I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kroatien!

Övrigt - Blandat

2008-01-29 13:38

Kroatien!

Jag ska till Kroatien i sommar, någon som har varit där?
Några resetips som jag inte får missa?

Most~

2008-01-30 16:00
Nationalparkerna Plitvice och Krka. Den förstnämnda får du inte missa. Tipset på båda är att gå lite off-road så du slipper turiststråket, så hittar du sjukt feta platser att bada i, lite som i filmen The Beach.

Sen Zrce om du är 17, vill röka braj och knulla på stranden till ljudet av folk som plaskar runt i cirka 15 olika klubbar med pool fast alla spelar electromusik till max. Närmsta jag kom något inom hiphop i hela Kroatien var faktiskt i Zrce fast det var en ultrahård techno-remix på Ready or not.

Kolla också upp Susak, en sand-ö i adriatiska havet som du tar dig till genom färja från Rijeka. Där händer det massor, fast inget är officiellt, hehe. 100 galna kroater anledda av en knark-kung yrar runt på diverse substanser och har fest överallt på ön med sin generator och boombox. Fråga efter SCHWEDSKI på ön så tar dom hand om dig. Det är sant.

Zagreb kan du skita i.

Kom också ihåg att det finns en anledning till att det heter "CHEMICAL CROATIA".

2008-01-30 16:08
har varit fett sugen på att åka till kroatien också faktiskt... en sak som jag undrat är hur det är med maffia och rån och skit.. typ serbien och bosnien skulle jag banga på att åka till efter vad jag hört men kroatien ska vara relativt safe?

2008-02-03 09:41
Jag har varit i Kroatien två gånger, ena gången i Split och andra gången i Makarska. Makarska är fett skönt place, mycket liv på kvällarna och ett par bra stränder och sevärdighter. Trevligt folk också och de gånger jag har varit där har jag aldrig varit med om något rån eller annat.
 Digg it...

2008-02-04 11:20
Var å reste runt i våra kära balkan-länder i somras och spenderade lite drygt en vecka då i Kroatien. Kan iallafall konstatera att om man åker till kroatien för att festa, så är det utan tvekan kusten man ska till. MEN, inte överallt där är det röj heller. Vill man ha dansgolv får man verkligen leta, de flesta sitter bara å super vid nåt bord.

snackade med en del kroater å nästan alla hänvisade till några olika öar eller hamnstäder "det är där röjet finns iår"... så jag vet inte.. hade grymt kul i kroatien i somras,det är verkligen ett ställe att åka till!! men som festland är det rätt så sugigt.
va

2008-02-04 12:33
Låter som exakt vad jag är ute efter... älskar o äta gott o chilla i nån bar kanske spela lite biljard osv... kroatien blir mitt nästa sommarresmål

2008-02-04 12:34
har varit fett sugen på att åka till kroatien också faktiskt... en sak som jag undrat är hur det är med maffia och rån och skit.. typ serbien och bosnien skulle jag banga på att åka till efter vad jag hört men kroatien ska vara relativt safe?

lol, bosnien / serbien är inte så jävla farligt som du tror mannen :D sjukt att folk i länder som sverige fortfarande tror att nästan alla länder på balkan är u-länder haha

vill du ha fest - makarska eller pag

makarska är relativt bra festställe, och schyssta stränder när man söker sig bort lite, rekommenderar främst www.bubabeachbar.com och utestället marineta, där all skit händer.

ön pag ligger lite mer avsides, men har också blivit partystället nr.1 jämsides med makarska, mkt italienare dock, men riktigt feta ställen.
TM87 - F.K Zeljeznicar 1921 - Sarajevo

2008-02-05 11:28
Hur är bosnien då? kanske ska dra till jajce till sommarn så.
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.

2008-02-05 12:38
haha roligt sammanträffande då det är min födelsestad.

bosnien - beroende på var du befinner dig - är som vilket annat europeiskt syd-öst-statsland, dvs gästvänligt folk och fin natur. städerna, iallafall sarajevo är relativt turistanpassat skulle jag vilja säga och ser ut som vilken annan europeisk storstad som helst förutsatt att man räknar med att i princip hela staden blev demolerad under vad som var den längsta belägringen i modern militär historia. flertal bra uteställen, sköna kafeer och fin atmosfär.

mer info om jajce över PM!

2008-02-05 12:38
* och det för drygt 15 år sedan. (gällande belägringen)

2008-02-05 22:08
har varit i bosnien en del och måste bara få tillägga att det inte imopnerade mig så särskilt, att säga att det är som vilket annat europeiskt land som helst är väl lite väl... men det är inget särskilt. det är trevligt där, men hela atmosfären upplever iallafall jag som lite trashig, finns många spår efter kriget å inte allt lika återhämtad som kroatien (om man kan säga så).
snuten är inte heller mycket att hänga i granen, om det nu skulle vara nåt.
men jag har bara stött på trevliga människor och fått en generell uppfattning om att det är bättre röj där än kroatien på festfronten.
va

2008-02-05 22:26
sasouri:

kanske en del spår kvar där jämfört med kroatien eftersom kroatien inte ens blev i närheten så drabbat som bosnien rent i materiella skador under kriget, och att områdena i kroatien som generellt blev drabbade av kriget inte är direkt turiststråk :)

snuten är snäll om man är snäll mot dem ;) är du turist och åker fast i fartkontroll så är dte bara att hosta upp 20 euro. beror iofs på vart man befinner sig också, bondesnutarna är i regel mer villiga att töja på regler än stadssnutar.

kanske iofs inte så konstigt att du upplever atmosfären som trashig som kommer från rena och trygga sverige till ett land som befann sig i krig för mindre än 15 år sen, nåt sverige inte har upplevt på över 300 år, å andra sidan är det rejält uppbyggt nu, iallafall i storstadsområdena..

2008-03-23 18:39
som sagt plaza zrce på otok pag (ön pag) nära novalja. och inte bara om du e 17 år som kaladze sa, tjejerna där e modeller allihopa och det kan man uppskatta i alla åldrar... bada på dagen after beach party på eftermiddagen, hem och sov och tillbaka på kvällen
Hakuna matata

2008-04-28 22:10
upp. ska dit i sommar med!
 www.RekFoto.se