I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-24 15:50

Miami..

Hej gott folk!

Jag åker till Florida (Miami, Ft Lauderdale) den 12 mars och ska vara där i 3 månader.
Ni som har varit där, kan ni inte ge mig lite tips på vad man kan göra där?

Butiker? Klubbar? Hur ligger det till prismässigt? .. osv.

Tack!

Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2008-02-24 18:06
ett råd...ta med dig pengar!

2008-02-24 19:27

Hmm.. Med det menar du att det är dyrt där eller?

2008-02-25 13:19
ska igen till FL, Tampa i Maj och stanna där ett tag.. Föredrar Tampa före Miami...
om det är dyrt? beror på hur du vill leva där? bor man i 3 mån så bör man ha en del cash.
Inget billigt sälle och festa på, för som du har märkt på TV att miami ska va "lyx", fina bilar osv. Om du vill shoppa finns ett par fina price off butiker där du kan hitta en del cheap märkeskläder..
nej men förvänta dig inte att det är  som sunny beach i bulgarien lr nått.. 

2008-02-25 14:43
haha nej det gör jag inte heller.
Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig eftersom jag aldrig varit i usa innan.

Men är priserna som i sverige? eller dyrare?
Nu menar jag mer typ mat, drinkar, transport och såntdära.

2008-03-02 13:22
Var på South Beach Miami i somras. Tyckte inte det var dyrt för fem öre, snarare tvärtom. Matpriserna varierar som sagt, men du får alltid enorma portioner. Vad det gäller kläder går det absolut att fynda. En t-shirt som går loss på 400-500kr i Sverige kan du hooka för ca 200-250kr. Allt handlar om vilken butik du besöker.

Festandet tyckte jag inte heller var dyrt. 6pack budweiser gick loss på 25kr, ciggen var asbilliga. Det var givetvis dyrare att dricka på barer klubbar, men där finns också en stor skillnad mellan alla de klubbarna. En drink går loss på 60kr typ + dricks.
Keep crushin'!

2008-03-04 01:18
gå till Ross och TJ-Maxx ! 2 feett bra outletaffärer som säljer förra årets kläder ! ja köpte reebok dojjer för 90 spänn där och jeans för 150 och eckö,hilfiger mm t-shirts för runt 100lappen

2008-03-08 21:20
aa har varit i ft lauderdale och håller med åk till outletaffärer, skit billigt där!
Bada som in i helvete på dagarna, men vädret där är helt sjukt, tropiskt. Va ute o badade sen började det spöregna och åska som in i helvete.
Sen nu är dollarn nere, så där är ju jävligt mkt billigare också.

Ajuste det är ganska mkt haj där har jag hört, men som en idiot simmade jag ut djupt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-12 15:11
Vi var där förra året och besökte Lauderdale, svinbilligt och det finns fan allt! Sen var vi på en nattklubb som hette Opium, fett ställe fast ganska dyrt. Vi träffade Dave Chapelle när vi var där, han var sjukt rolig!
Too weird to live, too rare to die
Poet

2008-11-23 02:41
Hur var det att ta sig omkring kommunalt? Hört att allt vad public transportations i USA suger, förutom i typ DC, NY och Chicago.

Miami har väl en tunnelbana? Eller är det monorail?
At the gates of Eternity...

2008-11-23 14:13
haha aa all kommunal trafik suger utom i 3 städer :P