Svartfärgat vatten i dsuchen
Ungefär varannan månad så händer det att det helt plötsligt spottas ut svartfärgat vatten när jag står och duchar. det är ju givetvis inte särskilt trevligt och när det svarta fastnar på kaklet i badrummet så blir det lite svårt att skölja bort. Det är ungefär som bläck. Luktar inget och har samma konsistens som vatten. Har varit så i ungefär 2 år nu och för 3 månader sen renoverade vi badrummet och då byttes även alla rören inne i badrummet. Någon som vet vad det kan vara?
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
fyfan vad snuskigt. ännu värre när man inte vet vad det är. bra att du ställde frågan på whoa till slut. Känns dom det är här man får svaret på dessa problem. Säkert nån liten fjortis från Farsta som kan det här. Håll ut bara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vi har brunt vatten i skolan s:t göran <3
Mickaaaaaan.
umm?! va?! jag utgår ifrån att du har tagit kontakt med din fastighetsskötare? (om du bor i hyresrätt) annars utgår jag ifrån att du talat med din bostadsrättsförening samt dina grannar för att undersöka ifall fler har samma problem som du.. och hur du kan ha stått ut med detta i 2år utan att ta kontakt med någon form av VVS fackman förstår jag itne... One Word
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
är s:t göran mindre än 3 ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan vara rost(?) ifrån ett rör eller nåt! Hade liknande problem förra året! Fast i köket! då vare rost iaf!
Karlsson, ska vi dunka på dem? - Lillebror (tjackmonster)
rost så det skriker om det, skönt att du vant dig vid det dock respect
bah
hehe, nämen pappa har pratat med snubbarna som var här o renoverade o dem visste inget. nee asså det e inget jag stör mig jättemycket på men lite smått obehagligt att stå o få det i ansiktet helt plötsligt. nyfiken på vad det kan vara bara.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
men hmm hur kan rost bli svart? och varför forsar det ut i 3 sekunder typ för att sedan bli normalt igen?
Det har hänt mig två gånger, stod och duschade, så blev trycket skitdåligt, sen spruta de ut svart/mörkbrunt vatten och fortsatte som vanligt igen..
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
one hur menar du nu?
Mickaaaaaan.
cuewauwau: Haha är det brunt vatten där? Kan ha nåt svagt minne av det.. Stänger dom inte igen skolan i år?
låter som att det kan utveckla sig till en skräckfilm, du kommer vakna en natt av att det står en svart vattenman i ditt rum och skriker.
PAO!
som sagt det är rost och inte skit.
Nästa gång går du över till grannarna när det händer. Väl där frågar du om någon i deras hushåll sitter och krämar. Om jag -> grattis! du vet vad problemet är kompis Om nej -> aja who cares
AIK
dewilicious jo de gör ju det :( jag får gå 3an i hässelby... snyft.
Mickaaaaaan.
Ok, det är trist att dom ska lägga ner den trots att det inte är världens bästa skola. Jag gick också i ES på min tid (ett år sen).
de är rost.. de är när de lossnar rost "klumpar" i rören.. och hjälper inte ett jota att byta rören i badrummet.. måste göras ett stambyte i hela huset..
vafan.. skit i de du!
Toastare
2008-02-16 18:00
därför man kollar upp när huset är stambytt senast när man köper bostadsrätt så slipper man sånt där och typ inte ha badrum/toa i 100 år medans de renoverar.
Jag skyller allt på Emma!
det är hyresrätt som vi bott i 20 år...
men aja tack för svaren..nu kan jag sova lite bättre om nätterna iallafall
"Det har hänt mig två gånger, stod och duschade, så blev trycket skitdåligt, sen spruta de ut svart/mörkbrunt vatten och fortsatte som vanligt igen.. haha, har också så, verkligen sprutar, trycker bara flippar och så låter det, blir typ skrämd varje gång..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
trycket*
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Jag fick för mig att bajs hade läckt in i vattenröret först när det hände, haha! =D
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
bra att du ställde frågan på whoa till slut. Känns dom det är här man får svaret på dessa problem. Säkert nån liten fjortis från Farsta som kan det här. Håll ut bara. Hahahaha :D
At the gates of Eternity...
svart vatten har man aldrig varit med om. jäkligt brunt dock. kan ofta bli så när ngn har gjort något ingrepp någonstans så man är tvungen att stänga av vattnet. sen när man släpper på vattnet igen så släpper det skitiga rosten som sitter på insidan av gamla rören. säkert någon annan som skrivit har inte orkat läst tråden. ;)
Gött mos på klubba!
Det är dött vatten, dvs vatten helt utan syre, sånt vatten som finns i element. Så ska du absolut inte ha det, det svarta vattnet är inte bra att få i sig. Så ring din hyresvärd och få detta fixat, vare sig det inte kommer när du visar måste du säga att det kommer inte alltid utan då o då. Kan det vara så att duschen står inaktiv en längre tid dvs att du inte duschat på länge så kan detta förekomma, men det känns väldigt konstigt för du ska inte ha dött vatten i vattenrören, det ska vara i värmerören. Om det är någon annan i fastigheten som har samma problem kan det nog bero på pumpar eller dvs saker ner i apparatrummet.
Toastare
2008-02-17 15:36
kebab, är det hyresrätt fattar jag inte vad du pratar om. Då har ju de renoverat badrummet eftersom ni inte får göra det. Då lyfter man luren till hyresbolaget eller fastihetsägaren och KLAGAR.
Jag skyller allt på Emma!
så var det när vi bodde i Hagsätra. stog ut med det i 19 år men det är troligen rost vatten som legat ett tag
Greenline/Uffline