I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-11 21:54

Nickel?

Jag vänder mig till er, mitt kära whoa folk :)

Det är så att jag är riktigtriktigt sugen på att tatuera mig. Men tyvärr är det så att jag har nickelallergi. en del säger att det inte alls är nickel i färgen, och nålen är rostfri. en del säger att jag inte bör göra det då det faktiskt är nickel i.

vet att jag kan gå och snacka med tatuerare och kolla hur dom verkligen har det, men vänder mig till er innan :) så..nickel eller inte? 

2008-02-11 21:58
Jag uppmärksammade i dag på teven att en läkare påstod att kobolt var nickel och tänkte att hon var fel ute, och mycket riktigt är det ju så, även fast ämnena liknar varandra i atomuppsättning. Således kanske samma allergener är påtagliga i kobolt som nickel, och då den mörka färgen innehåller kobolt så kanske det inte är så bra idé om man har nickelallergi.

Jag tycker dock du ska kolla med tatueraren istället, för jag tror de har bäst koll på vad deras utrustning består av...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-11 22:46
ahaa okej..ja..jag får nog göra det :) tack iaf!

Toastare

2008-02-11 23:29
jag har nickelallergi och det är inga problem med dagens färger..

men däremot ska du nog vänta att tatuera dig tills du blir 18, det är lättare än du tror att ångra sig. Och du kommer nog inte ens gilla samma saker när du är 20 som du gillar nu..
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-12 00:52
Ja, jag ångrar min tribal, fjäril och ex.flickväns namn. ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-12 01:09
okeej, soooft bountyboo!

haha, men det är chill..ska skriva mitt namn på handleden bara, det lär jag inte ångra. men jag förstår annars att det är lätt att ångra :)

2008-02-12 01:16
NilsL. dina trendiga kinatecken då, inget du ångrar?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-02-12 01:18
YoL P18
Ja, för efter det tog slut med flickvännen borde mitt kärlekstecken bytas ut mot ett hattecken. :(
Toastare

2008-02-12 10:08
nilsL, jag ångra mina delfiner på magen, min nalle puh på skuldran och min tribal i svanken :(((((

2008-02-12 11:57
Varför gjorde jag dom där lejontassarna på brösten? :(
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-02-12 12:00
"haha, men det är chill..ska skriva mitt namn på handleden bara, det lär jag inte ångra. men jag förstår annars att det är lätt att ångra :)"

Ifall du glömmer bort vad du heter? Eller blir borttappad i parken? Jag har aldrig fattat varför man tatuerar in sitt eget namn.
Toastare

2008-02-12 12:01
jaquil, ja jag glömde ju nämna tassmärket med tillhörande klösmärken på min rumpa..