I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Irländska krogar i sthlm

Övrigt - Blandat

2008-01-31 20:43

Irländska krogar i sthlm

En polare till mig fyller snart år o jag hade tänkt ta med honom på en redig barrunda. Han diggar irland o deras musik o så, så jag undrar om nån har nån koll på schyssta irländska krogar/barer i sthlm?

2008-01-31 21:15
Wirstroms i gamla stan.

Galloways pa Kungsgatan.

Stringfellow (tror jag det heter) ligger iaf precis nar man kommer upp ur T-banestationen St Eriksplan.

sen finns det manga flera som ja inte kan namnet pa.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-01-31 21:19
just det! The Doors pa Odengatan. sen finns det ett scysst stalle pa Flemingatan, Kungsholmen. ganska nara korsningen till St Eriksgatan.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-02-01 06:53
Dubliner på... öh, vid Biblioteksgatan precis vid Norrmalmstorg i alla fall. De har t.o.m. Bulmers cider! De har nästan alltid liveband, och är väl en av stans första irländska pubar.

2008-02-01 12:04
Men hur gott är Bulmers då? :P
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-02-01 13:14
Jag vet inte om jag är helt ute o cyklar men finns det inte en på Sveavägen precis brevid kyrkan?
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!