I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sjukaste drömmen ni haft?

Övrigt - Blandat

2008-01-10 12:36

Sjukaste drömmen ni haft?

Hej! kunde vara intressant vad för sjuka drömmar folket haft:)  jag har haft en riktigt sjuk dröm för 2-3 år sedan.

Hade just börjat träffa en tjej, och nyligen träffat hennes  familj.

Drömmen utspelade sig i en knarkarkvart (för alla er som spelar fallout2, typ så) med nerpissade madrasser efter väggarna och sånt fint.

Tror jag mjukstartade med att hugga henne far i bröstet med en yxa, och bröt sedan up bröstkorgen. Jag gjorde sedan samma sak på hennes mor och bror (det var ganska blodigt).
Sen så bröt jag även upp hennes bröstkorg, tryckte ner den igen och sydde ihop henne. Hon hade (vad jag tyckte i drömmen) en vacker gul-lila nyans som hudfärg. Jag la henne i en garderob med en typ säng i, eller ett skötbord. Såg på henne å tyckte att hon var underbart vacker och väntade på att hon skulle vakna. Precis innan jag själv vaknade så kände jag mig väldigt sorgsen när jag insåg att hon faktiskt inte skulle vakna.

Fint skärrad när jag vaknade den morgonen!!:P

din tur!

(Inlägget ändrat av Mabande 2011-01-28 19:57:09)

2008-01-10 12:45
jag drömde en natt att jag och 4 av mina bästa polare va vid nån sjö, och rätt som det va så drämde jag en av mina kompisars huvud ner i marken på en sten så han dog. sen la jag honom på rygg på stenen och skar upp bröstet och kasta ut alla organ och sånt, sedan tog jag en pizza slicer och skar ut en runt hål på insidan av hans rygg, drog jag ut det och la det på ett bord, och nu såg det ut som en vesuviopizza.. så jag tog en slice och började äta. mina kompisar satt också vid bordet och skratta o snacka som dom brukar. sen sa jag bara till en av dom som satt brevid mig att det smakade skit för pizzan var kall. sen va drömmen slut :P

ursäkta mina kassa meningsuppsättningar :)
Graffiti is like music for your eyes.

2008-01-10 12:49
haha skön dröm:P berättat för dina polare, hur reagerade dom? xD

2008-01-10 12:52
En av dom sjukaste drömmarna var när jag sprang runt vid en konstig kyrkogård och massa jedi buddhas började materialiseras ur marken och härja med lasersvärd. Fast det konstiga var egentligen att jag i drömmen var helt övertygad om att jag blivit galen och den tanken hängde kvar nån minut när jag vaknade.
Så jävla udda att vakna upp och tänka att man är spritt språngande vansinnig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-10 12:58
Jag satt på en stol och typ gungade mot ryggstödet. Plötsligt brast ryggstödet och jag skulle falla bakåt, jag vaknade och satte mig skräckslagen i sängen. Låter inte så farligt men fan va hemsk känsla.

2008-01-10 13:44
Jag har drömmer bara denna dröm när jag är sjuk eller vänt på dyngnet. Men iaf, jag drömmer att jag står längst bort på nån slags jättestor flygande matta och spelar cath the flag. Så helt plötsligt byter det perspektiv och jag flyger iväg jättelångt och det kittlar i magen. Sen står det nån och skriker jättehögt på andra sidan. Creeeeeeeeeeeeeeeeeeepy :D Den är obehaglig men rolig på samma gång. :p Fast skönast är att drömma när man ramlar ner i ett stup xD
God will forgive them. He'll forgive them and allow them into Heaven. I can't live with that.

2008-01-16 06:59

Min senaste psykdröm...

Det började i mitt hus och utspelar sig i mitt område. Det var krig mot Tyskland (Tror jag tänkte mig in i ww2).
Hur som helst, min polare sprang ut i kriget och jag fick herokänslan så jag sprang efter han för att "rädda honom" eller nått. Andra sekunden står jag en bit bortom mitt hus och tänker inte på polaren längre, iaf det kommer ett par tyskar skjutandes mot mig men deras gamla k-pistar skjuter jätte sakta och praktiskt taget lobbar in skotten... jag kunde bara gå åt sidan så missa skotten liksom. Men blev man träffad så stendog man (av nån anledning visste jag det).
Aja, dom besitter dessa skit-pistar och jag tror jag har en AK5'a och smattrar ner dom totalt. Lite längre fram finns en större dunge där jag hittar ett avsågat hagel och jag går genom dungen till ett skyttevärn där det sitter 2 tjejer med en KSP58b (Kulspruta) var och siktar brevid en kvartersgård. Helt plötsligt stormar det tyskar på vägen och det börjar smälla utavhelvete... Brudarna peppra som fan och jag börjar pumpa med min hagelbrajare och det var slakt asso. Aja minns inget mer, tror jag vakna efter de.

/ Då Narkolepsin inte kunde ta mig /

2008-01-17 22:43
jag drömmde i det som känndes som en timme att jag kollade ner på mig själv när jag sov sjuk jävla lammt

2008-01-18 08:15
Hade nyss en smått obehaglig dröm där jag först var ute med min familj och vandrade i vattenfyllda becksvarta grottor där både det ena och det andra skadedjuret huserade. Helt plötsligt ser jag på hela situationen uppifrån, allt vatten förvandlas till trögflytande vaniljsås och jag inser att jag måste äta upp delar av grottan för att jag och min familj ska kunna fortskrida. Precis när jag ska ta en stor tugga, av vad som först förefaller vara blåbär indränkta i vaniljsås med perfekt konsistens, inser jag att det som jag nyss fört in i min mun är ett stort antal råttor.

Vid första tuggan vaknade jag något kallsvettig.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-01-18 08:17
KSP58b (Kulspruta) var och siktar brevid en kvartersgård

Jag har någon skum form av hatkärlek till det åbäket :)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-01-18 09:14

inatt drömde jag, att jag drömde att jag var hemma hos nån tjej och försökte get it on men hon satt och läste, fnissade bara bort mig och sa åt mig att gå och hämta hennes byrå i hallen. jag var så jävla trött att jag kände att jag höll på att förlora kontrollen, men jag hämtade hennes byrå ändå och lade den i hennes säng.
Sen kom Claes Malmberg som var hennes farsa tydligen och jag skulle presentera mig men jag visste inte vad jag hette. sen vaknade jag ur drömmen i drömmen, och var sååå jävla säker på att jag var vaken på riktigt, men då kände jag att det låg en byrå bredvid mig i sängen haha, och jag blev skitskrajj, och just då var det nån som drog täcket över mitt huvud och började strypa mig och jag blev så skrajj att jag bara viskade "sluutaa..." haha sen vaknade jag på riktigt, något svettig.

2008-01-18 10:52
Jag hade en härlig dröm för ett par år sen som invålverade en struts, Jag går och handlar i ett vanligt köpcentrum (typ burlövcentrum :P) hel tplötsligt står en struts i grå rock och en hatt och stirrar på mig. Grejen är att strutsen har inget huvud och hatten sitter på halsen. Creapy!

Den börjar jaga mig och helt plötsligt står allt folk bakom avgränsningar och bara tittar på, mitt i min flykt dycker en trärot upp på köpcentrats golv och självklart snubblar jag på den.

Riktigt glad jag vaknade innan strutsen han fram :)

2008-01-18 11:20
Ni har ganska coola drömmar!

För 3 veckor sen drömmde jag att jag var på en släktmiddag, och hela släkten var sammlad. Jag går in på toan, varför vet jag inte. När jag går in dit, sitter jag själv vid toastolen, jag proppar i mig massa tabletter och snortar massa skit, jag ser att jag ser helt fuckad ut, ett stort smile och blodsprängda ögon. Jag kände avsky för mig själv, och försökte säga åt mig att sluta, men jag bara log mot mig själv, och tuggade i mig mer. Hur skulle jag kunna visa det här för min släkt var väl resonemanget, så jag dödade mig själv. Jag gick sedan ut från toaletten, och då ser jag en liten svart figur springa runt med kniv, och den vill min släkt ont. Jag försöker att stoppa den, men den lurar mig hela tiden till att skada min släkt. Jag lämnar tillslut huset, och alla har dött.
Jag kunde inte sova mer den natten.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-01-18 12:51
Inatt drömde jag att jag och några gammla kompisra drog till frankrike för att jobba på nån turistbåt. Väl i Frankrike får vi ett hus att bo i och helt plöstligt är alla övriga kompisar också de i Frankrike och alla sitter i vårat hus och har trevligt.
Ungrfär då stormar ett Silent Hill aktigt monster in i huset och börjar spy syra på allt ochb alla, vilket leder till dödsfall och massflykt. Därefter blev drömmen en actionfilmsaktig flykt från monstret innan den slutade med att jag som superhjälte offrade mig själv för att ta ihjäl monstret. Sen vaknade jag..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2008-01-18 12:58
Jag har haft flera sanndrömmar som slagit in 100%, tex en gång drömmde jag om att en kompis skulle vara med om en allvarlig olycka och jag berättade det även för flera. Dagen efter var han med om en allvarlig olycka och låg i koma 3 månader. Olyckan var nästan exakt som drömmen också. Det var heller inget han normalt gjorde så det "ändå hade hänt förr eller senare". Han själv fick aldrig höra drömmen innan olyckan så det kan ha påverkat honom omedvetet.

Det är lite budkap från andra sidan, mm det finns en andra sida...
Can I get a witness?

2008-01-18 21:22
drömde precis att 2 stycken försökte råna mig å en polare med pistoler, avväpnade den ena å sköt honom sen jagade jag ifatt den andra, en tjock rödhårig rasist, han sköt jag tills det var slut på kulor men han vägrade dö endå
känns som jag har sprungit fucking maraton är helt slut. hahaha fan vad jag älskar drömmar.
drömde att jag var mitt i andra världskriget för nåra timmar sen också. palla somna om nu haha
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-22 21:45
jag har alltid sjuka drömmar. den sjukaste hittills drömde jag för bara någon dag sedan. den var inte sjuk på samma sätt som ni som berättar om mord o shit utan den var sjuk på grund av den extremt påtagliga kännsla den gav mig.

det var någon övernaturlig man eller kvinna ( inte allt för olik döden) som utan att röra mig tog ut ett klot av energi ut ur mig. klotet var lite mindre än ett bowlingklot. miljön jag var i var helt svart och klotformat. energi klotet svävade men det var jag som genom min tankekraft fick det att sväva framför mig.

klotet var väldigt tungt och svårt att hålla svävande. det avgav det sjukaste ljudet och kännslan jag någonsin varit med om. ju närmre klotet var marken destå högre och intensivare blev ljuden. jag insåg att om klotet tog i marken så skulle jag dö. till slut tog klotet i marken och jag vaknade, men ljudet som var innan klotet tog i marken var helt utomjodiska. det var ett ljud som jag själv i vaket läge aldrig skulle kunna tänka mig. riktigt nasty faktiskt.

en allt som allt jävligt hotfull dröm
www.enigmatic.se

2011-01-07 23:44
Drömmer om att jag gömmer mig i en garderob, jag är liten- jag blundar, när jag kisar med ögonen ser jag "mitt" svarta hår. Hör hur soldater skjuter hela min familj i huset. Sen öppnas garderobs dörren, ljuset tänds och jag vet att soldaten ser mig....och bara går. Haft den drömmen alltför ofta..fattar inte heller varför, kanske ett annat liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-08 04:45
Drömde en jävligt intensiv dröm härom dagen.

Jag lyssnar på radion där dom berättar om en forskare som har byggt en raket som ska finna liv i rymden. Men forskaren dementerar att raketen kommer att bli jordens undergång om den skjuts upp. Så en annan forskare köper upp raketen och beslutar för att skicka iväg den. Plötsligt står jag framför denna JÄTTE lika raket på några klippor vid havet. Nedräkning börjar och jag får panik och tror att raketen kommer avge en massa eld från startpositionen. Men den går på gas eller något liknande och jag trycks iväg, minns att jag verkligen kände en tryckvåg från raketen och glider iväg. Raketen lyfter långsamt och försvinner upp mot himmelen. Sedan väntar jag spänt. Månen börjar efter tag skiftar färg och en obehaglig stämning byggs upp. Ett par färgstarka kometer i rött, gult och andra färger störtar mot jorden och människor i min omgivning flyr i panik. Jag springer runt i en stad med en massa grekiska/romerska statyer och byggnader. Sedan lyckas jag springa in i ett hus där min familj och vänner är samlade. Vi alla glor ut genom fönstret och ser en röd måne sakta tyna bort. Vaknar sedan upp.

Denna drömmen var sjukt lång. Den kändes som en evighet. Och den var jävligt snygg och detaljerad, inte alls så sluddrig som mina drömmar brukar vara.
pistol

2011-01-08 19:30
har många men absolut sjukast var nog när jag drömde att min dåvarande pojkvän hade skurit ut ett rutnät i min mage och stod på knä, kramade om mig och åt sig in i min mage. den var vidrigt verklig.

sen anser jag de drömmar som känns verkligast vara värre än de som är fyllda av monster som våldtar ens familjemedlemmar, drömmar där man knullar någon i sin familj eller annat lika roligt som hjärnan hittar på när man inte styr den.

en annan av mina värsta var när min dåvarande pojkvän (i drömmen) hade drogat ner mig i 3 månader för att han inte ville att jag skulle veta att han fått sparken, vi blivit vräkta och han stod åtalad för något jag inte minns. den var så jävla spot on på alla visuella detaljer att jag trodde det var verkligt. han hade dödat vår katt och skulle döda mig innan han tog livet av sig sa han och jag vaknade och var livrädd för min pojkvän i ett par dagar.

2011-01-09 13:54
Min sjukaste dröm lär nog ha varit följande:

Hela drömscenariot gick ut på att jag sprang från tusentals onda demoner och monster, sådana man ofta ser på skräckfilmer. Jag sprang först, eftersom att jag på något vis var hur skicklig som helst på att använda mig av parkour, haha..Längst bak var djävulen och försökte få tag på mig. Haha.

2011-01-09 15:12
att liverpool vann fa cup mötet mot united idag

2011-01-11 01:26
finns en riktigt soft drömtråd som är några månader gammal. gräv fram den så har du mer läsning

2011-01-12 00:00
Drömde härom natten att jag hjälpte en kvinna genom att bära henne på axlarna. Ungefär som man bär ett barn. Hon var super kort och utvecklingsstörd på något vis. Alldeles för korta ben, lite hobbit över kroppen nästan.

Jag gick några mil med den här saken på axlarna och hade någon slutdestination(visste aldrig vart). Men tillslut var vi framme. Allt slutade med att jag hade sex med den här varelsen, som tack för hjälpen?
Precis när jag skulle komma (i ansiktet på tanten/varelsen/mongot) så förvandlades hon snabbt till en gammal kompis från mellanstadiet.
Jag kände mig smutsig när jag vaknade....
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2011-01-12 13:37
vaknade precis innan velociraptorflocken skulle börja snitta och äta upp mig.

mina drömsmåbröder Riley och Riley (alltså 2 st av lillebrodern i Boondocks) hade sålt biljetter för en fight mellan mig och en struts, vilket eskalerade till en fight mellan mig och en flock strutsar, men när de sålde slut på ett stadium lika stor som emirates i london så tyckte de att det vore coolare med en flock velociraptorer.

det är fullkomligt vidrigt att stå på en plan med ungefär 50 000 vrålande människor runt sig medan en flock av det hemskaste djuret som funnits rusar mot en kan jag ju säga.

min drömvariant av velociraptorerna var dock utan fjädrar, men ändå...

2011-01-13 00:14
vroksjab P22

Precis när jag skulle komma (i ansiktet på tanten/varelsen/mongot)

skrattade högt åt din berättelse.
pistol

2011-01-14 20:48
junkgirl
drömmar där man knullar någon i sin familj
outch!
Konsertbesökare

2011-01-15 04:00
Var hemma hos en polare och slaggade när jag var mindre. Så va det sån sjuk åska ute, så slår blixten ner i huset precis brevid. lät så sjukt högt och så drömde jag att någon kastade ner en Cross från ett höghus med max varvad motor. De va läskigt :D
Moderator

2011-01-22 05:15
Jag slog ihjäl en kille med en hammare. Senare kom jag tillbaks till platsen och fann människan i delar varav en del hade bandage på sig. Var helt förbryllad av tanken att ta hand om en kroppsdel som inte skulle fungera. Men iaf, senare var jag på väg ner i en gång satt i en hiss typ, som egentligen bara var en platta, och på väggarna så fanns det flera akvarium och de var fyllda med helt bisarra fiskar. Valde att inte fortsätta efter halva vägen då fiskarna bara blev sjukare och sjukare. Så åkte upp igen och gick på en gata helt vanligt sen vaknade jag och var rädd för mig själv.

sjukaste jag haft på länge
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-01-22 12:00
Har haft flera konstiga drömmar, kommer inte på någon bra just nu bara.. Men hatar såna drömmar där man drömmer i drömmen, så vaknar man från drömmens dröm och man tror att man har vaknat IRL och så händer nåt hemskt.. Fett konstigkänsla iaf
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-01-24 22:04
Drömde härom veckan att jag var i ett stort kloaksystem med några, det var en massa stora rundagångar typ 5 meter diameter, som jag gick runt i som i en labyrit. Jag minns att jag letade efter "sista bossen", och man var tvungen att hitta speciella nycklar för att ta sig fram i tunnlarna... dom var nämligen förseglade med galler på vissa ställen. Sen helt plötsligt hittade jag och en polare en hiss som egentligen inte funkade men den funkande ändå. Och de var ingen vanlig hiss utan bara en typ stor glänsande choklad-liknande platta som man ställde sig på. sen när jag åkt upp till toppen på stället (som förvandlats till nått mer hogwartsliknande ställe) satt "bossen" där och väntade i en matsal. En vit klädd kvinna, rätt kuslig av sig, man fattade att de var nått lurt med henne. Men när jag gick närmare henne så förvandlades hon till en nära vän, fast med samma kläder osv på sig. //Har börjat med http://www.Ld4all.com // så jag hittade en tärning på bordet där "hon" satt (en röd tärning som jag föröverigt har på fönsterbrädan när jag sover). BAM!!! då märkte jag att jag drömde, la märke till allt som gjort att jag kännt att de va nånting skummt med de hela... Det var ett sånt isoleringstak, med typ 1cm tjocka isolerings platter. Jag såg hur dem flöt runt i taket och jag bestämde mig får å testa tärningen. Så jag gick från bordet där hon satt, kändes helt plötsligt som jag var full, och att hålla i tärningen var som att försöka balansera en hockeyklubba i handen... Så jag tappade tärningen och föll ner på knä för å kolla innan den hunnit stanna. tänkte på talet 4.. klart de va nummer 4 som låg och tittade mot mig. Slog den igen och tänkte på 5, samma sak. gjorde samma med 6...funkade lika bra. Nu var jag 100% säker på att jag drömde! JAg kände kontrollen! slagen gick rätt fort så jag fortsatte slå efter 6an visats, fast då viste jag att det inte fanns mer nummer på tärningen så han inte tänka på nått innan den stannat. Då blev de bara ett konstigt mönster med prickar på tärningen likt en blixt pil typ. sen vaknade jag!

Ni som inte gjort det borde kolla in http://www.LD4ALL.COM

finns en del att lära där!
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop