Sladdväder i sthlmsområdet
Måste bara få tipsa alla er bilägare här på whoa, UT OCH KÖR BIL! Tog en sväng med en polares morsas bil vid 10-11tiden och då vare helt okej och vid vissa ställen fick man till rejäla ställ. Men sen vid 3tiden drog jag och en polare ut i en BMW 325 -06 och efter ett litet tryck på DTC var man i himlen, kom hem nyss faktiskt. Är fortfarande helt lyrisk och vet inte riktigt varför jag skriver det här, men har du aldrig upplevt charmen med is+bakhjulsdrift (eller is+framhjulsdrift+handbroms för all del) så är detta tillfället att testa på det. Peace
Snus är de intellektuellas drog.©
Var ute och körde för ett tag sen, men pallade inte lista ut hur man stänger av anti-sladdfunktionen på polarens bil. Minns vintern för ett par år sen när jag hade en skåpbil med bakhjulsdrift, det var skoj på vintern:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha förstår de, men det där med hur man stänger av esp stör jag mig också, vill man koppla ur bör man väl kunna göra det utan att flytta hela motorn. Om man t.ex. kört fast etc. Aja, roligt är det iaf xD
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
Har en grym parkering nära mig där man kan sladda som fan utan att oroa sig allt för mkt :D Annars är det nästan ett måste vid varje vändplan :D
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
På Audi finns det en liten dedikerad knapp som man trycker på för att stänga av, har inte BMW något liknande? Jag vet inte om jag är för gammal, men sånt där tyckte jag var kul för några år sedan ...jag har nog blivit för gammal :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Självklart är ett liten "diskret" vändning ett måste på varje vändplan :)
Dekay Varför är det fjantigt att inte veta hur man stänger av antisladdsystemet? Finns det ingen knapp i hela kupén eller andra ledtrådar tror jag inte ens att du skulle klara det? Och jag får nog hålla med dig om att det är snäppet "häftigare" att dra en riktigt donut på torr asfalt men ack så dyrt. Och måste bara få fråga, varför blir dina byxor blöta när du sladdar kontrollerat?
daviden P26 Stämmer bra det, den dekadenta knappen sitter brevid div. andra trevliga knappar över stereon, och du är inte alls för gammal! Fel bil kanske? :)
Märker att jag stavat som en 10årig dyslektiker i föregående inlägg, ber om ursäkt.
sluta snöa!! kommer inte komma hem ifrån jobbet, jag chansa på att det inte skulle snöa iår.. inga vintersulor på bilen inköpta..
-- Mellanslagsanvändare --
JAY-E För bra grepp på bilarna skulle jag tro... Två A4, en framhjulsdriven och en quattro, sedan en TT som också är quattro. Dock har en god vän en lite nischad bilfirma, Var ute häromdagen och testade en supra twinturbo samt en 996 carrera. Det är ju något sånt man skulle haft och leka med. Skulle iofs. aldrig vilja ha en sådan som bruksbil nu i vinter, 3-400+ hästar på bakhjulen är inge vidare vid halt väglag :)
Dekay Tycker du att jag ser ut som en frisör? ...nee, skojar :) Har faktiskt kört en sådan, väldigt prisvärd bil om man letar efter något annat än bara ett transportfordon. Dock inte min kopp av te. Lite småsugen på en evo VI eller liknande om jag ska vara ärlig, dock finns det inte utrymme rent ekonomiskt till det just nu. :)
R33/R34 är ju lite av en sån där drömbil som jag ändå aldrig kommer köpa, mest p.g.a. verkstadskostnader och att de som bruksbil inte är en höjdare med tanke på bränsleförbrukningen. Var 1 dags övervägning ifrån att köpa en R33 GTS-T för några månader sedan, tog mitt förnuft och barnslighet till fånga och köpte istället en Audi A4 :) Pendlar varje dag till jobbet, hade blivit dyrt i längden med en monstermotor. RX7 går bort, helt p.g.a. bakdelen :)
vad hände med volvo 740'in , eller varför inte 940'in ? om man pratar sladd kanske även ''drifting'' , vad fan ska man med det dyraste till? :S ;)
Whiskey & Cola !.
Jag skulle aldrig sätta mig i en volvo ens om jag fick en.
hm, vi snackar kräset nu, eller? haha
Whiskey & Cola !.
Men blir inge sladd denna vinter! Torskat körkortet till april.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
haha :) , iofs 740in kunde man ju klara sig utan kanske, men skulle faktiskt inte tacka nej till en 940 med ''lätttrycks-turbo'' ;)
Whiskey & Cola !.
Bara att priset är högt. Grym bil ...väldigt grym bil.
Kan passa på att tipsa om vänsterbromsning med framhjulsdriven bil, det brukar kunna bli väldigt kul är man fått in snitsen. Bromsa med vänsterfoten samtidigt som du gasar och skippa handbromsen.
Göteborg på låtsas.
Dekay Tids nog lär det ju bli läge för att testa en sådan också. Har inte bråttom. :)
Galningar, själv kör jag i typ 30 på motorvägen när det är sånt här väder! är så jävla rädd för att krocka!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
sånna här dagar önskar man verkligen att man hade haft bakhjulsdrift
shimmy shimmy yo
LoRia Man väljer ju såklart vart man skall leka, om man nu tycker det är kul. Bl.a. skrev någon om en stor parkering som är tom här ovan i tråden. Att hålla på på motorvägen (och andra trafikerade platser) är ju totalt vansinnigt och dumt.
Dekay pch Daviden Sluta tjata och köp antingen en RX-7 eller en Honda s2000! xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Och vissa har haft snö i 2 månader 8-)
Mikael Söderlund was here!
och vad är det för fel på volvo?
jag vill inte sladda med mina 18's zito chromes, och är för lat för dra på vintersulor, hihi.
work some magic
Lyricist
2008-01-03 16:30
Grabbar, grabbar, grabbar. Har ni inte upptäkt american muscles än? Soft att sladda hur som! Även fast man kör en klumpig jävla suv hahaha.
håller med zteve-o. jappsare o europeare är bara skräp!
Heretic ,Thou Art Cast Down!
Tyskland!!!!
work some magic
Grabbar kan man inte vänsterbromsa fast bilen en varm sommardag ska man bara hålla sig inne =P
Jag har ingen forumsignatur.
Lyricist
2008-01-03 19:01
Jag tycker alla här inne skall berätta om sin fetaste sladd! Vare sig den gjordes på torr/blöt asfalt/is eller grus!JUST DO IT!
förra veckan innan jag ställde av den.. en 360 på väg ut ur en rondell, läskigt som fan. Man ska itne gasa med bakhjulsdrift och sommarsulor i rondeller på vintern.
work some magic
Lyricist
2008-01-03 19:04
Haha damn! Tur att det gick bra då:)