :)

Tips på någon bra bok man kan läsa? :)
- OKAAAAJ
Skivsamlare

2008-02-25 15:43
Joel413 komemr snart entra denna tråden och bjuda på en liten lack! :D
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-02-25 16:26
Vore väldigt snällt av honom :)
- OKAAAAJ

2008-02-25 22:32
orkar inte lacka för sånt här längre, hehe! och tror jag svarat honom privat och även på ett trevligt sätt..

finns massa sjukt bra böcker som t ex Guy Aitchisons Reinventing The Tattoo, och tidningar som Tattoo Artist, men de säljs bara till folk som kan bevisa att de är tatuerare och till studios.. sedan finns det massa skitkassa böcker som säljs till resten typ.. heh!

antingen tar du den breda vägen som vid första åsyn verkar enklast, att börja hemma, eller så tar du den smala vägen ssom verkar svårast, och också är svårast att komma in på, och går som lärling.. börjar du hemma kommer du med största sannolikhet aldrig bli bra och även pajja en massa ploares hud, med någorlunda sannolikhet lära dig tatuera hyffsat men på mycket längre tid än det hade tsagit dig som lärling eller med väldigt väldigt liten sannolikhet, kanske 0.1% chans, att lyckas bli en riktigt bra gaddare.. går du som lärling kommer du få städa som nån sa, tvätta saker, förbereda upplägg, rakning, spritning o.s.v men när du väl får börja gadda så får du alla knep gratis.. de månader du får göra skitjobb tas fort igen av att du får all kunskap direkt sen, medan du som hemmagaddare måste lära dig genom trial and error vilket tar väldigt lång tid..

orkar fan inte lägga nån värdering i det egentligen.. har inget emot att branschen är lite skitig egentligen och som många professionella gaddare skulle säga "fler hemma gaddare ger leder till fler coverups för oss så vi får kunderna i slutändan ändå.."

lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-25 23:03
bättre för när dom "friskrev" tatueringar nu sätter dom fast någon jäkla teckning först på och kalkar bara.. Nej dte ska vara fristil
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 00:35
Ja om det görs bra.
Shit bre

2008-05-18 18:18
Tja ! Jag undrar om det är någon som vet en gaddare som tar imot lärling.
Jag är en tatuering älskare. Jag gaddar på grissinn och de gör jag dagligen.

tack på förhand