I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad sysslar min hund med egentligen?

Övrigt - Blandat

2008-01-27 15:39

Vad sysslar min hund med egentligen?

Min snart ettåriga hanhund har börjat bete sig jävligt roligt varje gång han kissar. Efter varje skvätt så ställer han sig och krafsar i snön med bakbenen och tar sedan ett jättesprång. Det är ju inget som stör direkt men varför?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 15:40
Min hund gör så ibland också fast utan skuttet. Han krafsar med bakbenen och låter konstigt. Har ingen aning om varför

2008-01-27 15:46
kanske kliar i asset, så kan han inte klia.. så han gör nått konstigt för att du ska starta en tråd o fråga..

2008-01-27 15:47
det är något revirsbetingat beteende, antingen att krafsa bort andras lukt eller sprida sin egen.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-27 15:51
min hund brukar äta andra hundars bajs + slicka på bajshögar.. sen börjar han "hacka" tänder o dreggla en massa.. =S

2008-01-27 15:55
kristella_ F19

Haha, det är starka grejer det där. Senaste dödsknarket ;)

2008-01-27 15:58
mellanöl

haha, ja det är typ höjdpunkten på hans promenad, när han hittar en god bajshög.. för när man försöker dra bort honom så sätter han emot hela sin vikt o stretar emot som fan..

2008-01-27 15:59
Min hund käkade kattbajs när han va yngre o gick runt o klappra tänder.

Krafsandet handlar om att sprida sitt kiss har jag för mig.

2008-01-27 16:03
Hästbajs är min hund glad för. Men det är lugnt för mig för det är bara gräs nästan. Sen har jag hört att det ska vara bra för hundars mage att äta det lite då och då

Toastare

2008-01-27 16:15
så där gör de flesta hanhundar... min hund gör det. Det är en rangmarkering..

och när en hanhund hackar tänder och dregglar så är det för att de silar smaken/lukten i munnen för att få en maximal upplevelse.. eller vad man ska kalla det ;).. av smaken/lukten. Bara hanhundar som gör det och det är alltid äckliga saker..

Kristella_, ge han typ torkat blod för äter han bajs så är det för han har någon änmnesbrist.. ofta järn. Min förra hund åt bajs jämt.. men slutade när hon fick torkat blod. Iof fick hon också vitlök på maten.. och alger.. och cayennepeppar..
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-01-27 16:16
å då menar jag hundbajs.. för hästbajs och koblajj är normalt beteende..

min hund gillar harpluttar på vintern när de är frusna..

2008-01-27 16:40
fan vad glad jag är över att ha katter som mest är intresserade av att äta paketsnören.
(itsclive.blogspot.com)
Toastare

2008-01-27 16:42
när jag hade katt så satt min hund och väntade på att han skulle bajsa i sin låda för att sen äta upp det ..mysigt

2008-01-27 16:43
ush.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-27 17:44
kristella_ F19
hahahahaha

2008-01-27 17:47
min vovve tycker om att rulla på måsskit och döda maskar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-27 19:04
Alltså han krafsar ju inte i kisset. Det ser mest ut som om han förbereder sig för ett 100-meterslopp när han tar spjärn.

Tänkte på det också att man har ju alltid hört att man ska låta hunden ta sin tid för att nosa och böka. Men min hund vill ju alltid slicka på andra hundars kiss och äta andras bajs. Ska man tillåta det här alltså? Eeew
Toastare

2008-01-27 19:24
Jonka, nej precis..det är helt normalt och de flesta hanhundar gör så. en del kan stå jättelänge..

slicka på kiss är väl helt okej. som sagt så stärker det lukten...egentligen är det väl okej att de  slickar på bajs med så länge de inte äter hundbajs..

2008-01-27 19:30
Min tik sprätter och hoppar också iväg efter toalettbesöken.
Baklängesslickande och hackar tänder efter att ha slickat på snusk gör hon också. Jag har dock inte sett henne göra det sen hon blev kastrerad, så det var antagligen nåt sexuellt :P

Toastare

2008-01-27 19:31
Johnny-V8, hon är lesbisk.. helt klart ;)
Min gamla tik lyfte på benet när hon kissade så det ibland rann längs med hela... antagligen för hon bara umgicks med hanhundar när hon var valp.

min hane hackar fortfarande tänder och sprätter även om han är kastrerad...

2008-01-27 19:32
jag har läst att hundbajs efter hundar som får framförallt dålig mat med en massa knas i är extra intressant, eftersom alla konstgjorda lukt & smakämnen inte bryts ner. Men jag kommer inte ihåg var jag läste det, kan lika gärna ha vart en "informationsskrift" från Royal Canin.

2008-01-27 19:34
haha lyfter på benet gör hon också då och då.

Min grannes ettåriga amstaffhane lyfter på benet så han nästan välter när han bajsar. Han verkar tro att det imponerar...

2008-01-30 10:24
Dom flesta hundar sprätter lite runt sig efter dem pinkat/skitit. haha och mina hundar gilalr oxå harpluttar. men hellre att dom äter det än HUNDBAJS? det verkar jävligt skumt.

2008-01-30 12:36
min hund krafsar med bakbena bara när han bajsar men då brukar han göra det ca 2 meter ifrån bombnings stället.Iaf igår när vi va i skogen och han bajsade så vände han sig med baken mot mig och började krafsa på som fan så jag fick en kotte(alltså en riktig kotte) bakom tröjan (=
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Toastare

2008-01-30 14:10
OsvenskTiger, jag brukar få skit när jag ska vara duktig och plocka upp.. för då kan han bestämma sig för att börja sprätta och så blir jag nedstänkt med gräs och jord..

2008-01-30 14:20
BountyBoo F28

Haha ägd.

2008-01-30 14:29
Förresten, homosexualitet finns inte hos hundar va?
Toastare

2008-01-30 14:32
Jonka, svårt att bevisa eller motbevisa...

Min hund gillar iaf hanhundar mer än tikar... han tycker tikar är lite läskiga. Sen är grannhunden Håkan och min hund kära i varandra. Så fort de ser varandra på avstånd så gnyr de bägge två... Håkan är en spanielkorsning med lång vågig svart/vit päls.. han är snygg.

2008-01-30 14:42
Är inte det bara en dominansgrej? Har för mig att det bara är människovarelsen som söker sig till det motsatta könet. Jag kör på Google.
Toastare

2008-01-30 14:43
dominansgrej? att de gillar varandra... om de hade satt på varandra så hade det varit att visa dominans. Men de brukar bara stå och slicka på varandra för att sen rusa runt och leka..

till samma kön menar du... tror delfiner är homosexuella och att det är vetenskapligt bevisat. Sen är ju frågan hur mycket som handlar om fortplantning i den världen och kärlek som i vår värld.

2008-01-30 15:12
till er vars hundar slickar eller äter bajs och kiss:

låter ni era hundar slicka på era ansikten eller Någon annan kroppsdel
ibland, t.ex. handen? eller kanske att någon annan kommer
och hunden börjar slicka på den...

heh, eew säger jag då.
Toastare

2008-01-30 15:17
Carlos, alla hundar slickar på kiss.. de tvättar för fan sig själva... och även om din flickvän har sugit av sitt ex så låter du väl henne kyssa dig?

2008-01-30 15:26
BountyBoo

Ok, jo. Hur tvättar dom sig? Bortsett från dricka vatten och typ... bara salivera?
No need to hetsa upp sig, jag vill bara veta.
Såklart, nu kan jag bara tala för mitt ex då jag inte har nån flickvän, men hon brukade liksom borsta tänderna. Nu vet jag att vissa gör det på sina hundar men långt ifrån alla.
Toastare

2008-01-30 15:28
Carlos_Lopez, hetsade inte upp mig... skämtade mest. Ja, om man inte själv borstar tänderna på sin hund.. vilket jag gör.. så gör de inte det själva.

men så äckligt är det inte..

2008-01-30 15:37
^^

Jaha okej :) det är internets fel..
Ne dom gör ju inte det va...

Men, Lite äckligt kan det väl vara ändå?
Liksom, till exempel:

"Kom här Måns så ska vi tvätta tassarna efter promenaden
där du slickade på lite fresh poop.
..Mmh, slickar du mig i ansiktet din buse? Så söt du är..."

tänker mest på bakterierna o sånt som säkert sitter kvar i hundens mun ett tag.
Men okej, det är säkert inte Så äckligt som jag kanske får det att låta och
jag förstår hundägarna, så se mitt inlägg lite mer som en fotnot kanske.

2008-01-30 17:41
hundarnas munnar blir sterila på ca 30 sek
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE