I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bo i Lund (som icke-student)?

Övrigt - Blandat

   

2008-02-09 18:51

Bo i Lund (som icke-student)?

Som det ser ut i nuläget kommer jag + sambo att flytta ner mot Skånetrakten inom en inte helt avlägsen framtid. Lund verkar bli det lämpligaste valet eftersom mina syskon ser ut att vara på väg dit också. Rent storleksmässigt känns det väl lite sisådär att flytta till en stad som är mer eller mindre exakt lika stor som den man bor i nu (Umeå) men jag pallar inte med stämningen i Malmö. Soft på många sätt men för mycket folk som letar ursäkter för att tjaffsa och hålla på och med tanke på hur korta avstånd det är mellan städerna så känns det inte särskilt drygt att bo en bit därifrån ändå.

Sååå...hur är Lund egentligen? Var vill man bo/inte bo? NOTERA FÖLJANDE: jag vet att man klarar sig utmärkt så gott som över-jävla-allt i Svea Rike om man vet hur man ska uppföra sig (streetsmart osv), men att överhuvudtaget behöva tänka på massa regler som att man vore på någon fucking safari är inte min kopp té så berättelser om hur snälla ungdomsgängen i ditt skitiga och gråa centrum som viftar med nävarna så fort tillfälle ges egentligen är undanbedes.

Vad finns det att göra i Lund? NOTERA FÖLJANDE: Jag tänker inte gå på några jävla korridorsfester med tretton tyskar och tolv idioter. Jag är medveten om att Lund är studentstad men det är Umeå också så jag är van, jag vill dock inte ägna mig åt massa studentgrejer för det. Alltså: hur är utelivet bortom studentpubarna?

Affärer osv?

All information, förutom försvarstal till förmån för Malmö (jag hatar inte staden, tror bara att Lund är bättre), är välkommen!