Korridorsrum i Lund
Dags att flytta snart. Vart är det fetast? Hur ligger de olika ställena geografiskt? Vilka nationer eller andra grejer av intresse ligger nära o.s.v? Jag vet bara var Vildanden ligger och Sparta på ett ungefär.´Har varit på Vildanden ett par gånger, riktigt trevligt. men fortfarand elite osäker.
Kultursnobb
Toastare
2008-01-22 23:14
vildanden, jag är uppvuxen på väster. deras kvarterspub har över 200 ölsorter.. du har en bastu du kan låna och det tar 5-10 minuter med bussen in till centrum.. du cyklar lika snabbt. de andra ställena är skit.. men är du inte lite sent ute? det är inte det lättaste att få studentlägenhet i Lund.
Jag skyller allt på Emma!
Har stått i kö nu på afb i ett halvår typ...och jag tror inte jag kommer flytta in förrens strax innan eller efter sommar endå så jag har väl en ganska stor chans, eller?
Kultursnobb
Toastare
2008-01-22 23:23
ingen aning..jag är lundensare och står bara i passiv kö hos LKF och har gjort det i 5 år så jag kan flytta in i en våning i centrum ifall jag någon gång skulle vilja flytta tillbaka :) iaf är vildanden bäst.. sparta är fult.. parantesen på fäladen är också skabbigt.. sen finns det ju ulrikedal eller vad det heter som ska vara bra.
Haha! Sparta o Parentesen skabbigt säger du? Jag som tyckte Vildanden var lite små ruttet (i äkta charmig/mysig student-anda såklart!)
Kultursnobb
Lyssna inte på BountyBoo. Hon talar i tungor, i nattmössan och är allmänt felinformerad. Korridorsrum ska ligga på söder eller möjligtvis, om det krisar riktigt, centralt. Detta vet alla lundensare med självaktning och det är bara gamla, tjocka ölbaroner, pizzabagare och förvirrade dessertörer som har fått för sig att Vildanden skulle vara acceptabelt. Hooka ett rum på Ulrikedal. Du kan skicka tackkortet senare.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Toastare
2008-01-22 23:44
ja, de andra är ännu skabbigare!
de andra ställena är skit.. Det var ju inte lite partiskt, du...både sparta och vildanden är riktigt bra.
•pave paradise•
BountyBoo F27 Lkf är riktigt svårt att få lägenhet med. dom är riktiga såna "vem fan är du vi lundare håller ihop dessa lägenheter e för oss ingen annan" ...
Jag vet dock ej om du bor i gbg längre? eller gjorde det men om du gör de så kan du ju hälsa lund´s lkf tjänst hej då .
Om du inte .
1 har jobb i lund
2 bor i lund (på något sätt?)
3 har någon anknytning till lund. (genmo jobb,boende osv)
så ser deras polisy ut. sjuk e den, så sa dom till mig sist ja ringde som va kanske 1 år se och tänkte kolla hur man får lägenhet då ja bodde utanför staden .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-01-23 13:34
spöket, jag vet..jag är lundensare. stod i passivkö i typ 1 1/2 år sen fick jag exakt den lägenheten jag ville ha efter att ha stått i aktiv kö i en månad. De tapetserade om och bytte golv också innan jag flyttade in, fastän de har som policy att inte göra det. Men eftersom mamma bodde i LKF radhus i samma område hade vi samma områdesvärd och då fixade de allt. jag bor i göteborg, men är ju född och uppvuxen i Lund..men mamma och pappa har varit LKF hyresgäster länge (inte nu längre dock då mamma bor hos privat hyresvärd och pappa i bostadsrätt) och jag själv är en skötsam gammal LKF hyresgäst. När jag flyttade ändrade jag min köstatus till passiv igen..
Jag håller inte alls med Bountyboo. Alla jag känner/känt på Vildanden försöker komma därifrån.
Vad ska du läsa förresten? Är det ekonomi eller något tekniskt så kan du hoppa vildanden direkt, tar runt 45 min att gå från vildanden dit. Kring vildanden finns det inte ett skit att göra och närmsta affär är som vi alla vet Netto, vilket är Lunds sunkigaste butik med absolut sämst sortiment (händer dock att kassörskorna är väldigt söta). Sen att det ligger mitt emot ett semiindustriområde är väl inte så fantastiskt charmigt heller. Ulrikedal, Sparta, Tomegapsgården, Spoletorp, Gyllenholm och Studentlyckan går för mig alla före Vildanden.
They have gun control in Cuba. They have universal health care in Cuba. So why do they want to come here? – Paul Harvey<br> ___________________<br>
Jag håller inte heller med Bountyboo.. Precis som Rohdin säger är vildanden inte att rekommendera om man läser tekniskt eller ekonomi. Vildanden har längst till nästan alla utbildningar på universitetet. När det gäller skabbighet har AFB succesivt renoverat sina korridorer på alla boende de senaste åren så standarden är hyfsad på de flesta ställen.
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Rohdin P22 Kommer hålla mig till mitten. Just nu pluggar jag Praktisk Filosofi på kungshuset, efter det kommer jag nog försöka ta mig in på Visual Culture eller kanske MKV som båda finns på SOL
Kultursnobb
Beror lite på vad du ska läsa. Jag bor på vildanden och trivs riktigt bra. Kom till min korridor, jag behöver en herbman här... VIldanden är riktigt bra, speciellt nu när det blir varmare.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Haha...ingen håller med BountyBoo..
•pave paradise•
jo jag!
ASUL: Ljug inte! :O
•pave paradise•
Toastare
2008-01-23 17:41
jag bryr mig inte lhabia, de är stundenter ..sånt flydde jag ifrån Lund för. Så jag vet bara hur det är att nyttja vildandens bastu, dricka ölen på den bästa kvarterspuben i stan och äta världens bästa pizza.. jag är inte uppvuxen på själva vildanden.. det är grått och fult. jag gick på dagis där.. men alla vet att väster är bäst. så lyssna inte på mig :) jag säger bara att området är bäst. ASUL tack!
Väster är bäst! Kommer alltid vara bäst och har alltid varit bäst i den här staden. Bäst med väst: Så lite studentikosa teknister i overaller som möjligt i den här staden.
BountyBoo: Det är ju fortfarande din egna åsikt, jag kanske tycker att någon annanstans är bäst, och det gör nog alla andra också, eller hur? Hihi :)
•pave paradise•
Rosengård FTW.
•pave paradise•
Parentesen eller Ulrikedahl! Studentlyckan är sjyst men om jag inte är helt ute och cyklar så har de inga ettor... Men då kan du iofs bo ihop med någon. Sen rekommenderar jag inte direkt dig att bo i korridor. Har du otur hamnar du i en sunkig där ingen bryr sig. Förra året fick de stänga en del på Delphi för att det fanns över 25 olika slags småkryp i köket. Not so nice.
Skåne!
jag tyckte lappis var skitsunkigt, och man får intrycket av att Lund korridorer är värre.
DIF!
vissa delar av smålands nation håller ju me måttet. ligger nära banggatan där malmöbussarna o de andra går(jag går på 5min) o en rak gata upp o där har du mårtenstorget. i tornet(du fattar när du ser) så finns de bastu o sådanagrejjer, ska även finnas fotolabb på smålands me. fin publokal me, billig öl.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Toastare
2008-01-23 19:49
bankgatan går bussarna från.
haha ja ser felstav.. mena bankgatan.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Lyssna på Bounty hon vet vad hon snackar om. Vildanden äger!
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Jag skulle skippa korridor. Jobbigt att bo med snorungar som flyttat direkt från mamma och aldrig lärt sig diska... Har bott i lägenhet på Studentlyckan och på Ulrikedal innan jag lämnade afb för ett bättre liv på väster ;) Båda var väl ok boende, lagom centralt men ändå lugnt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vildanden äger INTE! Sjukt bull område, bara grått och enligt ryktet finns det även en blottare som gillar att visa sig med jämna mellanrum. Långt åt helvete dessutom.
Skåne!
Blottare? Det är ju hur maxat som helst!
Kultursnobb