I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shopping Berlin

Övrigt - Blandat

2008-02-22 14:48

Shopping Berlin

Ska dra till Berlin över tre nätter nästa vecka så nu tänkte jag försöka hooka lite sjyssta shopping-tips.
Vilka är era favoritaffärer, områden, adresser etc??!

Fridens liljor.

2008-02-22 15:23
Jag tycker inte att shoppingen i Berlin var så bra som jag hade förväntat mig ! Oerhört svårt att hitta spots där de säljer schyssta kläder..! Ett tips är att vara så långt från Alexanderplatz som möjligt, jag hittade iallafall inget där.. Ska tydligen finnas schyssta kvarter med begagnade kläder, dock inget jag hittade trots att jag försökte fråga mig fram..

Användaren är inte inloggad 8 

2008-02-22 15:31
Kring Münztrasse fanns den del balla affärer. Bla. adidas, american apparel(samma utbud som i sthlm dock), fred-perry, nike, ja alla märken verkade ha sina egna butiker där. Låg dessutom en extremt välsorterad cigarraffär i närheten.

2008-02-22 22:13
Jag kan nog ge dig tips, vad söker du?

2008-02-24 15:00

söker affärer me sköna märken typ carhartt, zoo york, eckö...
men också bra matställen o sånt! skriv allt ni kommer på!

2008-02-27 14:41
adidas affären vid alexanderplatz är väll ändå fantastisk, likaså lacoste affären mittemot...

sen vid kurfurstendam i västra delarna finns en hel del om du gillar dyra grejjer, men de antar jag att du inte gör...men dom affärerna är fantastiska..

åk annars till kreuzberg..mkt småaffärer där o mkt trevliga turkar..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-02-29 10:18
Den klart skönaste stadsdelen enligt mig är Prenzlauerberg. Ta tunnelbanan till ex Eberswalder Strasse och du är där. Skön stämning och massor med affärer. Inte så mycket märkesgrejer kanske men mycket annat.
I närheten av tunnelbanan ligger Kastanieallé som är en schysst gata med affärer, matställen och second hand. Också i närheten ligger en skön pingisklubb som heter Dr pong.

Berlin överlag är mycket mer underground än t ex Stockholm och folk tar mycket coola initiativ. Många barer kan ligga på massa konstiga ställen. Man går typ in i ett garage och klättrar upp för en stege och så ligger det där.

I flera affärer så finns det en shoppingguide över Berlin. Där i hittar du alla märken du sökte. Har för mig att flera av affärerna med streetkläder låg i Kruezberg.

Annars finns världens snyggaste Tv-torn vid Alexanderplatz.

Enjoy Berlin!

2008-03-05 01:49
ha ha i shopping centrum delen finns det en ca 20 st små hip hop klädesaffärer i samma lilla galleria, går dock att hitta lite fynd där...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-03-19 15:02
På Oranienstrasse i Kreuzberg ligger en butik som heter Depot 2 som jag brukar gå till där de säljer det mycket lokala streetwearmärken Irie Daily. Sjyst. En liten bit bort vid Schlesisches Tor ligger Overkill shop som har kläder och en massa graffititillbehör. Mitt emot dem ligger eller låg också en streetwearbutik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2008-03-20 03:44
IllicitMuzikGBG P34:

jag antar att du menar "hiphop-gallerien" typ mellan kurfurstendamm och KaDeWe typ. (kommer inte på vad det där torget heter nu bara för det..)

iaf, där finns det en liten galleria som är ganska svår att hitta (gå bort från k-damm och in till vänster i höjd med kadewe) men om man väl hittar den känns det som att komma till himlen. senast jag var där, 2 mån sen, så hade dom flera 100 par sneakers och helt sjukt mycket balla kläder, accessoarer mm. där fyndade iaf jag ett par riktigt feta grejjer.

sen i östberlin finns det en drös av secondhand-affärer och andra affärer där det är mysigt att bara glida runt och spana på roliga/udda prylar. förslagsvis tar du tuben till rosenthaler platz, går in i parken och köper dig lite röka som du sedan gör stan med för att avsluta det hela med en kall öl på hackescher markt. rekommenderas!
niggaz want me to rhyme? $3,99!