I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur tar man någon med storm?

Övrigt - Blandat

2008-01-13 01:51

Hur tar man någon med storm?

Jag satt och snacka med en tjejkompis som dejtat en massa killar men säger att hon aldrig hittar "the one".
Så jag frågade vad felet var på killarna hon dejtat, hon sa att hon ville ha en kille som tog henne med storm.
Med storm? sa jag
Ja ,du vet sweep me of my feets, säger hon
Jaha.. sa jag bara fastän jag inte riktigt hajja vad hon menade men brydde mig inte heller för den delen.

Men sen så har jag sett på diverse trådar här på whoa att detta med "ta med storm" nämnts ett antal gånger, så nu undrar jag vad menar ni med att ta någon med storm?
Hur gör man det?

Peace up ,whoa stay down

och vem fan är du?

2008-01-13 01:52
man är to good to be true liksom..allt är perfekt

2008-01-13 01:53
Har man sett tillräckligt mycket sex & the city där några 40+'are diskuterar samma begrepp inser man att det är hos individen felet ligger och inte i de potentiella partners de haft.

Släpp tv'n :P

2008-01-13 01:54
är man inte beredd att jobba på nåt är man fucked helt enkelt.

2008-01-13 01:56
är man inte beredd att jobba på nåt är man fucked helt enkelt.

word..
och vem fan är du?

2008-01-13 01:58
pipedreams

2008-01-13 02:04
trodde att det var nar man blev sadar galet kar och precis allt klaffar.

fan, sex and the city var faktiskt ett javligt altande program.

jaja, en liten pytte fraga bara. hur gor man om sina windowslatar till itune?
I´m with stupid--->

2008-01-13 02:15
vad är windowslåtar över huvud taget

2008-01-13 02:21
Det är när tjejens säger att du är ett underbartspöke!

2008-01-13 02:47
bara meteorologer som kan det där..

2008-01-13 09:56
det beror väl på vad man gillar...
för mig betyder det att humor klaffar, att intelligens klaffar, att åsikter klaffar
inget jävla fång rosor och tacky shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-13 10:22
fråga carola
AIK

2008-01-13 10:59
det är ju helt olika från person till person. Att tas nån med storm betyder ju att den personen tycker att allt man gör är perfekt, in i minsta detalj. och sånt skiljer ju sig från brud till brud.
att ta en kille med storm betyder bara att man släpper till direkt.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-01-13 11:54
det är när man står i en mörk skog å hoppar fram framför nån stackare

2008-01-13 11:57
987 X4
att ta en kille med storm betyder bara att man släpper till direkt.

haha word

2008-01-13 12:03
Jag tror för övrigt det är en viss och inte så obetydlig skillnad mellan att bli tagen med storm och att bli tagen av en (an)storm(ning). Vissa ser inte skillnaden, andra bryr sig inte. Att allt skulle vara perfekt tror jag inte på för en sekund. Personen kanske är perfekt för dig, men alla måste kunna se igenom bullshit, sålla, ta det goda med det onda för att någonsin kunna bli tagna med en ordentlig storm tror jag :)

Peppis
Haha är att ha samma åsikter att "bli tagen med storm" eller vad menar du? :D Det låter inte som en initial storm, snarare som en skön efterföljande bris. Men vad vet jag, jag har aldrig blivit "tagen med storm" :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-13 12:17
jag menar det jag skrev. att ngn tar mig med storm innebär att allt klaffar. för andra betyder det romantiskt bullshit i stil med rosor o choklad. urk.

2008-01-13 12:29
att bli tagen med storm är bara en myt. ska man vänta på någon som tar dig med storm lär man vänta resten av livet. sånt händer bara på tv.
We call them winerbrods.

2008-01-13 12:33
Peppis
Hur kan allt klaffa med storm? tar ju lång tid att lära känna folk.

2008-01-13 12:56
Användaren är inloggad skunkafied F26 - "men jag är inte bitter" ... =)

still, it's the truth.
It's only gay if balls are touching

2008-01-13 12:59
tagen med storm är som det heter, så  det gäller att ha koll på vädret, vill man bli riktigt kär ska man åka till kansas... baah
shimmy shimmy yo

2008-01-13 13:02
Kupo - haha nja, klart det var surt när man upptäckte att livet inte är en disneyfilm :)

när man går in i ett förhållande känns det liksom mer angeläget att bli respekterad och älskad, och att inte fastna med en destruktiv partner...än att vara dunderförälskad.
We call them winerbrods.

2008-01-13 13:02
Jag tycker att Hagamannen verkade få till det där rätt bra.

2008-01-13 13:12
erkan- jag personligen lär känna folk innan jag tar ngt romantiskt för givet. men om man sitter o diksuterar och allt stämmer, då har jag tagits med storm.

2008-01-13 13:44
Peppis
Hur länge måste du diskutera då? När inträder den sk stormen? Om allt stämmer efter en timme betyder det ju inte att allt stämmer om 2 dagar eller 2 månader, när slår blixtarna ner? :)

2008-01-13 13:50
det är väl de som är hela grejen med en storm.

2008-01-13 14:18
smack på bara
mickelito - en Nalle Puh figur?

2008-01-13 15:27
haller med peppis. annars sa snackar ju vi om en foralskelse och det ar detsamma som "lova at first sight" ungefar och handlar val mer om en attraktion an nagot langvarigt
I´m with stupid--->

2008-01-13 15:51
Det finns inga genvägar, försöker man ta en blir det inte rätt.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2008-01-13 16:30
Ja, precis. Ni är ju konstiga, man ska drabbas av en storm men allt måste klaffa. Man ska känna sig plötsligt drabbad av att någon passar en bra. Definitionen av en storm är ju att den är kaotisk och att man står maktlös inför den. Om något så borde väl att bli tagen med storm innebära att man känner en plötslig attraktion som man har svårt att kontrollera eller nått...Ni kör värsta kungen-resonemanget ju. "Det sa bara klick", "oj, vilken storm", när det var Tarras som höll i kameran...

Man kan inte få storm och dissa storm samtidigt :D

2008-01-13 16:32
fast...jag tycker att "en plötslig attraktion" inte innebär att ngn har tagit mig med storm- då har ju bara personen lyckats göra mig kåt. rätt stor skillnad där.

2008-01-13 16:34
Peppis
Så all attraktion är sexuell och allt annat är baserat på överväganden?

2008-01-13 16:49
nej men du sa ju just att att bli tagen med stom handlade om en plötslig attraktion

2008-01-13 16:54
Ta mig med storm gör man enklast genom att visa att man gillar att sjunga & dansa, som i motsats till typ jobba och tråka. Fast ofta känns det som att jag är rätt ensam om att tycka så?
Moderator

2008-01-13 17:44
Kupo Alla tycker väl bättre om att sjunga och dansa än jobba och tråka?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-01-13 18:02
bah man är nog bara påverkad av alla Hollywood filmer där någon säger något djupt och passionerat i hällregnet.
ge mig något som börjar oskyldigt för att växa fram till något större.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-13 18:03
Användaren är inloggad KaptenKrok P22 - man skulle ju kunna tro det.

2008-01-13 18:27
ayaros
Det finns plug ins att tanka... Sök på google.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-01-13 18:28

"Ni är ju konstiga, man ska drabbas av en storm men allt måste klaffa. Man ska känna sig plötsligt drabbad av att någon passar en bra. Definitionen av en storm är ju att den är kaotisk och att man står maktlös inför den."

Word.

2008-01-13 19:11
Peppis
Och du sa att en plötslig attraktion bara är det samma som att bli kåt? Jag tycker det låter lite som att du förkastat tanken att man kan bli kär i eller vara väldigt attraherad av någon utan att veta massa saker om personen, vilket är lite tråkigt kanske... Att "lugnet efter stormen" (hoho) kan vara minst lika bra om inte bättre, är en annan femma.

2008-01-13 19:49
Tagen med storm = allt ska klaffa? Vilken planet lever ni på?

Jag blev nyligen tagen med storm, jag visste inte ens att det var möjligt men jag har nu fått uppleva det själv. Det kom som en chock, för båda två. En osannolik attraktion som skapade problem precis lika mycket som det skapade passion och närhet. Allting klaffar verkligen inte, vi tycker inte alls likadant om mycket och vi lever på sätt och vis helt olika liv. Ändå finns någonting så starkt där, som båda har svårt att greppa. En mycket konstig upplevelse men helt fantastisk. Jag ville inte, jag kämpade emot men stormen överrumplade mig verkligen och här står man helt oförmögen att styra någonting.

DET är att bli tagen med storm!

Anser jag.. :)

2008-01-13 19:52
Användaren är inloggad Clajlo F22 - dammit, jag vill också. :/

2008-01-13 21:29
Clajlo
Coolt, i agriii :)

2008-01-13 21:50

ja, det anser du och erkan da. och andra inte.

verkar helt uppenbarligen vara en definitionsfraga.

I´m with stupid--->

2008-01-14 01:44
haha Clajlos låter vettigast
och vem fan är du?

2008-01-14 09:11
Ayaros

högerklicka -> öppna med -> välj standarsprogram -> klicka i "använd för alla filer av denna typ" -> välj itunes.

(varför någon nu skulle vilja göra det... itunes är djävulens påfund)

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-14 12:14

man träffar en person och egentligen vill man vara lite svårflörtad med personen är så underbar så det blir pang på!

De där med att allt ska stämma tror jag bara är bull shit, finns ju en anledning till varför killkompisar bara är kompisar.Jag tänder inte på killar som är för "perfekta för mig".

2008-01-14 14:03
personkemi är ju en ganska stor del av hur wow-effekten blir. det finns många underbara människor därute men som kanske inte berör på ett gnistrande sätt eftersom kemin saknas.

samma sak med vänner. det finns vissa som man definitivt är tajtare med och det behöver ine betyda att de är finare människor än de andra. jag menar inte att det är hokuspokus som avgör men ibland är rätt tillfälle, rätt tid, rätt kemi det som avgör vem det blir.
Femme fatale

2008-01-14 14:47

Folk tjatar alltid om att jag har inte hittat min "soulmate", du vet den som avslutar mina meningar och har precis samma intressen och åsikter. Jag tror att olikheter dras till varandra. Ååh hon/han är perfekt för mig, så snygg, samma klädstil, musiksmak etc. Bullshit! Inte vill du vakna upp och se att personen som ligger bredvid dig, är du själv?!

Man tror ofta att man vet på ett ungefär hur man vill att "den rätta" ska se ut eller bete sig. Men yo kärleken är blind! Thats a fact!

Clajlo
Tror det var detta du upplevde. Du upplevde riktig kärlek där hjärtat tog över och ditt "fysiska tänkande" blev överrumplat. Vi människor har en tendens att lyssna på vad huvudet säger. Det är ingenting fel med det, det är ju logiskt. Men ibland blir det för mycket. Man känner ju ingen kärlek med huvudet, utan med hjärtat. Kärlek kan man inte kontrollera. Du blev taget med storm = Du kände äkta kärlek.

Jag tror att i dagens sexistiska samhälle blandar vi lätt ihop skönhet och kärlek. Skönhet finns också i kärlek, (detta är äkta skönhet, den som inte är fysisk) men den skönhet vi ser i media är oftast annorlunda. Den skönheten kopplas ofta ihop med sex. Har du en snygg kropp, ett bra utseende, bra självförtoende och utstrålning, är du attraktiv i mångas ögon. Detta är dock bara fysisk attraktion som inte har nåt att göra med kärlek.

Eller vad tror ni?

2008-01-14 21:04
förstår ni vad jag menar eller borde jag förstå vad ni menar, isåfall hur menar ni när menar det ni förstår? Om ni förstår vad jag menar, när jag själv försöker förstå vad det är jag menar, när jag använder mitt förstånd?! Om ni förstår? :)

2008-01-14 21:33
mc_pothead

jag förstod det du menade och låter faktiskt vettigt
och vem fan är du?