olagligt med bazooka?
har ett sånt här raketgevär hemma som jag hittade ute i militärens gamla marker. det är bara själva röret och ingen projektil eller så, är jag kriminell? vet itne vad det är för modell eller så, men jag misstänker att det är en engångs-pjäs, hjälp mig ni som gjorde lumpen! ifall det är en engångspjäs, förbrukad sådan, så är det ju bara en enorm tomhylsa i princip?
Vi blir aldrig som dom från stan!
Det är troligtvis ett pansarskott m-86, ser ut så
här. Är det en gul tejpremsa på i främre delen så är det ett skarpt och förbrukat. Men troligvis är det ett övnings vapen och dom går att ladda om och använda flera gånger.
Det är inget sånt där, det är mycket tjockare och har inte lika mycket detaljer på röret liksom.
det är väl inget sånt
här ? Om det är ett sånt är det inget engångsvapen, det kan användas flera gånger och du kommer ganska troligt åka fast för vapen innehav om du har ett sånt hemma.
Hehe, nää, inget sådant heller. Såg sjukt maffigt ut dock.
såg int elika häftigt ut som de du länkade :S
Jag tror att det där kan vara själva emballaget till ett p-skott eller liknande, det är iaf inget vapen jag har sett förut.
ser ändå rätt coolt ut Tycker du ska behålla den. Såvidare inte snuten är på besök hos dig titt som tätt hur ska dom få reda på att du har den? F.ö kanske du hamnar i trubbel om du ska lämna tillbaks den och dom kanske frågar hur länge du haft den osv
"I lay chicks like mother goose"
ok, ok. inte värt att fråga polisen heller. får vänta till nästa vapenamnesti hehe
Du kan väl ringa polisen och fråga? Kanske på en amnestidag för säkerhets skull... :D (Eller ringa in anonymt).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en lapp med tre rutor kanske. "är vapnet lagligt?" ja - nej - kanske
Någon mer vapenkunnig människa som har en teori?
Tror knapast att du får ha den där.. du har la inte licens va?
No you!
har ett par såna där i skafferiet. man vet aldrig vem som knackar på.
Tror knapast att du får ha den där.. du har la inte licens va? näe, bazookalicens utfärdas ju som bekant bara till folk som har jaktlicens och behöver den för att jaga storvilt. mammutar exempelvis.
gå in med den på närmaste polisstation och fråga: hej, får jag ha en sån här?
Heretic ,Thou Art Cast Down!
Testa något Vapen & Militär forum (*host* FB *host*) ... dom om några vet med 100% säkerhet.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?
Om någon jävla kärring tjatar när du har tex fest så är det bara att ta fram den
Meep meep
Moderator
2008-02-11 16:34
Du kan ju inte göra dig av med den. Alldeles för cool för att släppa.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
vill ju hemskt gärna ha kvar den. kanske kan sälja till H.A. förresten
undrar
undrar ifall man kan skicka iväg bilden till
www.polisen.se och säga att man har en kompis som hävdar sig ha en sån och att det är fullt lagligt och se vad de svarar. pallar inte vandra igenom stan med den där över axeln.
folk är så kinkiga nuförtiden.
Skjut först, fråga sen?
Intressepenisen hårdnar!
Nej du måste vandra genom stan med den över axeln. DET hade varit coolt!
jag har alltid rätt.
som någon sa tidigare, gå in på flashback's forum istället. större chans att någon där vet vilken model det är än att nån från whoa gör det
Demento P21 HAHA
Men han kanske gör det?
men det var jue det som va meningen , så länge han inte är miltär så borde han jue inte få den..?
No you!
Jag kan bjuda 200:- för den, ska lätt råna folk&butiker, ingen kaxar mot killen med bazookan runt armen ? Och jag tror inte du får ha varken engångs vapen eller någon av denna sort vapen hemma. Dom kommer ta in dig för någon terror historia.
Nån galen tjej bankade på min dörr hela natten inatt så till slut fick jag släppa ut henne.
Har hört med min Farfar ( som är oficer lr ngt högt skit) Du kan bli anmäld för GROVT Vapen brott, och kanske intrång beronde på vart du hitta den?
No you!
haha vafan? :D
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Keep it! Stencool pryl...
bygg om den till en ölkanon eller nåt annat sjukt grymt, sen blasta fryspåsar med öl i ansiktet på folk varje fredagkväll, sjukt kul krökargrej ju.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
behåll den hur skall någon få reda på om du har den?
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
jadu, han kanske berättar det på whoa...
"Är sterilitet ärftligt?"
Hmm det är ju bara en tomhylsa, så det borde verkligen inte vara olagligt. Dåligt av dem som inte tagit med sig den dock. Men för skojjs skull tycker jag du ska införskaffa en kofot o lite silvertejp. Så åker du ner till närmaste bank mitt i natten med bilen o lägger allt utanför. Sen gör du sladdspår med bilen så det ser ut som ett misslyckat rånförsök.
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
Eller så fixar du grisblod, tomma hylsor från en skjutbana. Hittar en obevakad station eller liknande häller ut lite blod samt blodspår kanske något som gör att det ser ut som om någon har blivit dragen, strör ut hylsorna runt om blodpölen ev. en bit bort. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-02-12 12:20
Jag vill ha en sån där :C
Om du inte har bil o körkort blir det ju jävligt soft att sätta sig på tunnelbanan/bussen med den där, undra hur många som flyr i panik?:)
Det är en robottub till Robot 56 BILL . Totalt ofarlig , men lämna gärna in den till militärmyndighet i din närhet, du kan tex. ringa eller mail ditt närmaste regemente så hjälper dem dig. Eller så kan du lämna den till polisen. Du kommer inte hamna i trubbel eller så är ej straffbart att hitta eller inne ha ett tomfodral.
Hade du endast en färg på legot när du var mindre och nu ska det vara synd om dig? Och ta ut det via ett internetforum? - Haha!
_snooze_ P23 E du inom militären? För att om det e en sån som min farfar tror att det e så e det olagligt..men inte om han lämnar in den dock, om den som jobbar har mens lr ngt....Pz
No you!
Ifall det är som du säger så verkar det ju lugnt, tackar för ditt svar. Hur funkar denna anordning? Monteras den på något vis på... vad vet jag, ett fordon? Ser inte ut att avfyras från axeln precis? Behåller det förmodligen, mest för att det ser så sjukt dödligt ut. Närmsta regementet är en bra bit bort, de lade ner de 3 regementena som fanns kvar för ett par år sedan. Jämtland.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
ProNoob Ja..Cripplarn Lite info om Robot 56 BILL: http://www.soldf.com/rb56.html Det du har är bara "fodralet" till roboten som används när man transporterar den. Det gula bandet betyder att den innehåller/innhöll skarp am. Tuben kan ej användas som vapen, om man inte skall göra försvarsladdningar eller liknande. Bättre bild på robottuben: http://www.soldf.com/images/rb56_robottub.jpg Som sagt, vill du bli av med den så kan du ringa eller maila militärmyndighet, eller kontakta polisen. Sen bör du/ni inte springa runt på mil.övningsfält, det kan finnas oexploderad am.insats (OED)
Hade du endast en färg på legot när du var mindre och nu ska det vara synd om dig? Och ta ut det via ett internetforum? - Haha!
Tackar för info. Det är ju mycket riktigt en sådan jag har. Hade dock gärna velat lägga vantarna på den där super-anordningen som man monterade tuben i, men det kommer ju aldrig hända, förmodligen till mitt eget bästa. Nää, man borde inte, men det gör jag dagarna i ända ändå. Kul... och skojigt. Är man uppvuxen i en militärstad som helt plötsligt itne är en militärstad så blir man bra nyfiken på vad man kan hitta ute i alla skumma gömmor.
Nice döh, men då e det la inte en sån som min Farfar trodde att det var^^ Pz
No you!
"Rennt um euer leben, er hat einen PANZERFAUST!"
Vänta till nästa vapenamnesti. Okej, så du vet att grejen är ofarlig nu, du lär få en del kul reaktioner. Lätt värt eventuella påföljder. Alternativt så sparar du den tills jehovas vittnen kommer förbi nästa gång. Öppna med den i högsta hugg och säg "Nej tack, jag är muslim."
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
De har typ bara vapenamnesti vart tionde år här verkar det som. Det var ett i fjol. Men ifall de har en nu i vår igen så lär jag ju fixa en kameraman och filma återlämnandet.