I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Solrosfrö och pumpafrö, förslag på fler?

Övrigt - Blandat

2008-01-25 02:43

Solrosfrö och pumpafrö, förslag på fler?

Tjena!

Nu e det så här att jag har fått ett litet beroende på nätten! Jag bestämde mig för att sluta småäta massa feta saker på natten när jag blev sugen och tänkte att jag skulle fixa ett nyttigt substitut.

Jag har alltid diggat solrosfrö, så jag köpte en påse sånna, sen så såg jag pumpafrö som jag aldrig smakat, sjukt goda!

Nu e det så här att jag rostar dom på en panna med lite salt...

Har nån mer förslag på saker man kan rosta eller förslag på något annat i stil med frö, naturgodis eller liknande nyttigare snask :)

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-01-25 02:47
Olika slags torkade frukter. Drar du i dig frön eller nötter så är det lätt att du får i dig för mycket av det. Det är gott, men lätt att käka en hel påse bara sådär. Inte bra. Aja baja!

Annars kan du ju köpa morötter, gurka eller andra slags grönsaker. Morotspinnar är crazy good att gnaga på.
 Varför är folk så dumma?

2008-01-25 02:52
soyabönor,  mycket proteinrika.

Sen alla möjliga grönsaker med nån najs dipp som du gör själv, med lite lowfatcremefraiche och kryddor.

Eller hemmagjord guacamole som e fett gott :) .

sen kan man skära ut små fyrkanter ur bröd och steka upp dem med kryddor.

Sen typ vindruvor är sjukt gott och perfekt packat av naturen för att passa som snacks.
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-01-25 02:57
Vi kan räkna bort torkad frukt helt och hållet, det tycker jag (tyvärr) e vidrigt!

Ni tänker i lite mer förberedda vägar. Nu snackar jag om saker man kan ha i skafferiet/kylen länge och viktigast av allt, som räcker länge! Pumpa- och solrosfröna har jag haft nu i 2 veckor, käkat varje natt nästan och har inte ens kommit till hälften.

Grönsaker med dipp is the shit! Men det e samtidigt att man ska ha färska grönsaker hemma, creme fraiche och sånt.

Tänk er natt, flickvän sover (inte för mycket ljud), ni e sugna på något salt eller sött :)

Pojo, e soyabönor goda? Jag avskyr kidneybönor mest av allt i hela världen!
En del av Skåne Massiv.

2008-01-25 03:01
http://www.risenta.se/Sojabonorrostadesaltade.htm

Tänkte på rostade sojabönor... som e rätt najs.

riven kokos är också bra, behöver ingen tillagning, smakar ganska sött och räcker hur länge som helst. (om man gillar kokos)

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-01-25 05:59
Pistagenötter är gott, om det är nyttigt vet jag inte. Finns väl massa olika sorters nötter, valnötter, cashewnötter, mandlar osv osv som man kan äta. Russin är ju sött och håller länge också, blandas gärna med söt mandel. Osäker på nyttighetsfaktorn här också men det borde va bättre än godis och chips tycker man.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-25 07:11
Blir ju inte "jättenyttigt" om du ska hålla på steka runt och ha dig, hehe..
be the change

2008-01-25 07:14
Man behöver inte steka saker i smör/olja.. försök att baka pinjekärnor i ugnen tills dom blir bruna typ.. gott.

2008-01-25 07:15
frukt is the shit. fruktsallad.
We call them winerbrods.

2008-01-25 07:17
My bad, är trött. Men det är ju inte det "smidigaste" heller, om hans flickvän nu ligger och sover.. Hehehe,  Kranvatten+Knäckebröd iz da shizznizz
be the change

2008-01-25 07:17

Inte torkad frukt.. torkad frukt is ..not at all the shit.

2008-01-25 07:28
JackVegas - åh. knäckebröd... det ska jag äta nu. har hemmagjord ajvar och amazing fetaost i kylskåpet... leksands knäcke med ajvar. oh my gawd.
We call them winerbrods.

2008-01-25 08:44
Torkade tranbär är ett fantastiskt tilltugg ifall man får ett bra pris av sin lokala langare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-25 08:51
amfetamin - var finns sånt?
We call them winerbrods.

2008-01-25 09:02
Tror att Parrot/NaturesDyraste har sånt i vanliga matvarubutiker. Sedermera har bl.a. Hemköp egna torkade tranbär o.s.v.

2008-01-25 09:11
"egna torkade" höhö...jag ser det framför mig...backstage på hemköp..nä, nu slutar jag.

tack. ska testa.
We call them winerbrods.

2008-01-25 09:43
Njae, de är nog inte affärstillverkade utan snarare KMOS (Köp/MärkOm/Sälj).

2008-01-25 10:39
passa dig för vindruvor!

det är egentligen zeppelinare fyllda med socker
AIK

2008-01-25 12:28
amfetaminpsykos - lite offtopic. i en annan tråd så skrev jag att jag är platoniskt förälskad i dig, och frågade om du vill vara min kompis. men du svarade inte.
We call them winerbrods.

2008-01-25 19:20
skunkafied

Jag trodde det var en retorisk fråga. Hur fungerar kompis o.s.v.? Sådär häftiga kompisar som kidsen i The Breakfast Club?

2008-01-25 19:33
Jag har ett vinäger beroende, så min fix är:
fin hackad tomat, finhackad lök som man rör i hop. slänger på vinäger lite olja och salt, peppar italiensk salladskrydda. Jag kallar det för hemma salsa.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-25 19:39
Det är massor av fett i nötter.

Fast bra fett, itne chipsfett.
nej

2008-01-25 20:30
smaksatta riskakor.   Fanskapen överlever en atomvinter.. innehåller i princip ingenting. Antagligen svindyra..  morsan frossar i dem. :P
mama said knock you out
Skivsamlare

2008-01-25 20:39
Rostade majskorn med chiliöverdrag(?)!
Väldigt gott, men man blir lite ostkroksflurig om fingrarna så det gäller att ha papper att torka av sig på om man vill t.ex. skriva på ett tangentbord
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2008-01-26 04:51
amfetaminpsykos - såja, överanalysera mindre. det hade räckt med ett ja / nej. du kan vara judd nelson så är jag molly ringwald, så har vi vår egen breakfast club.
We call them winerbrods.

2008-01-26 17:02
skunkafied

OK, kompis!

2008-01-26 21:54
Tack för alla tips! Rostad majs var klockrent, smakade det för länge sen men hade helt glömt att det var så gott!

Nu har jag en efterlysning!

I "turklivs" brukar dom ha nötter och frön. Det finns ett märke som har sjukt mycket olika typer av nötter etc som har en blå platsförpackning, dom e väl kända för sina saltade solrosfrö (dom med svart/vitt skal). Någon som vet vad märket heter?
En del av Skåne Massiv.

2008-01-26 21:58
Pistagenötter - bäst.

2008-01-27 00:30
cashewnötter e goast, lätt
Producent

2008-01-27 12:48
orkade inte läsa allt. men om du ska sluta käka pga att du vill bli smalare. sa käka inte frön/nötter/torkad frukt. det är megafett, även om det är bra fetter.. du ska däremot ha det i sma mängder i mat tillexempel. men absolut inte käka som substitut för mat!

käka vanlig frukt och grönsaker... fixa frukten och grönsakerna innan du sätter dig framför datorn. och ha dom i en skal eller nagot..

ps
nötter är ungefär lika bra som att klämma i dig chips om du vill ga ner i vikt
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-01-27 14:01
Det handlade väl mer om att reglera just det nattliga småätandet och inte kosten överlag.

2008-01-27 14:54
skunkafied F26

vad är ajvar? ditt egena ord för kaviar?
work some magic

2008-01-27 15:05
brodin.

ajvar är en paprikasalsa typ.

2008-01-27 20:54
fyra F24

Precis som amfetaminpsykos X27 sa så handlar det om det nattliga! Jag sitter ofta uppe vid datorn på nätterna, har lite att göra och då kommer småätandet krypandes! Kan tillägga att jag slutade röka för en månad sen, så jag skyller lite på det också, för på nätterna var det skönast att gå ut och ta några nattacigg och lugna ner sig :)
En del av Skåne Massiv.

2008-01-27 21:29
Rostad majs e sjukt gott..

Sen kanske du ska sova på natten? Häll i dej en gainer eller något med välbalancerade kolhyderater och bli mätt. Då borde du ju inte bli hungrig
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-01-27 21:32
melonnötter om ingen har skrivit det. främst vattenmelon.
kom ihåg att naturgodis också är godis.

russin är annars gott.
"Shut up boy or I'll cut you up and make 2 midgets out of you!"

2008-01-27 21:39
Paprika? bara o kärna ur o tugga på :) hur gott som helst :)
Skivsamlare

2008-01-27 23:42
Eller för att citera min morfar "Jag äter gurka som godis ja" (Jag tänker inte upprepa det lika många gånger han har sagt det men, ja det är ju faktiskt ett gott alternativ.)

När jag va yngre brukade jag snusa gurka, väldigt bra för att stimulera rastlösheten i munnen(som man kanske får om man slutar röka, eller snusa).
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2008-01-28 01:03
Jag åt sånt där för nått halvår sen. men det resulterade i att jag sedan spydde 3 gånger efter jag ätit sådana. Nu tål jag inte ens lukten av det så blir jag spyfärdig.

Så jag håller med om riennevaplus...ät inte för mycket..testa något nytt
CH klad o dä

2008-01-28 10:44
ToyboY

Snacksande på natten kan förrutom ren hunger oftast bottna i ett behov av stimulans genom småpillet med händerna och tuggandet. Klassisk tomgångsätning m.a.o.