I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filippinerna

Övrigt - Blandat

2008-01-25 19:02

Filippinerna

Nästa måndag flyger jag till Manilla, 3 veckor senare går mitt flyg hem från Cebu. Under den här tiden ska jag dyka, sola, rehabilitera mig och bara allmänt ta det lugnt.

Så gott folk, ni som varit i Filippinerna, har ni några tips på vad jag bör göra? Jag är inte särskilt imponerad av jättelånga sandstränder med mycket turister, så Boracay är redan borträknat. Och på vägen mellan Manilla och Cebu tänkte jag stanna i Donsol typ 2 dagar för att simma med valhajarna.

Alla andra tips uppskattas också, men kan säga att jag varit ute och rest en del förut så det mest grundläggande kan vi skippa.

Rehab is for quiters.

2008-01-27 00:03
Tja

Fan vad skoj! Har varit i Cebu många gånger. Vi har släktingar där ( Mamma är från Filippinerna)

Dra till alla "malls". Ayala och SM. Fördriva tiden. Finns många butiker o kika runt i. I centrala Cebu City kan du dra till Santo Niño kyrkan. Häftigt o se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-31 08:20
bra dyk finns pa moalboal, det ligger pa cebu-on. fyra timmar fran cebu city.
Annars maste du till Siquijor, underbart stalle, fullt av harmoni. Pa vagen dit kan du stanna pa Bohol och besoka Chocolate hills, ta en snabbis pa negros for att sedan hamna pa Siquijor, vi hade 19 dagar i filippinerna och han med mycket, besoka apu island, bra dyk ocksa, en liten o soder om negros
dannyM_

2008-01-31 21:50
Ok, jag tipsar då om Bantayan Island (norr om Cebu, buss 3 timmar till Hagnaya, 1 timmes båt färd till ön). Finns en hel del svenskar där. men Långt ifrån överturistat. finns fina stränder (utan utlänningar), mycke djungel (bara hyra moppe o åka runt ön, finns mycke o titta runt på), dykning finns vet jag har dock ingen anning om huruvida det är bra eller dåligt. Väldigt välkommnande och vänligt folk. finns billiga bungalows där för typ 600 p per natt upp till 4000 för finare hotel rum. så du hittar nog din prisklass

allt från mig förlåt för en rörig text men är trött och sitter på laptop