I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ayia Napa + Grime ?

Övrigt - Blandat

2008-01-28 05:35

Ayia Napa + Grime ?

yoyo, jag har alltid förknippat Ayia Napa med typ botten anna, "svennar" från partille som gillar att veva till botten anna och att dela könssjukdomar med typ andra norska turister.. jag sa också feting nej till en polare som föreslog detta för nån månad sedan som resemål inför nästa sommar,.. nu snackade jag dock med en kompis för ett tag sedan som har bott i London och rört sig mycket i UK's grime kretsar, och hon sa att alla som diggar grime åker till ayia napa, och då är slutligen min fråga,..

finns det någon här på whoa som vart där? var det fett?
undrar också vart man ska åka om man diggar grime!

nuff said. ha det gött!

peace

what u know´bout me

2008-01-28 05:35
Ayia Napa (Greek: Αγ?α Ν?πα; Turkish: Aya Napa; today officially transliterated into English as Agia Napa) is a resort at the far eastern end of the south coast of the island of Cyprus, famous for its sandy beaches. In recent years, apart from being a family holiday destination, it has become a 'party capital' similar to Ibiza or Rimini. As of late, it has become particularily popular with UK Grime artists/MCs for holidays and gigs in its clubs/venues.
what u know´bout me

2008-01-28 05:36
finns det kanske någon speciell "grime-vecka"?
what u know´bout me
Toastare

2008-01-28 09:20
Har själv inte varit där men hade en polare som åkte flera år från 99 och framåt och hängde med puckona i so solid crew där. Och det hänger mycket brittiska rappare, garageartister, grimeartister där och det spelas mycket brittisk musik på klubbarna.

resten är det precis som på alla öar där du stoppar massa britter och sprit=kaos.

Jag skyller allt på Emma!

2008-01-28 11:48
Var där i sommras och vi hängde ju mest på svenne klubbar. Sista kvällen var vi dock på en båtresa med nästan bara britter och där spelade dom bara riktigt skön musik hela båtresan. Så det går nog att hitta riktigt feta klubbar om man håller sig borta från ställen liknande grabbarnagrus och bluemoon. Dock är det ju där du hittar alla snygga brudar :P Säga vad man vill men britter är oftast ugly as hell!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 21:26
eastend X21

kan du skriva om hela ditt inlägg för jag förstod verkligen inte vad du ville få sagt med det..

och vadå, om jag ändå ska åka med vänner till nåt liknande partyställe så kan man väl lika gärna åka till ett ställe där det finns fet musik.
what u know´bout me

2008-01-28 21:29
BountyBoo F28 & Dummy P21

tack för bra svar!

någon som varit där och har tips på vart man bör hålla sig undan från och vart dem feta grimeklubbarna finns?

peace
what u know´bout me

2008-01-28 21:35
och vad vet du om hur länge jag lyssnat på grime?
och varför skulle jag vilja festa till botten anna och massa typ euro-disco? jag tycker inte om sånt, lyssnar hellre på fet musik och om någon grimeartist uppträder när jag är där är väl bara det ett stort + i kanten då det sällan kommer fet grime till Sverige.

och ja, London ska jag väl också besöka inom en snar framtid, har en nära vän som är kompis med massa grime folk, typ Sway, Earz, Slix, Lee Brasco osv.. Sway kanske inte är Grime, men han är dock fet. Men i London så kan jag ju inte sola & bada, och om jag ändå ska till något turistställe så kan jag la gitta dit som det spelas fet musik. nuff said.
what u know´bout me

2008-01-28 21:36
eastend X21

har din flickvän lämnat dig eller? vaknat på fel sida imorse? slappna av vafan..
what u know´bout me
Toastare

2008-01-28 21:43
man bör hålla sig borta ifrån efterfester med killarna... då de mer än gärna tar det som de vill ha.

det är rätt lös stämning där.. som nån skrev, vill du ha Londonmusik åk till London och vill du ha sol åk till ett soligt ställe där du slipper allt supa-skallen-i-bitar och knullar-runt..

2008-01-28 21:58
aight, tack.
what u know´bout me

2008-01-28 22:36

Och charteröar spelar inte bara euro-trance och sånt. Det finns hiphop ställen, house, chillout, vanliga tavernor och så. Så ere överallt.

bra, det är just dem ställena jag letar efter och om den här tråden var den i särklass sämsta så behöver du ju inte lägga ner tid på att läsa och skriva massa i den eller? jag vill inte riskera att hämna på årets innebandysvenne-ghettoställe..

och vem har sagt att grime är den ända genren som funkar för mig? det stämmer verkligen inte...

men iaf, kuk i dig om du ska hålla på och gnälla så mycket.. tipsa om lite ny go grime istället om du är så himla nere med den musiken, behöver uppdatera mig på den fronten.

Fred.
what u know´bout me

2008-01-29 00:08
Har för mig att Jme och Skepta delvis bor där, man jag kan ha fel. Hursom har Skepta gjort en härlig låt om hur tråkigt det är att sitta i finkan där, så försök att inte ha det för roligt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2008-01-29 00:14
Användaren är inloggad eastend X21

OUFF där knäckte du mig! ska gråta lite, loggar in imorgon igen.

"Peace"

dundermannen P12

haha okej! jo men jag har också hört att de från boy better know uppträder mycket där nere så det låter nog rimligt!
what u know´bout me

2008-02-01 23:57
jag var där för någon månad sen, och någon direkt grime scen la då inte jag märke till. Det gamla vanliga techno/trance smörjan, fulla engelsmän på fyrhjulingar och kaos helt enkelt.
ok resemål, men vill du uppleva grime är det väl bättre åka till london?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-02-02 03:05
Foerplay

Om du var där för "någon månad sen" så kan du väl knappast upplevt speciellt mycket av Napa. Säsongen startar i början av maj månad, och under vinterhalvåret håller ju knappt 10% av klubbarna och restaurangerna öppet.

besaaa

Om du väljer att åka dit så kommer du nog inte bli ett dugg besviken på musiken, snarare tvärtom. Ett stort antal välkända akter inom både grime och garage-scenen har åkt dit regelbundet sedan sent 90-tal, och Ayia Napa har numera blivit ett Mekka för den musikkulturen.
Bitches Ain't Shit

2008-02-02 10:51
shit, jag har varit där två gånger och har aldrig upplevt någon grime. ingen house heller, för min del. endast r&b/pop låtar för hela slanten...

vill du ha den typ av musik så får du hänga på någon sunkig pub alternativt ta den brittiska sex-cruisen.

2008-02-02 10:53
damien

ett MEKKA FÖR DEN MUSIKKULTUREN?
va fan, hur kan jag har missat det?
var där förra året och året innan det, på högsäsongen.

2008-02-02 11:16
damien: jag var där 20-27augusti, vilket är någon månad sen.

2008-02-02 15:57
frankieLamps

Jo, det verkar ju skumt att du missat det. Även om du inte ens hängt i dem kretsarna så borde du ändå märkt av det eftersom musiken spelas frekvent på både klubbar och stränder. Har själv bott där nere under både hög- och lågsäsong, och enligt mina erfarenheter så är det den musiken som dominerar helt.

Foerplay

Det är snart ett halvår sedan du var där, men whatever...

Bitches Ain't Shit

2008-02-02 16:24
Verkar lite blandat med uppfattningar här i tråden.. de flesta verkar vara överens om att London är det ultimata resemålet om man endast är ute efter Grime, så nu kan vi sluta tjöta om att man ska åka dit istället.

de som varit där, kan ni tipsa om ställen? kanske t.o.m klubbar som man skall besöka om man inte vill hamna på ställen där frankieLamps P0  och Foerplay P18 hamnade.

Damien

har du varit där? isf, tipsa gärna om bra ställen! skulle verkligen uppskattas =)

what u know´bout me

2008-02-02 16:24
Användaren är inloggad Foerplay P18

augusti var inte "någon månad sen" hahahaha
what u know´bout me

2008-02-02 21:04
vad är det som är så konstigt med att bruden vill göra sin napa-vistelse så bra som möjligt när hon nu bestämt sig för att följa med sin kompis? dumma dumma idioter

2008-02-02 22:58
Tack.
what u know´bout me
Toastare

2008-02-02 23:10
kolla på alla grime/garge forum från UK de brukar ha med global events..

vet att mina kompisar hängde på the ice bar som tydligen fortfarande bokar bra dj's

2008-02-03 18:25
Någon månad sen <6mån
Länge sedan >6mån

2008-02-03 20:13
Foerplay P18

Hahaha!

BountyBoo F28

"The Ice Bar". Okej. Tackar!   =)
what u know´bout me

2008-02-19 19:48
Det var ju på Ayia napa som Dizzee Rascal blev nerstucken av nån So Solid-hangaround och var tvungen att köras till sjukhus på flakmoppe (Annars hade det slutat riktigt illa).

Har för mig att Wiley råkade ut för nåt där också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-23 15:06
ok att det låter göttigt med grime o sol i kombination. Men fan jag ryser bara jag tänker på hur det måste se ut där. Charter verkar verkligen locka fram det lägsta i människor....skulle inte åka till ett sånt ställe ens under pistolhot.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2008-03-03 14:25
när jag säger aya säger du napa
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-03-05 01:38
mitt tips är att åka både till aiya napa, london och resten av uk där grime och även resten av uk rap scenen frodas fett, kanske t.om mer än i ldn...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-03-05 01:40
och ja, northstar shanked dizzie, cream cartel kanske dom oxå, så går det när man messar med lisa mafia söta butt tydligen he he, musikaliskt så är dessa grupper fett bra, dock även street gangs...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2008-04-08 18:24
Det är skit mycket Grime, sen en massa uppträdanden vi stötte på någrauk- rappare på stranden och inne i stan, det är skit najs :)
och vem fan är du?

2008-04-13 19:30
har en tråd om detta i elektronisk musik forumet. Jag ska dra dit nu i sommar under grime veckorna o fick just reda på att de är under industrisemestern i sverige, lär bli tight. nu ska vi bara få med ngn som kan ta ledigt för de blir att boka så snabbt som möjligt.

2008-04-13 19:31
förövrigt, har varit en del på ayia napa men under lågsäsong o inte hittat ngn grime där alls då.

2008-05-12 08:41
Upp-ar nu när vi är närmare sommaren. Kommer vi finna några whoa-are nere på Cypern i sommar?

Jag ska göra mitt allt för att den 25e juni (eller när man nu får skattepengarna) jaga fram biljetter...men vi får se om de är hopeless cause då. Åker en vecka i juli eller augusti om de inte blir malta ist. Biljetterna är typ redan slut hehe. Men Peppis brukar fixa biffen.