I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Malta i sommar

Övrigt - Blandat

2008-01-13 10:48

Malta i sommar

Funderar på sticka till malta till sommaren.
Ni som har varit där, vilka stder är värda att besöka?
Sen unrar ja såklart vilken stad har bästa tanden samt bra nattliv?

2008-01-13 15:38
malta är soft som fan, när ja var där nere bodde jag lite utanför  st julian som är ett partyställe kan man väl säga riktigt trevligt bra nattliv. bara glädje.  
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2008-02-12 18:43
jag var där förra sommaren i en vecka. vi åkte runt rätt mycket och kollade på massa sevärdigheter, typ gamla ruiner och gamla städer. om du vill åka runt så är det helt klart värt att köpa ett busskort, kommer inte ihåg vad det kostade nu, men hur som helst är det billigt med buss och de går överallt. 

när det gäller stränder så är det få ställen som har sandstrand, det är vanligare med sten och så. uppe mot norr fanns det en del sandstränder men där var det sjukt mycket folk.

ön gozo som ligger norr om själva huvud ön är helt ok att åka till. om du åker i juni så kommer busstrafiken inte gå för högtryck än så det är svårt att ta sig runt billigt. 
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2008-03-19 12:50
ska du till malta måste du åka till comino och bada i den blå lagunen ;) sen finns det en massa olika badplatser och stränder som är otroligt härliga att bada vid! golden bay tex :) 
i st julian var det ganska mycket drag =) även valletta var helt okej när jag var där. man måste bara hitta rätt ställen att festa på, men det brukar vara hela gator.

2008-03-26 18:02
Riktigt bra ö, va där för 2 år sen och det var galet soft!

Vill man ha en chill semester, funkar det, vill man ha party funkar det.

Rekomenderar att åka till S:t Julians, där du har det bästa partylivet, men det är inte överdrivet a la "går inte att sova på nätterna för allt liv".

Maten är underbar, särskilt nere i hamnen i S:t Julians, riktigt nice.
Jag var där under fotbolls-VM och det blir jävligt bra stämning då halva ön har italiensk bakgrund och andra halvan engelsk. Mycket schyssta pubar och nattklubbar och riktigt bra priser. Var på bla. ett ställe där man fick ett helrör med Redbull för 200:-

Åk dit, du kommer inte ångra dig!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2008-03-26 18:03
Just det, finns grym shopping oxå om man är ute efter märkeskläder etc. till bra priser.

Antingen tar man bussen (för ett par spänn) till huvudstan Valetta, men det ligger en modegalleria i S:t Julians oxå...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2008-04-04 20:11
Ska bo på 115 Apart Hotel där i sommar, ligger i Sliema, men vad jag förstår ska det vara ungefär samma ställe som St Julians.

Låter underbart det ni kommenterar stället med.
Vad kostar en simpel öl ute?
DIIIF

2008-04-07 20:45
Jag flyttar till sliema nästa månad du får höra av dig här på whoa så får vi dra ett par bärs antar att jag har hittat ett par fina uteställen då också ;D
Montana luktar gott