I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det museum du inte vill bli kvar på...

Övrigt - Blandat

2008-01-29 23:00

Det museum du inte vill bli kvar på...

Ok, tanken slog mig idag...
Det var en mycket jobbig tanke, men jag har hört att möta sinna rädslor är det bästa sättet att bli av med dem. Så låt oss prata lite om ämnet!

I Stockholm finns det ett antal olika museér, ahh över 50 st.
Många mycket intressant, måga mycket vackra, men även många rätt skrämmande på ett sätt.
Det är något mycket mäktigt med museér. Känns som att något vilar över dem. Och iaf jag känner att jag respekterar dem väldigt mycket...

Så, min fråga lyder:
Vilket museum skulle du absolut inte vilja bli tvungen att övernatta på?
Och vilket skulle du helst vilja övernatta på, om du blev tvungen

Clicka här
För att få en skön länk till Stockholms museér

Personligen, så har jag inte tittat så noga (med tanke på att tanken skrämmer mig lite), men jag känner att "Etnografiska museét" eller "Leksaks museét" skulle jag INTE vilja sussa i.

Och om jag måste välja något som jag känner är bäst. Så blir det skansen (även fast vargarna ylar runt 12).

Love Music And Dance

2008-01-29 23:03
jag älskade etnografiska när jag var liten.
naturhistoriska däremot skulle jag nog inte klara en natt i då jag blir sjukt nojig av att vara runt döda djur.

medeltidsmuseet känns ju som en vinnare med sin galgbacke och sina åderlåtningsverktyg.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-01-29 23:03
Rolig topic.
För mig så känns Nordiska museet på Djurgårn som en mardröm. Främst på grund av att det är så fruktansvärt fruktansvärt tråkigt. Lite flätade korgar, en gustav vasa-staty, ett lekrum och sen lokaler som är stora som tio medeltida katedraler. Vad är poängen?

2008-01-29 23:04
medeltidsmuseet är ju stängt nu också, så där blir man kvar jävligt länge :)

2008-01-29 23:04
jaha, det visste jag inte. synd, jag gillade det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-01-29 23:05
för renovering dvs. misströsta inte.

Moderator

2008-01-29 23:07
får man bara ta av stockholms museér? annars är ju valet lätt Auswitch. fy helvete vilken plats på jorden.

jag kan inte stockholms museér så bra men där nere under slottet livrustkammaren var rätt störigt, mörkt och jobbigt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-01-29 23:08
Fast det är värre där på dagen, med alla lajvare osv.

2008-01-29 23:09
skulle inte vilja spendera en natt på fjärilshuset... eew

vin- och sprithistoriska museet skulle va roligare isf.
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -

2008-01-31 12:17
nej P26

Hahaha!

------------------

Frågade runt lite på skolan jag jobbar på, och nordiska och vasa museét var dem mest läbbiga tydligen. Sen var även den här banan man åker på Junibacken en attraktion man verkligen inte skulle vilja göra runt 12 slaget. Eller gå ner i "gruvan" på Tekniska museét.

Annars känner jag att jag faktiskt skulle kunna slagga i den dära inglasade gången på Aquaria.

Kom även fram till att jag faktiskt har spenderat en natt på ett av Stockholms alla museér. Nämilgen Haga parkmuseum.
Love Music And Dance

2008-01-31 21:35
armé, naturhistoriska eller medelhavsmuseet skulle jag nog avstå från.
För mycket spöken och obehaglig historia. Jag har sett för mycket på "Supernatural" så jag tror ju på det där med hemsökta föremål.
Då kan jag nog också lägga till Nationalmuseet på listan också, tänk alla läskiga tavlor som stirrar på en
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-31 21:38
Judiska Muséet.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-31 21:58
Rhöööööska museumet i göteborg, design o konst o skit...det blir kanske inte en natt med livet som insant men fy satan vad tråkigt man skulle ha,..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-02-01 10:08
Håller med nej, nordiska muséet är trist och tråkigt och jättestort. Man skulle kanske kunna bjuda dit folk på fest iofs.

Vasamuseet lär ju ha mest osaliga andar, tänk er alla som dog med det där skeppet och som spökar vid tolvslaget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-01 10:12
det finns ett museum i berlin där de typ visar sjukdomar o obduktioner o grejer..där vill jag inte bli kvar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-01 11:06
Det där "Glyptoteket" eller vad det heter i Köpenhamn där dom har en massa mumier å grejer. fast det kanske skulle bli coolt, lite spirituellt sådär. haha.

Vaxmuseum! otäckt att vara bland 1000 dockor som ser väldigt levande ut.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2008-02-01 12:33

Ursäkta mig om jag inte är allmänbildad på skrönor o liknande, men det spökar alltså på Vasamuseet vid midnatt?

http://www.myspace.com/murderdem
Toastare

2008-02-01 12:54
Herr_Tamburinman, nu har du drömt ett glyptotek innehåller skulpturer.. och glyptoeket i köpenhanm har inga mumier..

jag skulle inte vilja övernatta i Berlinmuren museet i berlin..med massa gamla flyktredskap och grejer. Jag har varit där 3 gånger och det är typ chockterpi för mig..dels för att de påminner om öst och dels för att de är gamla grejer där som bara är äckliga. Och för att de så sent som 1987 sköt ihjäl en ung kille (som förblödde till döds) när han skulle fly över muren.. fattar ni 1987.. nu får jag gåshud.

jag måste dit igen, men inte sova där.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-02-01 12:54
Peppis, men usch..mer äckliga museum i berlin :(
Jag skyller allt på Emma!

2008-02-01 13:37
Ahh, det känns ju verkligen som att det faktiskt händer saker på natten på alla dessa museum. Jag menar, alla kultur arv från många hundra år tillbaka i tiden. Jag menar, något skulle ju lika gärna kunna hända. Tänker mycket på maskrummet på Etnografiska, som till och med är läbbigt på dagarna. Måste ju nästan vila något över dem maskerna.

Undra hur det är att jobba som natt vakt på sånna här museum, lär ju krävas lite nerver av stål. Minsta lilla ljud måste ju ha någon källa liksom..
Love Music And Dance

2008-02-01 14:35
jag skulle inte vilja övernatta på madame taussades (stavning??) , med alla det där vaxdockorna i mörkret skulle jag bli sjukt rädd och nojjig! usch!!
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.

2008-02-01 14:54
vasamuseet lär va läskigt by night asså massa spökpirater å sånt

2008-02-01 15:58
NateW: Spöken finns väl inte, alltså kan det inte spöka? Om dom gör det så kanske dom spökar på vasamuseet, har inte undersökt saken närmare.

2008-02-01 16:09
Jag var på historiska själv förra veckan!  Mitt på dagen! .. Var nog de läskigaste jag varit me om.. känns som att de spökar överallt!  Hittade inte utgången så ja i princip sprang tillbaka genom hela utställningen!
Så ja.. Historiska tar nog priset.. skulle INTE vilja övernatta där!
!! :)

2008-02-01 16:25
Tekniska museét.. Med sina tekniska och gigantiska robotar :(.. Åtminstonde när jag var där senast så var det riktigt stora och biffiga robotar som gick runt och hälsade på folk..Uuuh hade inte velat va där på natten that's fo sure!

2008-02-01 16:41
Finns ett tortyr-muséum i Krakow, Polen, där jag inte gärna hade övernattat.

2008-02-01 18:25
bounty- ja tyskarna är bra på sånt. skulle dit med en tysk polare förra gången jag var i berlin, men tackagud var de stängt. jag är sådan som drömmer mardrömmar om sådana saker i år efter

2008-02-01 18:27
http://www.bmm.charite.de/museumtransparent/our_museum.htm

jag menar, de räcker att bara ta en blick på stället....brrrrr

" The Berlin Medical Historical Museum is an institution of the Charité - University Medicine Berlin.
It is the successor of Rudolf Virchow's Pathological Museum and is located in the former Museum Building of the Pathological Institute on the traditional grounds of the Charité (Campus Mitte). The permanent collection currently shows some 750 objects comprising pathological-anatomical wet and dry specimens as well as models, and graphics.

brrr

2008-02-01 18:31
Inkognito-One P16

Aaah, Tekniska museét, med robotar.. Ta en titt på den här videon.. Sjukt obehaglig!

Love Music And Dance

2008-02-02 03:18
sensi seed's Hash Marihuana Hemp Museum på Oudezijds Achterburgwal 148 i amsterdam hade jag iallafall helst ha övernattat i. och jag har en känsla av att jag hadde däckat rätt fort.

2008-02-02 14:46
BountyBoo

jo, Ny Carlsberg Glyptotek har definitivt mumier, i den egyptiska avdelningen.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!