Minibarbygge [Bilddagbok if you will]
Yo whoa! Började bygga min minibar ikväll. Har väl hittills lagt ner 1 timme på att få upp något av en stomme. Har tänkt hålla tråden uppe och är rätt tacksam för tips på vad man kan göra.Just nu ser det ut såhär. Slutliga produkten är inte klar i huvet än, så jag kan inte säga hur det kommer att se ut. Men idéer finns och era förslag tas som sagt gärna emot.
Skön idé, har faktiskt funderat på samma sak..
be the change
Hittills har det varit riktigt najs med massa idéer som flutit runt i huvet. Är mest osäker på vad man kan ha som bordskiva. Vore schysst med nåt mörkt glas och nåt neonmotiv eller text under som lyser igenom. Bör ju inte vara allt för svårt med tanke på att man kan köpa ljusslingor.
Jag skulle inte satsa på glas, finns inget drygare ljud än glas som ställs ner på glas. Skulle hellre köra på typ dimmigt plexi, då blir det snyggt om man har ljus under det också.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Ska ju finnas fräscha underlägg så man slipper repor. Funderar också på om man skulle köra på en spånskiva eller liknande och sen mosaik eller nåt liknande material över. Blir nog billigare än glas.
jag tycker du har byggt själva stommen riktigt nice ;) jag håller med brunsås, dimmigt plexi o voilá så har du din feta bar :)
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa. Crew Fbg
fett.. fast jag tror endå det kan bli fett med glas
krrrrrrrra
Mörkt trä vore ju schysst, typ betsat i någon mörkröd ton... :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
försök hitta trä som är skrovligt och ojömt. blir sjukt snyggt. och så lit mörkt lack på det. Sen måste du såklart bygga ett par hyllor bakom baren att ha alla balla flasor på. ska försöka återkomma med bild
Klart det kommer hyllor bakom :) Schyssta tips hittils. Keep 'em comin'. Planerna för morgondagen: Bygga klart stommen.
när du ändå byger stomme kan du försöka bygga in två högtalare som går att koppla till nån mp3 eller liknande. Samt lite balla ljus. Fan vad jag blev sugen på att bygga en bar.
Jag kollade MDS förut. Tänkte att man kan bygga in ett bilsystem i skiten. Har iofs datorn med högtalare brevid, så plånboken får bestämma om det blir något ljud eller inte. Nu har jag nästan bestämt mig för att köra på MDF/plyfaskivor som "väggar" på baren. Super/varmlimma fast skumgummi och något grymt tyg eller läderimitation över. Fast det är ju ett tag kvar innan jag är där, så fortsätt att tipsa :)
Skit i billjudet det blir bara krångel iom att bilsystem går på 4 ohm och är i slutändan dyrare! Vill du ha högtalare inbygt i själva baren eller i hyllorna?
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Stackars hunden tror att du bygger en koja. :(
Göteborg på låtsas.
Auro: Va bara en idé som kom upp. Blir nog inget av det just nu. Tänkte att man kunde ha det i baren.hobbs: Det ska faktiskt påbörjas i sovrummet snart är det tänkt, men nu fick jag ju impulsen att bygga minibar. Så doggen får vänta.
Skivsamlare
2008-01-05 10:11
Nu gick mitt enda fungerande bits sönder, så ni får nöja er med
den här bilden för dagen. Hann inte särskilt långt :(
Det jag har gjort är att jag har stabiliserat hela konstruktionen med dom diagonala plankorna. Satte även i ett regel som går rakt igenom deb framtida baren för att kunna få upp en planka som ska hjälpa till att hålla upp skivan som kommer att läggas över. Det som ni ser nu kommer att täckas med spån/MDF skivor. Beroende på vad det blir för finish så måste jag nog spackla en snabbis, då jag har tänkt ha stålreglar i hörnen så att det blir en jämn och fin yta att jobba med :)
Jag tycker du ska ha mosaik på toppen det ärfint sen tänkte jag att genomskinligt glas runt om för att se flaskorna, men sen såg jag att du satt upp brädor där med. Sen kanske det är lite väl finlandsfärja, jag vet inte, jag gillar kitch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det hade kunnat vara en idé, men som sagt så sitter brädorna som dom gör just nu. Hittar jag nåt annat sätt att stabilisera skiten så skulle det kunna funka.
jag kan tyvärr inget om snickeri annars skulle jag tippsat om nått annat skitbra sätt att stabilisera =)
Ska bli "bordsbräda" på sidan längst bort som är mot väggen också, får se hur stadigt det blir då :)
Skivsamlare
2008-01-05 12:26
Detta är en grej som många vill göra, men få får tummen ur röven att verkligen göra det. Ska bli kul att följa detta :)
Skulle vara nice med körsbärsfärgat trä på stommes-väggen eller vad man säger, och sedan en ljus, tjock träskiva som underlag, en riktigt mustig bar det.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Kommer nog inte att hända så mycket mer i helgen, mer än att jag sågar och mäter. Måste som sagt till beijer och skaffa bits. Även skruv är tydligen ett problem :P
Ekonomin tillåter nog inte rinnande vatten, fiskar eller miniatyrvärld, men det är schyssta förslag.
Dom lär behöva relativt små fötter för att dansa up in this mufucka :)
Hazn_ P1 : äjäj. sätt dom diagonala reglarna på insidan istället. å sen en planka vertikalt i mitten av själva barfronten.
Lyricist
2008-01-05 15:59
Vi har en jävla bar hemma! Men den ser mer ut som en lite western style bar. Öltorn och jukebox är iaf ett måste!
Nu ska jag ju inte vara den som är den men själv skulle jag nog ha sågat reglarna snett och satt dom "inuti" själva stommen för att slippa få så "tjock" konstruktion, gjorde en skiss på hur det skulle kunna ha gjorts, antog att golvreglarna är som en fyrkant så där som man kommer att stå är det extra reglar för att stå emot tyngd.
Hoppas det är till nån hjälp.
http://img260.imageshack.us/img260/6261/bargz6.jpg
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
och snedsågat och pluggat/limmat i alla kanter
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Orka vara för seriös med konstruktionen :) Men så hade jag också kunnat göra, men det här ska göras på känn :)
ööö håll oss uppdaterade här nu va!
Skiten har stannat upp p.g.a brist på vissa saker. Och då jag bor 1.5 mil från stan så blire inte att man åker in särskilt mycke, Men jag lovar att langa bilder så fort nåt händer.
själv hade jag gjort den lite längre, sen (om jag hade haft pengar) skaffar mohagony (stavas?) som platta på typ 20 cm tjock & sticker ungefär en decimeter. Sen fixat sten bitar & gjutet in dom så det blir ungefär jämt.
ska du slänga in en minikyl nånstans, det hade annars varit gjutet. iofs hade jag skaffat en minikyl hade jag inte rört mig långt från sängen. om du har en tjock hylla i botten kan det bli apsnyggt med instalerade ikea spottar som lyser uppåt genom glas o dylikt som står på glashyllor. jaja en idé iaf. lycka till. oj just det, ett måste är en fotstång att vila fötterna på på andra sidan baren. hatar bardiskar som inte har det :P
Jag och en polare håller också på med en bar :)
Han hade ett gammalt hönshus/lada som dom inte använde. Så vi tänkte direkt att vi skulle dra upp en bar. Vi har kommit så långt att vi har lagt golv, byggt upp bardisken, målat till 60% och dragit om all el.
Det som är kvar att göras är att montera högtalare på kortväggen. Dra in "avlopp" till bardisken, måla klart tak och lite vägg och byta ut fönstren.
Slänger med en bild så ni kan checka!
Fråga gärna om det är nått, lite kan man ju i alla fall ;)
Klicka på mig och se baren!
U like it, don't ya?
bara jag som undrar hur
skissen någon la upp ska fungera? :O
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
ska de ligga spritflaskor under disken?
Jag ser inget fel med disken förutom den vänstra cirkeln där det är fel ritat. Allt går med lite spik ;)
U like it, don't ya?
skissen ska det stå! sry
U like it, don't ya?
mattheew jag tror itne baren blir borrad i golvet i början, svårt att vända på den & sätta spikar under?
står det still med bygget?
mhm
hansomknarkar, jo, det fattar nog ja med. Kolla på bilden, så ser du hur de andra tre sitter i ramen mot marken. Den fjärde med ett "wtf" sitter på insidag medans de andra sitter ovanpå, blir lite svårt att få det så med trä? iaf så det blir bra.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
mattheew Japp, jag tror jag nog hade tagit 100 mm spik och spikat på yttrekant in i den andra regeln.
men jag menar där uppe, hur knas skulle det itne bli där då? snett och vindt?
Jag tror det blir skit bra, släpp det nu ;)
U like it, don't ya?
Var lite kreativ för fan!
Hazn_ Najs najs, har själv tänkt på barbygge länge, flyttar nu så börjar väl i början av februari.
Jag har tänkt mig en väldigt simpel konstruktion, sågar helt enkelt ut hyllplan i den form jag vill ha min bar sen placerar jag dessa på varran, vanlig plywood till front som jag klär med
följande , sen på med en mörkbrun bänkskiva, givetvis har jag kommit över ett gammalt helglasat kylskåp att ha i min bar. Vill även ha en ramp från taket, men det känns lite överkurs så hoppar nog det.
Dra nu igång me bygget igen å upp med fler bilder!
Checka
denna sidan föresten, säkert en hel del du kan behöva därifrån sen när baren är klar :)
b0b0b0b0