I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-12 01:51

Friends

För en tid sedan fanns det ett inlägg om hur "ni hittade kärleken", nu är min fråga hur hittade ni era vänner?Jag har kommit till underfunn med att jag e ganska mobbad och typ inte har så mycket vänner och dem vänner jag har, har inte direkt mina intressen men jag trivs med så jävla mycket det e skit kul och jag verkligen uppskattar det.

Men som sagt tillbaka till min fråga hur hittade ni era vänner?

2008-01-12 01:54
i skolan dem flesta iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-12 02:00
man tror att det ska vara lättare att hitta vänner än vad det är. vissa har ju självklart lättare fr det än andra, men vad är det som gör det? självklart krävs det mycket av en själv, att man ändå är framåt, social osv. men att gå från bekant till trygg vän, den processen känns rätt meck.

men förutom plugget så... har du ngr fritidsintressen? vad tycker du om att göra?
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-12 11:58
Gå på lite fester och så, tillslut kanske du har skaffat några vänner har du tur kanske du får en tjejs nummer på köpet också(om du nu inte har tjej)

2008-01-12 11:59
på playahead haha. fast jag har inte pa längre

2008-01-12 12:35
på låg och mellan stadiet hittade jag mina vännner.
träffar man någon nowadays som blir de bara bekanta/ytlig vän/festpolare eller nåt annat.

2008-01-12 12:35
but WHYY?

2008-01-12 12:40
De som har svårt att träffa polare är ju dem som inte är så vardagliga. Gillar du att sitta 4pers med ett varsitt flak öl runt ett bord och skrika högt till nån låt så kommer du få massor med vänner.

Ser ditt liv lite annorlunda ut och du vill ha ut lite mer av livet så blir det betydligt svårare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-12 13:16
Skolan... Det blir naturligt.
be the change

2008-01-12 13:36
För det mesta skolan, genom kompisar & typ helt på random, typ träffas på nån fest & sen börjar man hänga bara. :)
Mickaaaaaan.

2008-01-12 13:41
Mina två bästa vänner har jag kännt sen jag var mindre än 2 och de var 1 år gamla.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2008-01-12 13:43
Den större vänskapskretsen har man väl lärt känna genom skolan.
Liter roligt är dock att den som kan ses som min närmaste vän förut var lite av ett hatobjekt för mig. Tyckte hon var allmänt jobbig och störig överlag, men nu är vi tightare än jag nånsin varit med en polare förut.

2008-01-12 14:16
Börja träna någonstans, där får du ju automatiskt vänner.

2008-01-12 14:21
Dom jag hänger med nu träffade jag i gymnasiet, eller rättare sagt jag hamnade i samma klass med en av dom sen träffade jag hans kompisar som jag också kom överens med och här är man 10 år efter.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-01-12 17:22
närmaste vännerna är min kusin, en gammal barndomsvän (vi tränade dans tillsammans när vi var små, men började inte umgås ordentligt förrän typ 4 år sen) och en tjej som jag lärde känna genom en annan polare.

annars har man ju polare som man träffat på jobb, skola, genom annat folk och till och med på whoa :D
We call them winerbrods.

2008-01-12 17:54
via jobb,skola och andra fritidsintressen
shimmy shimmy yo

2008-01-12 18:10
skola, gamla jobb, gemensamma vänner, fester, festivaler, vänner kan man ju hitta överallt
en av mina närmaste vänner ringde upp mig lite random efter att vi kallpratat på bussen.

2008-01-12 18:56
När blir man för gammal för att fråga folk vilken musik dom gillar?
Jag känner mig för gammal och eftersom jagh inte vågar fråga så har jag inga vänner (musik är faktiskt viktigast, det var så jag träffade min smbo)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-01-12 19:30
Skolan är väl de flesta ifrån, sen kanske man träffat en del folk på olika fester... jag spelade även handboll i yngre dar så där fann man väl en del också... eller genom vänners vänner... fast de riktiga vännerna, det jag värnar och litar mest på är utan tvekan familjen och min pojkvän.

2008-01-12 20:15

Jag har fått nästan alla mina vänner genom att ha gått i samma klass, aktivitet eller träning någon gång. Sedan har det då utökat genom att jag lärt känna deras vänner och vännernas vänner. Ett fåtal har jag blivit vän med via internet, men de har oftast varit vänners vänner de med och på så sätt har man träffats sen halvt slumpmässigt.

Delam tange barat

2008-01-13 14:41
jobbe
mickelito - en Nalle Puh figur?