I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roaccutan mot acne

Övrigt - Blandat

   

2008-02-18 17:38

Roaccutan mot acne

Jag har nu sedan september 2007 tagit Tetralysal, som är en antibiotika, mot acne.
Den har hjälpt men jag har ändå mycket finnar. Jag får grovt många finnar om jag inte använder Tetralysal. Så jag frågade min hudläkare om det finns något bättre. Jag fick göra ett blodprov sen skrev hon ut Roaccutan. Utan att ställa några frågor eller nåt!
Sen när jag öppnar ser jag den längsta bipacksedeln. Börjar läsa biverkning efter biverkning o de e ganska allvarliga biverkningar. Man blir depprimerad, får psykoser, leverskador, man kan få diabetes, muskel och ledskador, hjärnskador, huvudvärk. Det är mest dessa symptom jag är rädd för. jag bryr mig inte om saker som torr hud o.s.v.

Många av biverkningarna är sällsynta men många är också vanliga. En del kan bestå. Eftersom biverkningarna är så många så är jag 100% säker på att jag kommer få någon av dessa.

Sen har jag sökt på nätet, många skriver att de är deprimerade har självmordstankar även långt efter att de avslutat behandlingen. Självmord har förekommit flera gånger. Sen var en del också bekymmerfria eller hade småbekymmer som torr hy och näsblod.

Som sagt ställde läkaren inga frågor och varnade inte det minsta om alla allvarliga biverkningar. Jag ställde en fråga som hon inte skulle upplyst mig om ifall jag inte hade frågat. Jag frågade: Eftersom jag tar tetralysal bör jag då sluta med det några dagar innan jag börjar med Roaccutan. Hon svarade: Nä, de e inte så viktigt, bara en eller två dagar.
Sen läser jag bipacksedeln och där står det att det är farligt att ta dessa med samband..men

Jag skulle vilja veta om andras erfarenheter med Roaccutan innan jag börjar med det, om jag börjar med det.

Detta kostade mig 1058:- (ETT TUSEN KRONOR) Och nu kan jag förmodligen inte lämna tillbaka och få pengarna tillbaka...eller? Men det är ju inte pengarna som är viktiga, utan min hälsa

Skulle vilja stämma läkaren..

Jag är tacksam för svar!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.