I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra något av sin skrivartalang?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-31 15:30

Göra något av sin skrivartalang?

Först och främst ska jag säga att jag inte har så bra koll på forumen så är inte hundra på om tråden hamnar rätt.

Hursomhelst.
Jag är 17 år och älskar att skriva, allt från raptexter/dikter/noveller till vanliga skoltexter, det känns som att det ger mig nånting och att det är det jag verkligen vill hålla på med. Många säger att jag borde "göra någonting av det där med skrivandet", men vad?
Jag känner att de texter jag skriver bara ligger och samlar damm som word-dokument; jag vill göra någonting med dem!

Har funderat på att börja rappa men är inte säker på om det är min grej riktigt, tror nog att texterna är bättre i andra sammanhang.
Så nu undrar jag om ni kan komma med lite tips med vad jag ska göra för att på något sätt sprida mina texter.

Finns det nån typ av spoken word-kultur i sverige (typ def poetry jam, fast mkt mindre förstås)?
Finns det några tidningar som ni tror skulle vara intresserade av att man skickar in noveller? Kanske någon pågående tävling?

Hittade någon metroblogg nyss som kanske kan vara ett bra steg att sprida sina diverse texter lite bättre på, lär bli mer läst än min nuvarande blogg.

Vet att jag kanske kan göra mer research om detta själv, men men.. hit me!